maitoallergia+imetys?

Meillä on n 11 kk vanha todella tissiriippuvainen tyttö, jolle kokeilin viiliä ja tuloksenä ärhäkkä nokkosrokko. Nyt saatiin lääkäriltä almiron peptiä ja maidoton kokeilu pitäisi aloittaa.
Miten muut olette toimineet oletteko lopettaneet maitotuotteiden käytön itse vai lopettaneet imetyksen? Meidän tyttö ei suostu nukahtamaankaan ilman tissiä. Hankalaa.
Kokoemuksia?
Ja korostan vielä että meidän tyttö on siis todella kiinni tississä. Lähinnä kuitenkin juuri nukahtamisen yhteydessä. Olin ajatellut että jatkan imetystä niin kauan että neidille itselle tulee mitta täyteen.
:headwall:

Jos kerran imetys toimii, jatka toki imetystä. Sitä voi jatkaa pitkäänkin jos on tarvis/jaksat.. lasta ei tarvitse suinkaan vieroittaa 1 v. minkään suosituksen mukaan ts. semmoista suositusta ei ole.

Eli olet itse maidottomalla sen aikaa että maitoaltistus voidaan tehdä. Silloin et tarvitse Almironia. Kun diagnoosi on selvä, voit jatkaa maitotuotteiden käyttöä, jos tyttö ei niille rintamaidon kautta oireile. Pelkkä maidoton dieetti on kuitenkin vielä suhteellisen helppo toteuttaa (vrt. maidoton-munaton-viljaton-soijaton-jne.). Lisämaitonahan voi sitten käyttää esim. tota Almironia, jos se sopii.

niinhän siinä käy kun stressaantuneena ja kiireellä kirjoittelee niin maitoallergiastakin tulee sitten matoallergia :LOL:

Täytyy varmaan olla sitten itse vaan maidoton. Neitihän on kyllä ainakin munalle allerginen. Se on ainoa selvä joka on testeissä näkynyt. Mutta oireilee myös aika monesta muustakin ja ollaankin sitten yhdessä jo viljattomia, kalattomia ja lukuisia muita ruoka-aineita vältetään. Lisäksi nyt sitten maito.

Jos et saa kohtuuajassa oireettomaksi, aloita sitten rinnalle korvikkeen kokeilu. Tämä siksi, että kovin laajaa ja monimutkaista imetysdieettiä ei tahdo kovin pitkään jaksaa eikä ole lapsellekaan hyväksi, jos aina vaan oireilee. Muutaman viikon toki voi asiaan ihan hyvin käyttää. Vaikka nokkamukista vois korviketta kokeilla, jos osaa yhtään siitä juoda (jos siis tähän päädyt). Menis sitten samalla tissistä vierotus ja maidonvaihto, niinkuin "normaalistikin". Mutta eka kantsii ehkä pyrkiä selvittämään maitoallergia ja tehdä kelaa varten altistukset, niin saatte sitten kelakorvauksen.

Yhteistyössä