Äläpä SINTTURA viisastele ja jakele neuvojasi kun ei niitä kukaan ole sinulta kysynyt. Äläkä tulkitse omiasi, taidat vain olla kateellinen monilapsisesta perheestämme kun noin ärsyynnyit!!!!
Olet täysin oikeassa siinä, että Kelan ohjeissa asia on selvitetty todella epäselvästi. Mä olen eilisillasta asti mietiskelly että miten sen asian pitäis siellä lukea että olis ymmärrettävää. Et todellakaan ole ainoa joka näin on kuvitellut. Ehkä olis selkeämpi, kun että siellä lukisi jotenkin niin, että lapsilisä on yhdestä lapsesta 100 e, kahdesta lapsesta 220,50 e, kolmesta lapsesta jne.. EIKÄ "ensimmäisestä, toisesta, kolmannesta..."
Hyvä kun asiasta menee Kelan tiedotukseen informaatiota.
Ja sitten tuohon sun "kivahdukseen" meikäläisen viisastelusta:
Ensinnäkin mä olen kelalainen ja teen töikseni juuri esim. lapsilisiä. Joten en todellakaan tulkitse omiani vaan ihan faktaa.
Toiseksi en todellakaan ole kateellinen monilapsisesta perheestäsi!
Kolmanneksi en viisastele vaan esitän täällä faktaa miten asiat todellisuudessa on. Taisi eilen käydä kuitenkin niin, että mopo karkasi käsistä (kuten Tanjakin sanoi) ja tuli turhan kärkkäästi vastattua.
Mutta kun olen sellainen työmyyrä että yritän työni tehdä parhaani mukaan, pitää lupaukset asiakkaille.. Paahdan neljään joka päivä ja usein vielä ylitöissä että saisin niitä päätöksiä tehdä ja saada ihmisille rahaa... Perhe jää usein toiseksi. Jatkuva kiire, stressi, ihmisiä liian vähän töissä... NIIN sitten kun kuulen/luen jotain sellaista tekstiä että Kelaa haukutaa kun ne teki sitä ja teki tätä niin silloin kiehuttaa. Me kun ei niille laille voida mitään. Arvaa onko kiva rustata hylkyjä ihmisille mutta kun myöntääkää et voi kun ei laki anna mahdollisuutta? Ja useimmiten se asiakkaiden kritiikki kohdistuu juuri siihen etuuspäätöksen tekijään. Kiitos on todella harvinainen sana.
Mulla on ollut tapana täällä keskustelupalstoilla vastailla näihin kela-aiheisiin kysymyksiin. Joskus levitellään väärää tietoa, johon en voi olla puuttumatta. Silloin kun odotin kuopusta, vastailin lähes päivittäin tuolla odotus-palstalla ihmisten kysymyksiin päivärahoista, neuvoin mitä kannattaa tehdä että saisi paremman päivärahan. Uskon että mun vastausten ansiosta ainakin joku äiti sai paremman päivärahan ja varmaan joku säästyi pettymykseltä kun luuli saavansa suuremman päivärahan (kun joku asiasta tietämätön neuvoi väärin). Uskon myös että joku äiti on osannut mun neuvosta hakea jotain etuutta, mitä ei olisi osannut muuten hakea.
Mutta kuten tuo sinun alussa oleva kommentti kertoo, niin ehkäpä mä sitten viisastelen. Jos mun vastaus oli kärkevä, niin ei tuo sinunkaan kommenttisi kovin asianmukainen ollut.
Mitä opin tästä. Taidan jatkaa töiden parissa vain työaikana. Kiitos.