Hakutulokset

1. N

Mitä tänään syötäisiin? (Vinkki miten selvitä helpommmalla ainaisesta miettimisestä )

Saisinko minäkin vähän reseptejä? Olisin tosi kiitollinen! [b]nasu78@windowslive.com =)
  2. N

maitoallergia+imetys?

niinhän siinä käy kun stressaantuneena ja kiireellä kirjoittelee niin maitoallergiastakin tulee sitten matoallergia :laugh: Täytyy varmaan olla sitten itse vaan maidoton. Neitihän on kyllä ainakin munalle allerginen. Se on ainoa selvä joka on testeissä näkynyt. Mutta oireilee myös aika...
  3. N

maitoallergia+imetys?

Meillä on n 11 kk vanha todella tissiriippuvainen tyttö, jolle kokeilin viiliä ja tuloksenä ärhäkkä nokkosrokko. Nyt saatiin lääkäriltä almiron peptiä ja maidoton kokeilu pitäisi aloittaa. Miten muut olette toimineet oletteko lopettaneet maitotuotteiden käytön itse vai lopettaneet imetyksen...
  4. N

Kalsiumin saanti imettäessä

Kävin juuri lääkärissä ja kyselin myös tuota kalsium asiaa koska meidän tyttö onkin nyt maitoallerginen. Lääkäri totesi, että nyt jos jatkan imetystä niin täytyy turvata oma kalsiumin saanti muuten kuin maidosta, koska en tietenkään nyt voi mitään maitotuotteita käyttää. Jos en syö kalkki yms...
  5. N

Allergia/lastenlääkäri Tampereelta

Kiitos vastanneille, yritänpä saada aikaa tuolle xxx. Nyt tietenkin vaan kesälomat ihmisillä pukkaa päälle, mutta yritetään... :) Meillä tytöllä myös oireena tuo refluksi, mutta pahempaa on ihon kutina ja sen johdosta yöllinen levottomuus. Välillä oikein iltaisin huutaa parikin tuntia kun on...
  6. N

Eli onko kenelläkään kokoemusta mistä löytyisi hyvä lastenlääkäri Tampereelta. Noita paikkoja kun on aika monia. Meillä 8 kk:n ikäisellä tytöllä pitäisi tutkia ruoka-aineallergioita. Kiitos jo etukäteen. =)
  7. N

Eli onko kenelläkään kokoemusta mistä löytyisi hyvä lastenlääkäri Tampereelta. Noita paikkoja kun on aika monia. Meillä 8 kk:n ikäisellä tytöllä pitäisi tutkia ruoka-aineallergioita. Kiitos jo etukäteen. =)
  8. N

LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Nyt on sitten pienipäinen ihana tyttövauvani jo täällä kotona perhettään ilostuttamassa. Tytön mitat 2790g, 47cm ja nuppi 32cm. Synnytys siis rv 39+3 (22.10) ja itsestään lähti supistusten myötä käyntiin. Synnytyksen kesto 7h 45 min, josta ponnistusvaihe kokonaista 2 min. Eikä pahoja traumoja...
  9. N

**LOKAMASUT LOKAKUUSSA VOL 2!!!***********

Täälläkin on vihdoin odotus päättynyt ja ihana pieni tyttönen on nyt kotona perheen ilona. Tytön mitat 2790g, 47cm ja nuppi 32cm. Synnytys siis rv 39+3 (22.10) ja itsestään lähti supistusten myötä käyntiin. Synnytyksen kesto 7h 45 min, josta ponnistusvaihe kokonaista 2 min. Eikä pahoja traumoja...
  10. N

Pitkästä aikaa ajatelin minäkin tänne kirjoitella. Taustaillut olen kyllä silloin tällöin, mutta paikat ei tahdo kestää tätä koneella istumista. Äkkiä vaan oon käynyt asiat hoitamassa ja taas on pitänyt mennä huilaamaan. Väsymys kun on melkoinen. Masuasukki alottaa riehumisen illalla viim. klo...
  11. N

Etinen istukka

Mulla oli alkuraskausajan eteisistukka ja juuri tuolla rv 28+?? otettiin istukan tarkkailu-ultra, jossa istukka oli vieläkin niin lähellä kohdunsuuta, että käytiin äitiyspolilla vielä tarkistuttamassa tilanne rv 30+0. Siellä kuitenkin väliä kohdunsuuhun jo jopa 11 mm, ja antoivat sitten luvan...
  12. N

migreeniä..kauheeta

Mulla myös migreeni vaivannut koko raskauden ajan. Lääkäri totesi jo ennen raskautta että on parempi ottaa kunnon lääkettä heti kohtauksen alussa. Kuulemma vauva kärsii vähemmän jos lääkkeen ottaa heti. Onneksi ihan hirveästi ei ole tarvinnut lääkettä käyttää. Mulla kun normaalisti todella paha...
  13. N

Liian pieni pää

Kiitos vielä kaikille vastanneille. Kyllä nyt viikonlopun asiaa omassa pienessä päässäni pohdittuani olen jo hieman rauhoittunut asian suhteen. Itsellänikin on ollut pieni pää syntyessä ja ihan kivastihan tässä maailmassa on pärjätty =) Onneksi pian on tuo uusintaultra joten ehkäpä sitten...
  14. N

Liian pieni pää

Kiitos! Lohdutti kyllä mieltä. Jotenkin vielä kun esikkoa odottaa ja on lapsettomuutta taustalla niin on varmaan erityisen herkkä kaikelle. Meillä kyllä tosiaan on kontrolli kahden viikon päästä. Mutta sinne tuntuu olevan ikuisuus aikaa. Nasu
  15. N

Liian pieni pää

Hei! Onkohan kenelläkään kokemusta kun eilen äitiyspolilla käydessämme lääkäri katsoi ultralla ja vauvalla pää oli n. 3 vkoa kasvusta jäljessä. Muuten kaikki oli hyvin vauva liikkuu ja temmeltää. Kroppa vastasi viikkoja, joita nyt siis 30+1. Pään kasvu vaan oli jäänyt tuonne viikolle 27...
  16. N

Eipä ole juuri tullut mihinkään palstoille juuri kirjoiteltua, kun paha olo ja väsymys senkun jatkuu. :/ Odottelen kuitenkin innolla huomista kun pyörähtää uusi raskausviikko käyntiin. Nyt alkaa keskenmenoajatuksetkin olla taakse jäänyttä elämää. Välillä itkettää ja välillä hihityttää, taitaa...
  17. N

Pietu kun jaksat ja ehdit niin minutkin voisi sinne listalle lisätä eli 28.10, 3. IUI ja ensimmäistä ootellaan.. Hiiru oonpa kyllä tosi helpottunut kun täällä on joku muukin joka on masentunut. Mulla toi paha olo ja ikuinen nukkuminen on vetänyt mielen ihan alas. Tänään on sitten mentävä...
  18. N

Onnittelut Sannalle!!! Montako ultraa teillä ollut lapsettomuutta hoitavassa paikassa. Luulin ihan, että siellä käydään vaan kerran ja sitten siirryttäisiin muualle. Meillä siis hoitavana paikkana TAYS ja käytiin viikko sitten perjantaina ekassa ultrassa. Masussa sydän sykki vimmatusti ja...
  19. N

Kiitos onnitteluista! Täällä on maha ollut kipeänä koko alkuraskauden ajan. Noinkohan tässä selvitään loppuun asti. Rinnat on myös niin kipeät, että öisin on hankala nukkua. Onnellinen olen vaikka sitten joutuisin olemaan saikulla koko raskauden ajan. Kyllä sitä nyt on valmis mihin tahansa, kun...
  20. N

Hei! Vieläkö huolitaan uusia lapsettomia odottajia mukaan? Täällä ollaan ihan alussa kyllä vasta rv 5+1. Liityin jo tuonne lokamassuihin muutama päivä sitten. Tämä ketju se oli varsin vaikea löytää kun selasin tosi monta sivua eikä sittenkään tullut vastaan. Lopulta hain sitten Pietun nimellä...

Yhteistyössä