Hakutulokset

1. S

LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN!

Äläpä SINTTURA viisastele ja jakele neuvojasi kun ei niitä kukaan ole sinulta kysynyt. Äläkä tulkitse omiasi, taidat vain olla kateellinen monilapsisesta perheestämme kun noin ärsyynnyit!!!! Olet täysin oikeassa siinä, että Kelan ohjeissa asia on selvitetty todella epäselvästi. Mä olen...
  2. S

LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN!

Näinhän se on että se suurin lapsilisä lähtee ensin. Näin se on ollut iän kaiken. Ei siinä sosiaali- ja terveysministeriön miellyttävä mies pysty asialle tekemään YHTÄÄN MITÄÄN. Tämä on laissa, ei ole mitään Kelan soveltamista. Eli Kelaan yhteydenotto ei auta asiaa yhtään. Ei se...
  3. S

80-luvun sarjat

Eikös tuo nanonano homma ollu Ystäväni avaruudesta ja pääosassa siinä oli se Robin Williams (tuliko toi etunimi väärin kun menee sekasin sen laulajan kanssa).
  4. S

80-luvun sarjat

Okalinnut oli ihana. Ja sitten noista poliisisarjoista oli hyvä Miami Vice ja Dempsey ja Makepeace (vai oliko se juuri se Taistelupari?). Safiiri ja Teräs oli hyvä mut tosi pelottava (nyt varmaa huvittais ku kattelis). Ritari Ässä oli kans kova sana sillo ku se alko, koulussa ei muusta...
  5. S

3-vuotias lentokoneessa... Vinkkejä

Kannettava dvd on hyvä! Tosin siinä ei välttämättä se akku kestä ku pari tuntia tai riippuu mallista. Me ostettii gigantista, hinta oli jotain vajaa parisataa ja siinä on kaksi näyttöä että saa esim. autoon. Meillä Turkin reissulla 2-vuotias alkoi huutaa ku hinaaja koneen laskeuduttua. Edessä...
  6. S

Mikä biisi on kunnolla koskettanut sinua?

Juha Tapion Ohikiitävää. Jotenkin tuli usein kuunneltua viime kesänä kun veljen vaimo kuoli täysin yllättäen. Että kaikki on ohikiitävää... "Kun pihan poikki kuljet ja jäljet häviää..". Mä itken aina kun kuulen sen. Tuli mieleen kans toi saman esittäjän Kaunis ihminen. Kun oikein kuuntelee...
  7. S

Ikänne ja kuinka usin olette käyneet PAPAssa?

38 v ja papoja en ole laskenut. Varmaa parikyt vuotta sitte eka, sitte joka toinen vuosi ja nyt varmaa viimeiset 10 vuotta joka vuosi. Mä käyn seurannassa vuosittain keskussairaalassa, hyvälaatuisia solumuutoksia mut koepaloja otellaa, nyt otettu kolmena vuotena. Papa ollut joskus III nyt...
  8. S

vatsakivut

Meillä tyttö myös vuosi takaperin (nyt 4 v) valitteli vähän väliä vatsakipua. No neuvolassa oli yksi ehdotus että mitäpä jos lapsella on nälkä? Ensin tuntui hullulta koko kysymys, ettäkö nälkä, enhän minä nyt hyvänen aika lasta nälässä pidä.. Mutta sanoivat että pitäisi niitä välipaloja sitten...
  9. S

Ammattina kotiäiti... = ) onko muita?

Mun on ihan pakko tohon "pullantuoksuun" sanoa vinkki: kaupan esipakastetut pullat on tosi helppoja iskeä uuniin ja saa sen pullantuoksun. Mitäpä jos joskus yllättäisi lapset sillä? Itte mä kyllä väsään aina pullataikinan silloin milloin leivon. Onhan siinä oma ohjelmanumeronsa kun muksut...
  10. S

Sintturan tekstistä vaan jäi kumma maku, eikös se ero ole aina kamala ,jos sattuu kohdalle... olet sitten työläinen tai et?? En ymmärrä täysin pointtiasi, jos et sitten tarkoita sitä, että jäisi taloudellisesti heikoille ??! Juu mä tarkoitin juuri tota, että jäis taloudellisesti heikoille...
  11. S

Kyllä mä teille hattua nostan jotka olette pitkään ollu kotona ja voitte olla kun taloudellisesti jotenkin pärjää. Mua vaan huolestuttaa teidän puolesta tuo tulevaisuus. Kyllähän noita töitä ehtii tehdä vielä vaikka paljonkin mutta ensinnäkin mulle tulee mieleen toi eläkepuoli. Kun ei sitä...
  12. S

hoitovapaa

Niin ja tuosta maatalous- ja metsän tuotosta vielä selvityksiä mutta niitä ei kai ole?
  13. S

hoitovapaa

Jos sulla ei ole muuta tuloa kuin se lastenhoidontuki niin sitte puolison tulot. Jos äitiysloman jälkeen pidät vuosilomaa niin sitte tuolta vuosiloma-ajalta otetaan huomioon myös sun vuosiloma-ajan palkka. Hakemuksen liitteeksi puolison palkkalaskelma viimeiseltä 12 kuukaudelta sekä selvitys...
  14. S

Papa

Tuliko kutsua mihinkään tutkimuksiin? Mulla oli papa luokkaa 3 toissa keväänä. Sitä ennenkin pari kertaa 2. Olen käynyt tässä muutaman vuoden aikana 3 kertaa kolposskopiassa, tutkivat jollain mikroskoopilla alapäätä ja ottavat koepaloja. Mulla on ollu hyvälaatuisia solumuutoksia mutta...
  15. S

Mitä sait mieheltäsi?

Ainot! Kalenterin ja pari levyä.
  16. S

Opiskelu

Koulutuspäiväraha on tuo jutska ja jos ei kuulu liittoon niin voi hakea Kelasta: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/010302123414EH?openDocument Kantsii tilata eläketurvakeskukselta jo valmiiksi työhistoriaote, se tarvitaan hakemuksen liitteeksi ja siitä voit laskeskella itsekin...
  17. S

Joulusalaisuus..

4-vuotias tyttäreni on tähän asti toivonut pelkästään joululahjaksi Rosella-barbieta. No, se on tuolla jo hommattu... Toissailtana tytöllä oli kädessään paperi, johon oli itse "kirjoittanut" jotain. Kertoi sen olevan pukille kirje. Ja että hän toivoo barbia ja sitten jotain muuta... Kun...
  18. S

Liian hapan ämmä?

Mä en jaksa uskoa tohon koska mulla nää sormukset on ollu vuosia ja "vaiva" alkoi yhtäkkiä reilut kaksi vuotta sitten. Sitäpaitsi kävin korjauttamassa yhden sormuksen muutama viikko sitten ja siinä yhteydessä olivat kultasepänliikkeessä puhdistaneet sen viimeisen päälle. Siitä huolimatta sormet...
  19. S

Liian hapan ämmä?

Mä olen tässä itsekseni nauranut että taidan olla aika hapan emäntä ihan fyysisesti.. Vai mistäköhän johtuu, kun silloin tällöin sormuksien alta mustuu sormet? Onko kellää vastaavaa? Sormukset on puhdasta kultaa. Joo, ja kyllä pesen käsiäni :laugh: "Vaiva" tuli reilut kaksi vuotta sitten...
  20. S

Lapsi sairastellut, yöt yhtä hel...ä

:) Hyvä kun diagnoosi löytyi! Toi kipulääke tosiaan ihmetytti mut kerran lääkäri on niin määrännyt ja muuta keinoa ei ole. Toivottavasti pieni parantuu :hug:

Yhteistyössä