Kaikki uskovaiset hei. Miten tullaan uskoon?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miten tullaan uskovaiseksi, uskoon?

Entä miten usko vaikuttaa teidän elämään? Mistä kieltäydytte uskon vuoksi?
Hei,
Raamatussa on se luvattu;
"Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan."
Matteus 7:8
Jumala vaikuttaa uskovan ajatusmaailmaan hyvinkin radikaalisti, sitä kautta nämä muutokset tulevat. Monien asioiden merkitys muuttuu. Asioiden poisjättäminen tai tekeminen ei siis tule pakosta, vaan tahdosta, Jumalan sitä muuttaessa.
Moni ajattelee, että uskovan elämä on itsensä kituuttamista, mutta näin se ei ole. Elämä uskossa on hyvinkin normaalia, ei mitenkään erikoista.
Itse noin puoli vuotta uskossa olleena lopetin alkoholin käytön, tupakoinnin kanssa myös kova yritys. Kaveripiirini myös on muuttunut, enää en maailman rientoihin mielelläni mene. Huomaa, ennen en olisi voinut kuvitellakkaan jättäväni esimerkiksi baareissa juoksemisen, niin se mieli vaan muuttuu.
Alkajaisiksi voisit vaikkapa rukoilla ja tutustua hieman raamattuun. Uskova läheinen ystävä, mikäli tunnet, on myös hyvä olla. :)

Yksinkertaisimmillaan:
Pyydä Jeesusta tulemaan sydämeesi ja elämääsi. Anna Hänelle kaikki. Voit samalla pyytää kaikkia syntejäsi anteeksi.

Ja naps, olet uskossa. :)
Et välttämättä tunne mitään, mutta yliluonnollisessa maailmassa olet silmänräpäyksessä siirtynyt Jumalan lapseksi. Kun jatkat sillä tiellä niin huomaat Jumalan läsnäolon ja rauhan.

vierailija
Miten tullaan uskovaiseksi, uskoon?

Entä miten usko vaikuttaa teidän elämään? Mistä kieltäydytte uskon vuoksi?
Hei,
vastaukseksi kysymykseesi haluan jakaa oman tarinani, joka alkoi likimain samoilla kysymyksillä joita tuossa esität.
Tarinani löytyy blogistani:
https://katkettyaarre.wordpress.com/2014/02/03/iloitkaa/

Jos haluat jutella lisää voit vaikka kommentoida blogissa tai ihan tässäkin avoimesti.

vierailija
Ensin sun pitää uskoa johonkin. Tämän jälkee lähetä hakemus järjestöön joho uskot. Sen jälkee sulle tulee lasku kotiin (kirkkoon kuuluvat maksaa automaattisesti osansa palkasta) ja sen jälkee sut ylennetää uskovaiseksi! Onnea

vierailija
Ensin sun pitää uskoa johonkin. Tämän jälkee lähetä hakemus järjestöön joho uskot. Sen jälkee sulle tulee lasku kotiin (kirkkoon kuuluvat maksaa automaattisesti osansa palkasta) ja sen jälkee sut ylennetää uskovaiseksi! Onnea
Sen lisäksi kannattaa huomioida, että jos uskonnollinen yhteisö johon liityt ei ole pääasiassa ns. tapauskovaisten yhteisö, niin uskovaisen status riippuu voimakkaasti myös siitä miten hyvin noudatat uskonnollisten johtajien määräyksiä. Jos et ole määräyksille kuuliainen, niin uskonnollinen johtaja saattaa jopa määrätä sinut kiroukseen/pannaan tai määrätä sinusta fatwan. Tälläin uskovaisen päiväsi saattavat olla luetut (pahimmassa tapauksessa kirjaimellisesti).

Pari kikkaa
Tapoja lienee useita. Itse tulin uskoon erään kristillisen, hurmoshenkisenä pidetyn uskonlahkon kokouksessa. Kokous sinänsä oli varsin tylsä, siinä ei ollut mitään hurmoksellista. Ei yhtään mitään. Kokouksen loppuvaiheessa puhuja kehotti niitä henkilöitä, jotka haluavat "ottaa Jeesuksen Kristuksen sydämeensä" tms, en muista tarkkaa sanamuotoa, nostamaan kätensä ylös. Siinä hetken mielenhäiriössä ajattelin että mitäköhän tapahtuisi jos oikeasti nostaisin käteni ylös. Tarkoituksenani ei sinänsä ollut kokea mitään, olin enemmänkin utelias että mitä sitten tapahtuisi. Nostin siis käden ylös ja sillä hetkellä, joku sanoisi sen ehkä niin, että "pyhä henki laskeutui päälleni" ja koin voimakkaan uskonnollisen kokemuksen.

Yksi tapa tulla uskoon, olen antanut itselleni kertoa, on kuolla ja palata sitten kuolleista (kuolemanrajakokemus tms). Ne, jotka ovat käyneet tsekkaamassa tilanteen rajan takana, ja ovat omin silmin asian todistaneet, ovat tulleet samalla myös uskoon. Vai voiko sitä uskoksi kutsua, ehkä paremminkin tiedoksi.

Pari kikkaa
Ai niin, sulla oli noi jatkokysymykset kanssa. Usko vaikuttaa varmaan eniten maailmankatsomukseeni ja sitä kautta ajatuksiini ja käytökseeni. En koe että luovun mistään. Päin vastoin teen juuri niitä asioita joita haluankin. Kai se tarkoittaa kääntäen sitä että en halua asioita jotka olisivat minulle omasta näkökulmastani "haitallisia".

Mä luen rukouksen joka ilta, uskon taivaaseen ym. Mutta se ei varsinaisesti vaikuta elämääni merkittävästi, en tunne mitään "erilaista".. Onko se uskossa olemista? Riittääkö se?
Entäs jos itse ajattelen/luulen olevani uskossa, mutta en oikeasti olekaan?
Tälläsia ajatuksia näin väsyneenä ja flunssasena pälkähti päähäni otsikon luettuani.. :D

vierailija
Mä luen rukouksen joka ilta, uskon taivaaseen ym. Mutta se ei varsinaisesti vaikuta elämääni merkittävästi, en tunne mitään "erilaista".. Onko se uskossa olemista? Riittääkö se?
Entäs jos itse ajattelen/luulen olevani uskossa, mutta en oikeasti olekaan?
Tälläsia ajatuksia näin väsyneenä ja flunssasena pälkähti päähäni otsikon luettuani.. :D
Lue ääneen uskontunnustus. Kannattaa lukea Raamattua joka päivä, vaikka sen iltarukouksen yhteydessä, sieltä löytyy paljon vastauksia kysymyksiisi, ota Raamattu vastaan Jumalan sanana niin opit kuuntelemaan ja seuraamaan Jumalan ääntä. Kannattaa myös osallistua seurakuntansa toimintaan (käydä kirkossa ja konserteissa, kuunnella radiosta, jutella uskonasioista muiden uskovien kanssa) niin oma usko syvenee.

vierailija
se tulle kait kun myöntää omat virheensä ja puhuu ne ääneen pois. Kun poistaa valheen elämästään silloin se esityksen tuoma pelko lakkaa.ja ylimielisyydens poisto se menttalalinen itse ruoskinta käy asiat ja omat mokat läpitte. irottaa sen oman taakan ja on tas kevyt ja koittaa olal toistamatta virheitään. sillon mulla on hyvä olla ja taivaan isäkin jyrähtää se on sydämem njuttui :)

vierailija
Jos on epävarma pelastuksesta voi käyttää vaikka tätä pelastusrukousta. Täällä oli kyllä jo muita hyviä rukouksia ja tuo mitä echo sanoi on totta. Riittää, että annat rukouksessa elämäsi Jeesukselle ja naps, olet uskossa.

http://www.tv7.fi/vod/player/41534/

Uskovalle kuuluu rauha ja varmuus pelastuksesta. Suosittelen hakeutumaan uskovien yhteyteen. Esim ev. lut seurakuntaan tai helluntaiseurakuntaan, vapaakirkkoon, metodistiseurakuntaan tms. Seurakunnat ovat habitukseltaan erilaisia sen mukaan millaisia ihmisiä siellä käy, mutta niitä yhdistää usko Jeesukseen Jumalan Poikana ja Raamattuun Jumalan ilmoituksena.

Itse en koe varsinaisesti luopuvani mistään, minkä haluaisin pitää. Se on todellista vapautta. Jeesus sanoi, että hänen kuormansa on kevyt kantaa. Sen, minkä olen antanut pois on ollut raskas kantaa. Usko ei ole suorittamista, vaan läheistä suhdetta Jumalan kanssa. Kun rakasta jotakutaa, haluaa tehdä asioita hänen mielikseen, eikä koe sitä menetyksenä .

vierailija
Ise asiassa uskoon tulo on sitten eri asia kuin uskontoon tulo. Uskonto on kuolemaksi, usko on henki ja elämä.
Uskoon tulo tarkoittaa sitä, että sinä uskot, vaikka et näe.
Sinun ei tarvitse liittyä yhtään mihinkään lahkoon, lohkoon eikä kirkkokuntaan, sillä ne eivät sinua pelasta, vaan vain ja ainoastaan sinun oma uskosi.
Uskoon tullaan niin, että ihminen kokee olevansa syntinen. Hän kokee, että ei jaksa enää olla sellainen kuin on, ja monesti ei näe mitään ulospääsyä tilanteesta. Hän tuntee, että elämässä täytyy olla joku tarkoitus, joku määränpää.
Kaiken kaikkiaan tärkeintä on, että ihminen tulee ns synnintuntoon. Hän käsittää, että ei voi pelastaa itse itseään.
Tähän kohtaan tarvitaan Jeesusta, sillä kukaan ei koskaan, eikä milloinkaan voi tulla Isän luokse muutoin kuin Jeesuksen kautta.
Eli, tunnustat Isälle, että olet syntinen ihminen ja tarvitset pelastusta. Tunnustat, että uskot Hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen syntyneen, ja kuolleen sinun tähtesi ja että Hän on ylösnoussut.
Kiität siitä, että saat kaikki syntisi anteeksi tässä ja nyt. Kiität siitä, että saat Pyhän Hengen, joka ohjaa sinua tästä eteenpäin.
Kiität siitä, että nimesi on nyt elämän kirjassa.
Luet Jumalan sanaa joka päivä.
Määrällä ei ole merkitystä, vaan laadulla, eli mietiskelet sanaa, ja pyydät, että Pyhä Henki avaa ja valaisee sen sinulle.
Lataa puhelimeesi esim. Your Version raamatunlukuohjelma, jonka kautta voit lukea raamattua milloin haluat, missä haluat, ja mitä käännöstä haluat, ja millä kielellä haluat.
Esimerkiksi se sisältää vuoden raamatunlukuohjelman, jossa koko raamattu tulee luettua vuodessa läpi. Mutta voit lukea sitä miten itse haluat, vaikka aiheittain tms.
Pyydät, että Jumala itse ohjaa sinut niiden uskovien luokse, jonka kautta saat sanan tuntemusta ja keskustelua, saat kysymyksiisi vastauksia.
Pyydät, että Isä varjelee sinut ja ohjaa nimenomaan niiden luokse, jotka ovat vilpittömiä uskossaan ja haluavat elää Jumalan sanan mukaan, ei minkään lahkon, lohkon, kirkkokunnan tai minkään perinnäissääntöjen mukaan, jotka vain ja ainoastaan ovat este sinun hengelliselle kasvullesi.
Rukoile! Mutta muista myös kuunnella, mitä Herra tahtoo sanoa.

vierailija
Ja vielä se, että muista, että usko saattaa maksaa kaiken, suvun,ystävät jne. Mutta saat tilalle paljon enemmän. Toisaalta voit johdattaa myös heidät uskoon, jolloin saatte iloita siitä yhdessä, koko perheen voimin!
Usko tarkoittaa, että annat koko elämäsi Hänelle.
Mutta kun annat sen Hänelle, voitat ikuisuuden.

vierailija
Ise asiassa uskoon tulo on sitten eri asia kuin uskontoon tulo. Uskonto on kuolemaksi, usko on henki ja elämä.
Uskoon tulo tarkoittaa sitä, että sinä uskot, vaikka et näe.
Sinun ei tarvitse liittyä yhtään mihinkään lahkoon, lohkoon eikä kirkkokuntaan, sillä ne eivät sinua pelasta, vaan vain ja ainoastaan sinun oma uskosi.
Uskoon tullaan niin, että ihminen kokee olevansa syntinen. Hän kokee, että ei jaksa enää olla sellainen kuin on, ja monesti ei näe mitään ulospääsyä tilanteesta. Hän tuntee, että elämässä täytyy olla joku tarkoitus, joku määränpää.
Kaiken kaikkiaan tärkeintä on, että ihminen tulee ns synnintuntoon. Hän käsittää, että ei voi pelastaa itse itseään.
Tähän kohtaan tarvitaan Jeesusta, sillä kukaan ei koskaan, eikä milloinkaan voi tulla Isän luokse muutoin kuin Jeesuksen kautta.
Eli, tunnustat Isälle, että olet syntinen ihminen ja tarvitset pelastusta. Tunnustat, että uskot Hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen syntyneen, ja kuolleen sinun tähtesi ja että Hän on ylösnoussut.
Kiität siitä, että saat kaikki syntisi anteeksi tässä ja nyt. Kiität siitä, että saat Pyhän Hengen, joka ohjaa sinua tästä eteenpäin.
Kiität siitä, että nimesi on nyt elämän kirjassa.
Luet Jumalan sanaa joka päivä.
Määrällä ei ole merkitystä, vaan laadulla, eli mietiskelet sanaa, ja pyydät, että Pyhä Henki avaa ja valaisee sen sinulle.
Lataa puhelimeesi esim. Your Version raamatunlukuohjelma, jonka kautta voit lukea raamattua milloin haluat, missä haluat, ja mitä käännöstä haluat, ja millä kielellä haluat.
Esimerkiksi se sisältää vuoden raamatunlukuohjelman, jossa koko raamattu tulee luettua vuodessa läpi. Mutta voit lukea sitä miten itse haluat, vaikka aiheittain tms.
Pyydät, että Jumala itse ohjaa sinut niiden uskovien luokse, jonka kautta saat sanan tuntemusta ja keskustelua, saat kysymyksiisi vastauksia.
Pyydät, että Isä varjelee sinut ja ohjaa nimenomaan niiden luokse, jotka ovat vilpittömiä uskossaan ja haluavat elää Jumalan sanan mukaan, ei minkään lahkon, lohkon, kirkkokunnan tai minkään perinnäissääntöjen mukaan, jotka vain ja ainoastaan ovat este sinun hengelliselle kasvullesi.
Rukoile! Mutta muista myös kuunnella, mitä Herra tahtoo sanoa.
Juuri näin. Juuri usko Jeesukseen ja elämä Hänen kanssaan on juuri tätä.

vierailija
Mäkin välillä aattelen, että kunpa sitä tulisi uskoon kertarysäyksellä. Että aivot nollautuisi ja päälle laskeutuisi seesteisyyden viitta.
Mutta taitaa olla vain harhakuvitelma, että uskossa oleva olisi autuaan onnellinen ja seesteinen, enemmän näkee uskovaisia jotka valittavat kaikesta.
Kun mä haluaisin uskolta juuri päinvastaista olotilaa, että turha valittaminen jäisi pois, näkisin miten onnekas olenkaan ja heittäytyisin vain luojan käsivarsille ilman vihaa ja pelkoja. Kyllä mä korkeampiin voimiin uskon, mutta en ole hurahtanut mistään uskonnosta.

vierailija
Yksinkertaisimmillaan:
Pyydä Jeesusta tulemaan sydämeesi ja elämääsi. Anna Hänelle kaikki. Voit samalla pyytää kaikkia syntejäsi anteeksi.

Ja naps, olet uskossa. :)
Et välttämättä tunne mitään, mutta yliluonnollisessa maailmassa olet silmänräpäyksessä siirtynyt Jumalan lapseksi. Kun jatkat sillä tiellä niin huomaat Jumalan läsnäolon ja rauhan.
Tämä on ihan totta.
Olin pitkään levoton ja onneton. Rukoilin Jumalalta rauhaa sydämeeni ja onnellisuuden tunnetta.
Sain nämä asiat, ihan oikeasti!

En käy kirkossa tai rukoile kädet yhdessä polvillani, mutta koen että on helpompi elää raamatun oppien mukaan. Lisäksi raamattu-peli on kiva. Se missä lappuihin kirjoitellaan erilaisia raamatun opetuksia ja säkeitä ja mietitään porukassa niiden tarkoituksia.

Echo, olet tosi mukava ja mielenkiintoinen tyyppi!

Tämä on ihan totta.
Olin pitkään levoton ja onneton. Rukoilin Jumalalta rauhaa sydämeeni ja onnellisuuden tunnetta.
Sain nämä asiat, ihan oikeasti!

En käy kirkossa tai rukoile kädet yhdessä polvillani, mutta koen että on helpompi elää raamatun oppien mukaan. Lisäksi raamattu-peli on kiva. Se missä lappuihin kirjoitellaan erilaisia raamatun opetuksia ja säkeitä ja mietitään porukassa niiden tarkoituksia.

Echo, olet tosi mukava ja mielenkiintoinen tyyppi!
Ihana kun olet saanut kokea Jeesuksen antaman ilon ja rauhan. :) Pieni selvennys: mä en ole a) mukava b) mielenkiintoinen.

Yhteistyössä