Synnytys pelottaa

• Viestiketjun aloittaja maija84
  • Ensimmäinen viesti
Olen kokenut sekä suunnitellun sektion (joka sujui loistavasti) sekä alatiesynnytyksen jossa sekä minä, että poikani meinattiin kuolla.
Valitsisin itse hetkeäkään miettimättä uudelleen alatiesynnytyksen, jos se vielä olisi mahdollista... Toipuminen ja vauvan hoito on huomattavasti helpompaa alatiesynnytyksen jälkeen...

no hyi kamala?! nyt muaki alko pelottaan :x

bona
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2005 klo 00:03 minä kirjoitti:
Nyt eletään TÄTÄ AIKAA ja kun PUUDUTUKSET ovat mahdollisia, niitä olisi oikeus myös saada HETI kun HALUAA. Mutta jos sairaalassa on vain YKSI anestesialääkäri, joka on muissa hommissa juuri oman synnytyksen ajan, niin epiduraalia on MAHDOTONTA saada!! kokemuksella kerron....
Epiduraalia ei tosiaankaan voi laittaa kuka vaan. Anestesialääkäri on koulutettu siihen tehtävään ja yleensä sairaaloissa ei tarvita öisin kuin yksi anest.lääkäri joka hoitaa päivystystehtävät.
Myös muut puudutukset saattavat olla ongelmallisia, koska ne voivat mm. lamata vauvan hengitystä. Siksi ei siis välttämättä saa heti haluamaansa kivunlievitystä koska vauvan terveys menee aina etusijalle. Synnytyskipu on kyllä tärkeä hoitaa, peloista puhumattakaan.

Yhteistyössä