Ehkä kertaan itseäni,mutta kerronpas vielä tässäkin kokemukseni toisesta synnytyksestäni.Alku sujui mukavasti sairaalaan tulon jälkeen. Kätilö oli mitä mainioin ja kivut hallinnassa.Sitten vaihtui vuoro ja alkoi helvetti.Kätilö ei ottanut todesta mitään,mitä sanoin ja vähätteli kaiken,mitä koin.Minulla ei supistellut oikealla lailla,kivut eivät tuntuneet oikeassa paikassa,flunssaa minulla ei ollut,vaikka räkä tukki nenän ja ilokaasun hengittäminen oli hankalaa.Lapsivesi ei mennyt,vaikka sitä valui pitkin jalkoja, ja hänen mielestään koko synnytys ei ollut edes käynnissä,vaikka supisteli 4 min välein ja tyttö syntyi 1 1/2 tunnin kuluttua tästä kommentista.Itkin ja rukoilin epiduraalia kaksi tuntia;kivut olivat viedä tajun.Viimein sain puudutuksen,kun mies meni sitä käytävälle isoon ääneen vaatimaan.Tosin siinä vaiheessa oltiin jo niin pitkällä,että tyttö syntyi puolen tunnin kuluttua puudutuksen laitosta. Kaikki,jotka ovat synnyttäneet,varmaan tietävät mihin sen hyöty jäi.Oikeasti tunsin kuolevani sinne saliin.Ikinä minua ei ole alistettu niin kuin silloin ja, kun se tehtiin herkimmällä hetkellä naisen elämässä,en tule unohtamaan sitä ikinä.Asia pyörii mielessä vieläkin lähes päivittäin jossain määrin,vaikka synnytyksestä on kulunut jo kahdeksan kuukautta.Vannon ja vakuutan,että ikinä minä en tule enää alakautta synnyttämään,en ikinä.Enää en ota sitä riskiä,että kätilöksi sattuu henkilö,jolla ei tulisi olla mitään asiaa koko synnytystapahtumaan.Seuraava mahdollinen lapseni tullaa sectoimaan.
Asiasta saatte olla,mitä mieltä haluatte.Kiitos,jos jaksoitte lukea.
Asiasta saatte olla,mitä mieltä haluatte.Kiitos,jos jaksoitte lukea.