Hakutulokset

1. Äitylim

Lapset syntyneet 02 tai 04-kerhosta ketään ?

Heippa ! Kesällä meidän tyttö täytti 6, osaa lukea aika hyvin, mutta kirjoittaminen ja laskeminen vielä vaikeita. Kellonajat kiinnostavat, mutta ei ymmärrä vielä sitä kellotaulua kuin täydet tunnit. Piirtämistä on harrastanut ihan pienestä pitäen ja tanssimista sekä tietty laulamista ! Nyt on...
  2. Äitylim

Mitä lapsenne saa joululahjaksi ja lapsen ikä?

Tyttömme 6 vuotta saa lahjaksi ainakin pari kirjaa, muusta en vielä tiedä ! Mummot keksivät kyllä aina jotain kivaa..
  3. Äitylim

Lapset syntyneet 02 tai 04-kerhosta ketään ?

En päässyt enää kirjautumaan vanhalla nimelläni Marjak, vaihdoin siis nimimerkin, mutta en ole silläkään päässyt sisälle entisiin kerhoihini. Tyttöni on siis syntynyt vuonna 04 ja olisi kiva jutella muiden äitien kanssa lasten kehityksestä ! Mihin ne vanhat viestini ovat hävinneet, yhyy.. :'(
  4. Äitylim

Vasu-keskusteluista; ahdistaako vai odotatteko innolla?

Me kävimme päiväkodissa juttelemassa tyttömme ryhmän hoitajan kanssa tyttömme kehityksestä ja ihan hyvin se sujui, keskustellen. Etukäteen piti täyttää jokin kyselykaavake. Hoitaja kertoi omia havaintojaan ja mielipiteitään ja me omiamme. Hoitaja kirjoitti omat juttunsa siihen kaavakkeeseen...
  5. Äitylim

Epäilen koulutaksi kuskin olevan pedofiili :(

Onpa hankala tilanne. Menisin ehkä itse juttelemaan tuon taksikuskin kanssa, jos ei asia muuten selviä. Miksi hän haluaa tyttärenne etupenkille ? Onko kaikilla lapsilla huonovointisuutta, jos hän ajaa liian kovaa vauhtia ? Kannattaa soittaa tuolle esimiehelle vielä ja selvittää tämä asia, jos...
  6. Äitylim

Epäilen koulutaksi kuskin olevan pedofiili :(

No ei se kuski välttämättä ole pedofiili tai siis ajatteli lapsista seksuaalisesti, on vaan omasta mielestään kiva setä ja tykkää lapsista. Karkit ja kutittelu ovat joillekin ihmisille ihan normaalia käytöstä ! Taksikuski voi myös ajatella, että etupenkillä lapselle ei tule niin herkästi huono...
  7. Äitylim

G: Mitä olet tänään syönyt?

Mikrokaurapuuron jälkeen murukahvia ja vihreää teetä, lounaaksi riisiä ja sianlihasuikaleita tomaatin ja leivän kera. Nyt illalla aion paistaa kirjolohisuikaleita huomiseksikin ja taas on käytävä huomenna kaupassa ostamassa lisää syömistä loppuviikoksi..
  8. Äitylim

Olenko oikeasti huono laittamaan ruokaa?

En usko, että vika on ruuanlaittotaidoissasi, vaan jossain muussa. Käske lasta lisäämään siihen mausteita tai edes ketsuppia, jos sitten saa ruokasi alas ! Hänellä ei taida vaan olla nälka, syököhän jotain karkkia tms. välipalaa ennen ruokailua ? Sano, että syö sitten leipää ja kasviksia vaan...
  9. Äitylim

Pitääkö Halloween-naamiaisissa olla joku ns. halloweenpuku (lapsella)?

Tyttömme 6 vee laittoi saman puvun kuin pääsiäisenä eli noidaksi pukeutui ja ystävänsä oli äitinsä kanssa tuunannut lakanan eli hän esitti kummitusta ! Puvut olivat päällä noin 10 minuuttia ja sitten tulikin liian kuuma ! Semmoinen minipikahalloween oli meillä viime viikonloppuna jo..
  10. Äitylim

Vaihtelua iltapalalle

Jogurttia syö meidän 6-vuotias tyttö usein iltapalaksi ja sämpylää/paahtoleipää/hapankorppua margariinin kanssa sekä joskus banaania. Viinirypäleet on herkkua, mutta niissä on paljon hedelmäsokeria eli ei paljon iltapalaksi, virkistävät. Iltaruoka on yleensä noin klo 17-18 ja iltapala sitten...
  11. Äitylim

Halloween

Sitähän minäkin yritin kysellä eilen, että miten vietätte halloweenia, me ei sen kummemmin osata.
  12. Äitylim

Millä saan lapsen syömään kalanmaksaöljyä?

Ne kuoret ovat vaan liivatetta tms. eli hyvin voi ne laittaa vaikka vessanpöntöstä alas. Ostin tytölle erilaisia kalaöljykapseleita, maistoi kerran, mutta ei toista kertaa ole suostunut ottamaan ! Ite syön joka pv 2 kapselia, joskus puren vaan öljyn sieltä sisältä. Ei ne kyllä hyvänmakuisia ole...
  13. Äitylim

Miten vietätte Halloweenia ?

Me emme osaa viettää sitä muuten kuin vaan käymällä vierailulla yhden toisen perheen luona, juomalla kahvit, lapsille herkkuja ja leikkiä. Eli melko tavallista vierailua vaan, ei sen kummempaa halloween-meininkiä. Lapsetkin ovat vasta kuusivuotiaita, ehkä he isompana vaativat jo vähän enemmän...
  14. Äitylim

Minkä ikäisenä on lapsenne siirtyneet omaan huoneeseen nukkumaan?

Tyttömme 6 vee alkoi nukkumaan yksinään omassa huoneessaan vasta tänä syksynä eskarin kunniaksi, siihen asti nukkui joko isin tai minun vieressä, koska meillä oli omat sängyt. Tyttö sanoi, että häntä pelottaa nukkua yksinään, mutta ihan hyvin on nyt mennyt sinne nukkumaan ja nukkunut hyvin yöt...
  15. Äitylim

Mitäs nyt tosissaan

Mulla on menkat yleensä olleet 5 pv ja niin runsaat, että eipä tee mieli seksiä niiden aikaan tai on pestävä veriset lakanat ! onhan se aika ällöttävää, mutta joillakin on varmaankin niukemmat vuodot. Ite tiesin olevani raskaana vasta sitten, kun menkat jäi pois ja tein testin. Kyllähän sitä...
  16. Äitylim

Taidan jo ilmoittautua...

Olipas kiva löytää oma vastaus vanhalla nimimerkillä ! Eli ne kirjoitukseni ovat siis jossain tallessa, vaikka en pystykään kirjautumaan vanhalla salasanallani enää. Ne ovat osa elävää historiaani.. Nyt olen siis jo 41 vuotta, eronnut äiti, joka tapaa lastaan 1-3 kertaa viikossa. Olen yrittänyt...
  17. Äitylim

Palsta masentava. Ei tähän totu millään. Vanha takaisin kiitos.

Sama homma mulla, ei täältä löydä mitään kivaa, entiset kerhotkin hävinneet, koska piti ottaa uusi nimimerkki. Mutta enpä enää käykään täällä kuin ehkä kerran viikossa.. Ilmoitelkaa, jos löydätte uusia, kivempia keskustelupalstoja meille "keski-ikäisille" äideille ! Tyttömme on vasta 6 vuotta...
  18. Äitylim

Ostin tytölle karkkia äsken, ette arvaa mitä tyttö teki ne saatuaan???

Onpa erikoinen lapsi.. Minun 6-vuotias tyttöni syö karkkia niin paljon kun jaksaa kun sitä hänelle annetaan, säästää niitä, jos otan ne pois. Mutta on aika tarkka mitä karkkia syö, kaikki ei kelpaakaan.. Sama homma myös ruuan suhteen, onneksi eskarissa syö ihan hyvin.
  19. Äitylim

se lauantain lottopotti on sit varattu ihan kokonaan MULLE!!!

Minäkin olen lotonnut peräti KAHDELLA rivillä, joten jospa mulle tulisi edes vähän rahaa.. Vaikka joku 10 000 e riittäisi hyvin ! Ostaisin uuden auton ja palkkaisin itselleni tietokoneasiantuntijan neuvomaan minua tämän palstan käytössä ! Niin ja tietysti matkustaisin jonnekin ja ostaisin...
  20. Äitylim

En osaa käyttää tätä uutta palstaa !!

Eipä ole kukaan vastannut ja neuvonut, ei mulla toimi tämä. Profiilini tiedot sentään löysin jo. En taida tällä palstalla enää käydä kovin usein, kun ei tästä ole mulle mitään hyöytyä enää..

Yhteistyössä