Hakutulokset

1. Äitylim

Miten suhtautuisitte, jos 6 v lapsenne käyttäytyisi näin ?

Kiitoksia aurinkoisista ajatuksista ! :flower:
  2. Äitylim

Minkälaisia toisia nimiä omilla/tuttujen lapsilla on?

Tyttömme toinen nimi on Marianne,koska se on mielestämme kaunis nimi. Ystäväni lapsen toinen nimi on Mette ja kolmas nimi on Kristiina, nekin ovat minusta kauniita nimiä !
  3. Äitylim

Kiitos vastauksistanne. En tiedä minkä rangaistuksen keksisin, jäähyjä en ole osannut käyttää. Joskus kysyn mikä hänellä on hätänä, onko paha olo ja hän saattaa ruveta itkemään ja kertoa jonkin asian, joka harmittaa. Sylissä hän haluaa olla usein, mutta välillä ei saa halata tai antaa pusua...
  4. Äitylim

Olen eronnut viime vuonna ja tyttömme jäi asumaan isänsä luo, koska olen sairaseläkkeellä ms-taudin takia. Tytöllä on ollut nyt sellaista käytöstä, että hän läpsii minua kipeästi, joskus sylkee päin minua ja nimittelee minua. Olen välillä hölmä, tyhmä tai typerä, jopa hullu. Välillä en jaksa...
  5. Äitylim

Tajuavatko suomalaiset, kuinka allergisia ovat?

Meillä on tämä laktoosi-intoleranssi suvussa eli äidilläni on ja hänen ukillaan oli, vaikka he käyttivät ja minäkin lapsena käytin ihan ehtaa omaa lehmänmaitoa suoraan utareesta ! Onneksi nykyään on kehitelty laktoosittomat maitotuotteet. Luomumaitokin aiheuttaa mulle vatsaoireita.
  6. Äitylim

Millanen päivä sulla oli tänään ??

Aika hyvä päivä on ollut, tyttö nukkui yöllä jotain 12 tuntia eikä vaivannut yskä enää, jipii ! Vähän hän taas kiukutteli, mutta saimme puhuttua asian selväksi ja sanoin tästä myös eksälle. Hän osasi neuvoa tv:ni korjauksessa eli tein kanavahaun uudestaan ja nyt näkyvät kaikki kanavat, ihanaa ...
  7. Äitylim

Miksi täällä ei ole hyvin koulutettuja naisia?

Mulla on omasta mielestäni ihan ok koulutus, ylioppilas ja mielenterveyshoitaja yo, mutta valitettavasti ei ole paljoa kokemusta lastenhoidosta ennen tätä omaa lasta. En ole haka ruuanlaitossa tai tekniikka-asioissa, mutta elämänkokemusta on paljon jaettavana..
  8. Äitylim

Ekaluokkalaisen ärrävika..

Meillä sama juttu, eskarityttö ei osaa sanoa hyvin oikeaa ärrää ja päiväkodin hoitaja oli huolissaan, että häntä siitä kiusataan joskus. En tiedä onko jo kiusattu, mutta ei ole ainoa lapsi 14:n lapsen eskariryhmässä, joka käy puheterapiassa. Minä en vaan meinaa millään muista noita harjoituksia...
  9. Äitylim

Mitä syötte aamu/iltapaloiksi jos ei leipää?

Mikrokaurapuuroa jogurtin ja marjojen tai hillon kera aamulla, illalla leipää, banaania, pähkinöitä tai jogurttia, joskus myös omenaa.
  10. Äitylim

Köyhyys omaa syytä

Olen eri mieltä, itse olen köyhä sairaseläkeläinen eli ollut sairauden tähden eläkkeellä jo 12 vuotta. Ms-tautiin on aika vaikea itse vaikuttaa, miel olisin tietysti terve ja töissä. Eri asia ovat he, joiden vähät rahat menevät viinaan tai huumeisiin, siinä menee terveys eikä pysty töihin. On...
  11. Äitylim

Kuusivuotias oksentaa limaa nuhaisena

Kiitos vastauksesta ! En ole ennen tällaisesta kuullut tai lukenut eikä oma äitinikään osannut mitään neuvoa. Tunnen aika vähän muita äitejä, ei ollut yhdellä tutulla äidillä tällaisesta kokemusta. Kumma kun tyttömme ei pienempänä oksennellut flunssassa, nyt vasta alkanut.
  12. Äitylim

Kuusivuotias oksentaa limaa nuhaisena

Onko muilla ollut tällaista ? Tyttö ei osaa vielä niistää hyvin, yskänlääkettä on annettu, koska nielee sen rään ja yskii. Nyt on myös oksennellut eskarissakin. Tämä on jo kolmas viikko, kun hän on nuhainen. Syö kuitenkin ihan kohtuullisesti. Anopin mukaan tytön isä lapsena oksenteli myös...
  13. Äitylim

3-vuotias oksentelee usein..

Oletteko saaneet selville syytä oksenteluun ? Meillä tyttö 6 vee ja nuhassa on nyt oksennellut, eskarissakin kuulemma. On ollut aika väsynyt ja syönyt melko vähän, yskää on myös ollut. Anoppi sanoi, että isänsä oksenteli myös nuhaisena, mulle ihan uusi asia, koska ei tätä aiemmin ole ollut...
  14. Äitylim

Tyttö jatkuvasti kipeänä..huolettaa.

Minkälaisia tuloksia tuli verikokeista ? Meillä on tytöllä nyt 3. viikko ollut nuhaa ja yskää, välillä myös kuumetta. Alussa oli silmätulehdus, mies käytti lääkärissä, saivat silmävoidetta. Tyttö on 6 ja eskarissa, siellä ja mummolassa oli oksennellutkin. Hän ei osaa niistää kunnolla, pyyhkii...
  15. Äitylim

Kuinka yleistä/harvinaista on, että täysin suomalaisella henkilöllä on ruskeat silmät?

Lisääpä vielä, että tuntemillani henkilöillä on ruskeat silmät, osalla vaaleat hiukset, osalla tummat ja he ovat kaikki kotoisin täältä Kuopion seudulta, kuten minäkin ! Ainakin 5 ruskeasilmäistä ihmistä tunnen ja ihan savolaisia ovat syntyperältään.
  16. Äitylim

Maantien väriset hiukset?

No mulla on sellaiset, harmahtavan ruskean vaaleat ja huomasin, että myös Samuli Edelmannin hiukset näyttivät sellaisilta maantien värisiltä viikko sitten, kun katsoin tuota Tappajan näköinen mies-sarjaa. Alkaa kohta kolmosella !
  17. Äitylim

kuusivuotias: sulla on ihanat tissit WTF?

Kyllä tyttöni usein sanoo, että mulla on isot rinnat ja minä sanon, että eikä ole, mummolla eli äidilläni on paljon isommat ! Hän katsoo kanssani telkkaria ja sieltä kai on oppinut monia "hyödyllisiä" asioita, kuten esim. sanan seksikäs. En tiedä mitä hän sillä tarkoittaa, mutta sanoi jostakin...
  18. Äitylim

Kuinka yleistä/harvinaista on, että täysin suomalaisella henkilöllä on ruskeat silmät?

Tunnen montakin ihan suomalaista ihmistä, joilla on ruskeat silmät. Nehän ovat todella kauniit !!
  19. Äitylim

6 vuotiaan paino ja pituus

Meillä oli 6-vuotisneuvolassa tyttö 114 cm ja 20 kg, kasvanut koko ajan hyvin omilla käyrillään. Noin puolessa vuodessa tullut lisää jotain 4 cm ja 2 kg !
  20. Äitylim

Parhaat lasten suusta

Äitini oli sanonut tyttöämme ruusunnupuksi. Tyttö oli vastannut: "No sinä olet sitten kuihtunut ruusu !" Mummoa nauratti.. Tyttö sanoi mulle, että haluaisi kirjoittaa joulupukille vielä toisen kirjeen lahjalistan lisäksi. Hän haluaisi kirjoittaa, että haluaisi nähdä myös niitä tonttuja...

Yhteistyössä