Hakutulokset

1. Le Jumine

Hauskoja peräkkäisiä otsikoita vol 2

Jos Afrikkalaisia autetaan, niin autetaan sitten kunnolla. Eli... Auttakaa mua saamaan siivousinspiraatio! Helle+ovulaatio Uunimakkara, miten se tehdään?
  2. Le Jumine

Kaikki uskovaiset hei. Miten tullaan uskoon?

Mä luen rukouksen joka ilta, uskon taivaaseen ym. Mutta se ei varsinaisesti vaikuta elämääni merkittävästi, en tunne mitään "erilaista".. Onko se uskossa olemista? Riittääkö se? Entäs jos itse ajattelen/luulen olevani uskossa, mutta en oikeasti olekaan? Tälläsia ajatuksia näin väsyneenä ja...
  3. Le Jumine

Miten sossu maksaa hautajaiskuluja?

Myö saatiin maksusitoumus tiettyyn hautaustoimistoon, muistotilaisuus piti maksaa itse. Ja jälkeenpäin piti toimittaa perukirja sosiaalitoimistoon ja jos siellä olisi ollut varoja, niin olisivat periny hautauskulut takaisin.
  4. Le Jumine

Reissaatko lasten kanssa?

Kotimaassa matkustellaan jonkun verran, mutta ei välttämättä edes joka vuosi lähetä edemmäs reissuun. Mummon luona 150km:n päässä käydään pari kertaa vuodessa suunnilleen. Lapset vielä pieniä, joten niille riittää hyvin aktiviteetit täällä kotikaupungissakin. Itekään en ole vielä koskaan...
  5. Le Jumine

Pitäiskö lapsille ottaa punkkirokote??!!

Puutiaisaivokuume tarttuu välittömästi, borrelioosi vaatii pidemmän kiinnittymisajan..
  6. Le Jumine

Minkä ikäinen lapsi teillä jaksaa puhaltaa ilmapallon?

4-vuotiaana esikoinen oppi puhaltamaan. Nuoremmat ei vielä osaa.
  7. Le Jumine

Minkä näistä laittaisit tytölle nimeksi?

Meijän kolmonen jos ois ollu tyttö, niin nimeksi olis tullu Nelli Oona Ilona. Nyt oon tykästynyt myös Alisa nimeen. Harmi, kun meille ei enempää lapsia oo tulossa.. :D
  8. Le Jumine

Uurnan laskeminen

Isäni uurnan laskuun ei kukaan tuonut kukkia tai muutakaan, kuukautta aijemmin olleeseen siunaustilaisuuteen jokainen toi yhden ruusun. Laskimme uurnan ja sen jälkeen jokainen kävi heittämässä lapiollisen tai pari hiekkaa, kunnes hauta oli peittynyt kokonaan..
  9. Le Jumine

Oletteko saaneet tuettu loma päätöstä hyvinvointilomilta?

Meille tuli Hyvinvointilomilta päätös 8.4. ja loma on kesä-heinäkuun vaihteessa. :)
  10. Le Jumine

Kuinka usein lapsenne käy suihkussa/kylvyssä/saunassa

Lapset 5v, 3v ja 1,5v käy 3x viikkoon pesulla (yleensä suihku, sillon tällön sauna tai kylpy). Shampoota käytetään harvakseltaan, useimmiten pelkkä vesipesu riittää. Kesäaikaan ja tarpeen vaatiessa toki useamminkin. Joka päivä pestään kuitenkin hampaat (x2), kasvot ja peput.
  11. Le Jumine

Mikä vaatekoko teillä on käytössä viisivuotiaalla?

5v pojalla käytössä 104-116 vaatteet, pari 122cm löytyy myös kaapista. Tosin just ostin kirpparilta hälle 98cm shortsit, lahkeen pituus polveen asti ja vyötäröstä vähä löysätkin :D 3v pikkusiskolla käytössä 98/104cm.
  12. Le Jumine

Synnytyksen kesto?

Eka synnytys kaikkiaan n.11h joista ponnistus 1h40min. Toinen synnytys kaikkinensa alle 3h, ponnistus 17min. Kolmannen synnytyksen kestoksi on merkattu 6h (ekasta supistuksesta syntymään), kun supistukset ei missään vaiheessa ollu ees kipeitä tai säännöllisiä, vaan nukuin ponnistusvaiheen alkuun...
  13. Le Jumine

Tupakanpolton lopettaneet. Milloin teidän silti tekee mieli?

Mä lopetin n.6 vuotta sitten ja harvakseltaan sillon tällön tekee vielä mieli. Tosin jos lähden esim iltaa istumaan ja otan alkoholia, niin sillon tulee kyllä poltettua tupakkaakin, eli ehkä kerran pari vuodessa. Kotona jos otan saunasiiderin, nii en sillon polta.
  14. Le Jumine

Teo, Teuvo vai Teppo?

Teo on paras. Ja toisena Teppo. Meilläkin yhdellä lapsella erikoisempi nimi, muilla perinteisemmät. Ei oo haitannu, vaikka alkuun ajattelin, että kaikilla pitäs olla ns. samaa sarjaa.
  15. Le Jumine

Tykkäävätkö teillä lapset mämmistä?

Yksi kolmesta tykkää.
  16. Le Jumine

Onko muiden 3,5-vuotiailla vielä yövaippa käytössä?

Meillä on 5v ja 3v lapsilla vielä yövaipat käytössä. Joka yö molemmilla ihan märät vaipat, joskus jopa falskaa läpi.. En oo huolissani. 5v neuvolassa sanottiin, että jos ei perhettä haittaa, niin ei sitä vielä tarvitse sen kummemmin hoitaakaan, mutta jos haluaa, niin voi jutella lääkärin kanssa...
  17. Le Jumine

Rahatilanne, perheen perustaminen ym.

Meillä on kolme lasta ja koira. Ite oon ollu viimeset viisi vuotta lasten kanssa kotona (kotihoidontuella/äitiyspvärahalla), mies ollu pätkätöissä ja nyt opiskelee. Ollaan pärjätty ihan ok.
  18. Le Jumine

Meillä virvotaan virtuaalisesti

Myöki aateltiin virpoo sukulaiset Skypen välityksellä. Pitkä välimatka, niin ei viiti lähtee ajelee..
  19. Le Jumine

Lapsi ja sairaus/kuolema perheessä

Meillä oli 8kk, 2v ja 4v lapset mukana hautajaisissa.. Esikoinen varsinkin tosi herkkis, mutta koettiin silti parhaaksi ottaa heidät mukaan.
  20. Le Jumine

Vauvalla napasieni?

Meillä oli kuopuksella kans joku semmonen kellertävä/harmahtava limalähmä siellä ja luultiin, että on napasieni. Pari päivää ooteltiin sillon neuvola-aikaa ja siel neuvovat vaan puhistamaan+kuivaamaan huolella ja laittamaan basibact-puuteria siihen. Nopeesti sillä meni taas normaalin näköseksi..

Yhteistyössä