vierailija
Miten tullaan uskovaiseksi, uskoon?
Entä miten usko vaikuttaa teidän elämään? Mistä kieltäydytte uskon vuoksi?
Rukoile Jumalaa ja lue Raamattua. Kyllä se siitä selviää vähitellen, mikä on vakaumuksesi.Miten tullaan uskovaiseksi, uskoon?
Hei,Miten tullaan uskovaiseksi, uskoon?
Se riippuu asuinpaikasta. Valtaosassa Suomea oikea usko on luterilainen kristinusko. Osassa Pohjois-Pohjanmaan ja Länsi-Lapin maaseutua se on vanhoillislestadiolaisuus ja Itä-Helsingissä taas sunnilainen islaminusko (ensisijassa salafistinen tai wahhabilainen suuntaus).Mistä sen sitten tietää mikä on oikea usko?
Hei,Miten tullaan uskovaiseksi, uskoon?
Sen lisäksi kannattaa huomioida, että jos uskonnollinen yhteisö johon liityt ei ole pääasiassa ns. tapauskovaisten yhteisö, niin uskovaisen status riippuu voimakkaasti myös siitä miten hyvin noudatat uskonnollisten johtajien määräyksiä. Jos et ole määräyksille kuuliainen, niin uskonnollinen johtaja saattaa jopa määrätä sinut kiroukseen/pannaan tai määrätä sinusta fatwan. Tälläin uskovaisen päiväsi saattavat olla luetut (pahimmassa tapauksessa kirjaimellisesti).Ensin sun pitää uskoa johonkin. Tämän jälkee lähetä hakemus järjestöön joho uskot. Sen jälkee sulle tulee lasku kotiin (kirkkoon kuuluvat maksaa automaattisesti osansa palkasta) ja sen jälkee sut ylennetää uskovaiseksi! Onnea
Lue ääneen uskontunnustus. Kannattaa lukea Raamattua joka päivä, vaikka sen iltarukouksen yhteydessä, sieltä löytyy paljon vastauksia kysymyksiisi, ota Raamattu vastaan Jumalan sanana niin opit kuuntelemaan ja seuraamaan Jumalan ääntä. Kannattaa myös osallistua seurakuntansa toimintaan (käydä kirkossa ja konserteissa, kuunnella radiosta, jutella uskonasioista muiden uskovien kanssa) niin oma usko syvenee.Mä luen rukouksen joka ilta, uskon taivaaseen ym. Mutta se ei varsinaisesti vaikuta elämääni merkittävästi, en tunne mitään "erilaista".. Onko se uskossa olemista? Riittääkö se?
Entäs jos itse ajattelen/luulen olevani uskossa, mutta en oikeasti olekaan?
Tälläsia ajatuksia näin väsyneenä ja flunssasena pälkähti päähäni otsikon luettuani..
Juuri näin. Juuri usko Jeesukseen ja elämä Hänen kanssaan on juuri tätä.Ise asiassa uskoon tulo on sitten eri asia kuin uskontoon tulo. Uskonto on kuolemaksi, usko on henki ja elämä.
Uskoon tulo tarkoittaa sitä, että sinä uskot, vaikka et näe.
Sinun ei tarvitse liittyä yhtään mihinkään lahkoon, lohkoon eikä kirkkokuntaan, sillä ne eivät sinua pelasta, vaan vain ja ainoastaan sinun oma uskosi.
Uskoon tullaan niin, että ihminen kokee olevansa syntinen. Hän kokee, että ei jaksa enää olla sellainen kuin on, ja monesti ei näe mitään ulospääsyä tilanteesta. Hän tuntee, että elämässä täytyy olla joku tarkoitus, joku määränpää.
Kaiken kaikkiaan tärkeintä on, että ihminen tulee ns synnintuntoon. Hän käsittää, että ei voi pelastaa itse itseään.
Tähän kohtaan tarvitaan Jeesusta, sillä kukaan ei koskaan, eikä milloinkaan voi tulla Isän luokse muutoin kuin Jeesuksen kautta.
Eli, tunnustat Isälle, että olet syntinen ihminen ja tarvitset pelastusta. Tunnustat, että uskot Hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen syntyneen, ja kuolleen sinun tähtesi ja että Hän on ylösnoussut.
Kiität siitä, että saat kaikki syntisi anteeksi tässä ja nyt. Kiität siitä, että saat Pyhän Hengen, joka ohjaa sinua tästä eteenpäin.
Kiität siitä, että nimesi on nyt elämän kirjassa.
Luet Jumalan sanaa joka päivä.
Määrällä ei ole merkitystä, vaan laadulla, eli mietiskelet sanaa, ja pyydät, että Pyhä Henki avaa ja valaisee sen sinulle.
Lataa puhelimeesi esim. Your Version raamatunlukuohjelma, jonka kautta voit lukea raamattua milloin haluat, missä haluat, ja mitä käännöstä haluat, ja millä kielellä haluat.
Esimerkiksi se sisältää vuoden raamatunlukuohjelman, jossa koko raamattu tulee luettua vuodessa läpi. Mutta voit lukea sitä miten itse haluat, vaikka aiheittain tms.
Pyydät, että Jumala itse ohjaa sinut niiden uskovien luokse, jonka kautta saat sanan tuntemusta ja keskustelua, saat kysymyksiisi vastauksia.
Pyydät, että Isä varjelee sinut ja ohjaa nimenomaan niiden luokse, jotka ovat vilpittömiä uskossaan ja haluavat elää Jumalan sanan mukaan, ei minkään lahkon, lohkon, kirkkokunnan tai minkään perinnäissääntöjen mukaan, jotka vain ja ainoastaan ovat este sinun hengelliselle kasvullesi.
Rukoile! Mutta muista myös kuunnella, mitä Herra tahtoo sanoa.
Tämä on ihan totta.Yksinkertaisimmillaan:
Pyydä Jeesusta tulemaan sydämeesi ja elämääsi. Anna Hänelle kaikki. Voit samalla pyytää kaikkia syntejäsi anteeksi.
Ja naps, olet uskossa.
Et välttämättä tunne mitään, mutta yliluonnollisessa maailmassa olet silmänräpäyksessä siirtynyt Jumalan lapseksi. Kun jatkat sillä tiellä niin huomaat Jumalan läsnäolon ja rauhan.
Ihana kun olet saanut kokea Jeesuksen antaman ilon ja rauhan. Pieni selvennys: mä en ole a) mukava b) mielenkiintoinen.Tämä on ihan totta.
Olin pitkään levoton ja onneton. Rukoilin Jumalalta rauhaa sydämeeni ja onnellisuuden tunnetta.
Sain nämä asiat, ihan oikeasti!
En käy kirkossa tai rukoile kädet yhdessä polvillani, mutta koen että on helpompi elää raamatun oppien mukaan. Lisäksi raamattu-peli on kiva. Se missä lappuihin kirjoitellaan erilaisia raamatun opetuksia ja säkeitä ja mietitään porukassa niiden tarkoituksia.
Echo, olet tosi mukava ja mielenkiintoinen tyyppi!