Hakutulokset

1. P

Isä ja tytär riitelevät jatkuvasti

Kyllähän kaikki joskus riitelevät, enkä näe edes järkevänä sitä, etteivät lapset koskaan näkisi vanhempien olevan erimieltä asioista tai vihaisiakin. Tavalliset tunteet kuuluvat arkeen... En kuitenkaan mielestäni ole kova riitelemään. Olen luonteeltani iloinen ja positiivinen, enkä todellakaan...
  2. P

Yleensä toimin vähän sovittelevana osapuolena asettumatta kummankaan "puolelle". Asioista jutellaan sitten, kun lapset eivät ole paikalla. Toki joskus olen lapsen kuullenkin sanonut jotain tyyliin "ei kai tämä niin vakavaa ole/ eihän tässä hermostua tarvi" Joskus, harvoin kyllä, menee...
  3. P

Olen tätä joskus harkinnutkin, mutten ole vielä kehdannut toteuttaa. Ehkä sitä pitää kokeilla, jos ei muu auta...
  4. P

Tämä se ongelma tuntuu olevan, että isä ei nyt pääse pois tästä käyttäytymismallistaan. Olen monta kertaa sanonut juuri sitä, että aikuisen pitäisi saada tämä riitely loppumaan ja yrittää positiivisen kautta lähteä liikkeelle. Asiaan ei kuitenkaan tule muutosta viikossa vaan tarvitaan pitkä...
  5. P

Meillä siis tämmöinen rasite arjessa, että mieheni ja tyttäremme (9v.) riitelevät paljon. Minun hermojani rasittaa kuunnella jatkuvaa riitaa, eikä se varmaan kasvavan lapsen itsetunnollekaan tee hyvää. Isä sanoo tytölle asioista heti todella tiukasti ja huomauttelee esim. siivoamisesta (jota...
  6. P

No niin kaikki ALOITAN HUOMENNA LAIHDUTTAJAT!

Viimein flunssasta toivuttu ihan kokonaan ja eilen kävin jumpassa, kyllä oli ihanaa pitkästä aikaa :) Tänään harrastettu hyötyliikuntaa puusavotan muodossa. Vähän sorruin syömään suklaata, mutta positiivista on se, ettei tehnyt mieli syödäkään monta palaa. Painokin on pudonnut jo tämän...
  7. P

Tänään on ollu hyvä päivä ruokailun suhteen. Lounasta söin vähän liikaa, mutta muuten suht hyviä valintoja tehty. Ja olen muustanu juoda vettä!!!!! Se on mulle suuri saavutus, niin nihkeää on aina se veden juonti mulla. Liikuntaa ei kuitenkaan vielä tähänkään päivään saatu mahtumaan. Oli...
  8. P

Hieno juttu Tiukkaa tekee, että sait sen puolikkaan juostua. Toivottavasti ei tarvinu vastatuuleen juosta, oli kyllä semmonen myräkkä lauantaina :) Mulla on kyllä vähän siitepölyallergiaakin, mutta nyt on ollu lisäksi semmonen piiiitkä flunssa päällä. Nyt alkaa jo helpottaan ja huomenna...
  9. P

Täällä ollaan edelleen flunssan kourissa. On kyllä tiukassa nyt, jo kaksi viikkoa niistetty... Syömiset vaihtelee mulla aivan liian paljon, eilinen meni ihan höpöksi, mutta tänään on mennyt hyvin ja olen malttanut syödä kevyesti. Nyt pitäisi pystyä tsemppaamaan useampi päivä kevyellä ruualla...
  10. P

Mulla viikonloppu on mennyt aivan herkutellessa lapsen synttäreitä juhliessa. Huomenna taas palataan ruotuun. Edelleen vaivaa myös flunssa ja kurkkukipu, joten urheilemaan ei vieläkään pääse. Tämä liikkumattomuus pilaa motivaation kyllä niiiiin tehokkaasti...
  11. P

Auttakaa, nyt tapahtui jotain kamalaa.

Nyt en kyllä oikein ymmärrä tuota, ettet halua toimeentulotuen varaan jäädä. Sehän olisi teidän perheelle lisätulo ja pystyisit itsekin vähän päättämään omista tekemisistäsi. Nythän elät sitten miehen tulojen varassa.
  12. P

No niin, eilisestä paino tippunu 500g ja aamulla mittaililn mieki itteni. Paino oli nyt 71,5 (155cm) rinnanymp. 100 ja alta 83. Vyötärö 87 ja mahamakkara 103. Reidet 61 ja käsivarret 38cm. Flunssa alkaa hiljalleen helpottaa, joten tämä päivä voisi kulua hyötyliikunnan merkeissä siivoamalla ????
  13. P

Mitä sinä muiden suhtautumisesta ja mielipiteistä välität? Olet aikanaan ratkaisusi tehnyt ja se ei varmasti ole ollut helppo. Nyt on vain seistävä oman päätöksensä takana, olet varmasti aikanaan miettinyt lapsesi parasta adoptioasiassa ja pohtinut asiaa kaikilta kannoilta. Jätä muiden puheet...
  14. P

Talousneuvoja saisinko :/

Vaippojen osalta edullisinta olisi käyttää kestoja. Jos paikkakunnallasi on jonkinlainen kestovaippavuokraamo tms. (Löytyy varmaan netistä) niin sellaisesta ainakin itse ennen vaippojen omaksi ostamista sain vuokrata tosi halvalla (muutamalla eurolla siis) pariksi viikoksi vaipat kokeiluun.
  15. P

Lapsen väninä ärsyttää

Varmaan tähän kitinäänkin vaikuttaa lapsen persoonallisuus. Omasta kokemuksesta en osaa sanoa loppuuko se joskus, mutta toki kannattaa yrittää siitä piirteestä päästä eroon. Pyydät aina sanomaan kauniisti, sanot ettei turhista kannata itkeä jne. Vaatii varmaan tuhansia toistoja (jos auttaa...
  16. P

Tilanne on varmasti vaikea, jos itsellä ei rahaa ole ja mies on yhteistyökyvytön. Täytyy kyllä sanoa, että miehesi käytös on todella erikoista, voisit häneltä varmaan kysyä mitä haittaa siitä hänelle olisi, jos juhlissa käyt. Sen enempää tilanteeseene kantaa ottamatta muistutetaan kuitenkin...
  17. P

Voi että itelläki polttelis päästä lenkille, mutta olen kuumeessa ja flunssassa, joten ei auta kuin malttaa parantua rauhassa ensin. Mulla liikunta vaikuttaa syömiseenki tosi vahvasti niin, että kun on urheilu, niin ei tee mielikäön syödä mitään epäterveellistä. Peukut kuitenki kaikille...
  18. P

Mitäs musiikkia ne palstalaiset kuuntelee?

Mie olen sitten sitä nuorisoa (30+) joka kuuntelee suomiräppiä ???? muutenki lähes kaikki suomalainen musiikki kelpaa, paitsi iskelmää mielummin en kuuntele. Haloo Helsinki, Antti Tuisku jne. Mieluiten semmosta menomusaa, vaikken ois mihinkään menossakaan ????
  19. P

Vieläkö mahtuu yksi pullukka mukaan?? Olen jo vuoden verran aloittanut laihdutusta, jaksanut muutaman päivän ja into lopahtanut. Paino ei ole noussut, harrastan liikuntaa (ryhmäliikunta/juoksu) pari kertaa viikossa, sillä paino pysyy kurissa muttei laske. Jospa ryhmäpaine (ja kova...
  20. P

Tarhantäti oli laittanut miehelleni Facebookissa kaveripyynnön :D

Olen töissä yksityisessä päiväkodissa, eikä kyllä tulisi mieleenkään pyytää vanhempia fb-kaveriksi. Eihän siitä mitään virallista ohjeistusta ole, mutta itse ainakin olettaisin tällaisten asioiden olevan kaikille työntekijöille selviä. Kaveriksi voi pyytää sitten, jos on muutenkin tekemisissä...

Yhteistyössä