Lapsen väninä ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Ei vaan jaksa
  • Ensimmäinen viesti
Ei vaan jaksa
Huokaus...kertokaa "parantuuko" tää koskaan ja koska? Monta kertaa päivässä saa kuulla vininää ja porua ihan mitättömien juttujen takia ja mua alkaa välillä oikeasti kypsyttää. Ei auta vaikka kuinka psyykkaan itteeni et olen onnekas ku oon edes saanu lapsen ja joka vielä on terve jnejne.. Mutta äskenkin ku söivät pikkusisaruksen kanssa nuudelia, niin esikoinen 3,5v vinkuu ja rääkyy kun ei saa nuudeliaan haarukkaan, kun taas pienempi 2v tyytyväisenä syö avustaa kädellä jos ei jonkun kertaa satu haarukkaan saamaan..

Isommalla on AINA joku huonosti, sukka jalassa, joku kaulus tai paita josta vinisee, parku tulee hyyyyyyvin helposti. Samoin jos joku palikka ei pysy (mahdottomassa paikassa) leikeissä paikallaan niin poru ja raivarit, huutoa. On muutenkn sellanen tyyppi, että hanskat tiskiin jos joku ei heti onnistu. On ekat kaksi vuotta herännyt AINA itkulla, nykyään ei sentään enää mut herää ehkä puolet aamuista edelleen ns. tyytymättömänä, naama nyrpeenä. Ei silleen et jee, uusi päivä, mitäs tehtäis? kuten pikkusisaruksensa..

Jotenka kysynkin et onko kellään ollu samanlaista lasta ja lähteekö tää kasvun myötä vai onko pysyny vahvana luonteenpiirteenä viel aikuiseksi asti? Ja miten mä jaksan olla kärsivällinen ku JOKA päivä sitä väninää kuuluu, välillä niin et tekis mieli laittaa lapsi hoitoon ihan siks.. Niin ja tekee myös sellasta tuskasen kuulosta ähkintää usein, vähästäkin, on joku reaktiotapa joka sillä on aina ihan vauvasta saakka ollu..

Varmaan tähän kitinäänkin vaikuttaa lapsen persoonallisuus. Omasta kokemuksesta en osaa sanoa loppuuko se joskus, mutta toki kannattaa yrittää siitä piirteestä päästä eroon. Pyydät aina sanomaan kauniisti, sanot ettei turhista kannata itkeä jne. Vaatii varmaan tuhansia toistoja (jos auttaa sittenkään).
Meillä lapsilla on ollut "vinkumiskausia" mutta ovat onneksi menneet ohi. Kovasti myös kyllä yritin asiaa heille silloin opettaa, enkä kerta kaikkiaan suostunut kuuntelemaan vikinää ja vinkumista.

bcc
Niin kuin edellinen kirjoitti,voi ihan olla lapsen omaa persoonaa.
Meillä on Tälläinen lapsi. Nuorempana kaikki aamut alkoi itkulla,väninää,vikinää,ulinaa. Hanskat tiskiin sekunnin nano-osassa jos joku ei onnistunut.

Nyt kun on yli 4 vee ollaan miehen kanssa alettu opettaa pois tästä väninästä. Mitään ei saa jollei pyydä normaalisti tai sano. Ruokapöydässä jos menee kiljumiseksi silloin poistutaan pöydästä.
Pikku hiljaa alkanut loppumaan. Tai vähenemään päin.

Yhteistyössä