vierailija
Minun kokemuksiani ja ajatuksiani omasta uskossa olemisesta voi lukea blogistani:
linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi
linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi
Minulle kävi suunnilleen näin reilu pari kuukautta sitten. Olen ollut suunnilleen koko ikäni uskossa. Kuitenkin mun sisällä oli jatkuvasti lapsuudessa syntynyt tosi kipee alue, jonka kanssa olin koko ikäni paininut. Olin rehellisesti varautunut siihen, että elän loppuelämäni hyvän ja pahan taistelu kenttänä. Nyt keväällä tuli mieleen voimakkaana ajatus, että pian tulee sellainen hetki, jolloin saan valita jatkanko loppu elämäni näin vai otanko riskin ja päätän laittaa kaiken Jumalan varaan: joko raamatun lupaukset on kokonaan totta ja Jumala on oikeesti läsnä ihmisten arjessa juuri niin kuin raamatussa luvataan tai sitten se kaikki on vaan suurta petosta/ihmisten toiveunta, joka ei toimi käytännössä. Tein se päätöksen: kaikki tai ei mitään - ja sen jälkeen mun eteen avautui juuri sellainen todellisuus ja elämä, josta kirjoitit...Se vaan tapahtui. Se oli jotain, jota olin kaivannut, mutta minkä todellisuuteen en ihan aikuisen oikeesti uskaltanut uskoa. Mitä mulle on tapahtunut: se kipee alue sisimmästä katos kerralla (se tuntu tosi epätodelliselta), mun elämään tuli tasapaino eri osa-alueiden välillä, Jumalan todellisuus tuli yhtä todelliseksi,,kuin se maailma mitä silmillä ja korvilla pystyy havitsemaan. Sain ajan takaisin. Joka päivä on erilainen, merkityksellinen. Näen, että se sama Jumalan rakkaus ja todellisuus koskettaa ihmisiä myös mun ympärillä- katson, ihmettelen ja kiitän Häntä.Ja mä en tehnyt muuta, kun näytin Isälle, että tahdon ottaa riskin ja luottaa Häneen ja Jeesukseen kokonaan. Hän kysyi vain ja ainoastaan tahtoa- kaiken muun Hän on tehnyt ihan itse mitä mun elämässä ja ympärillä on tapahtunut.Ef. 2:8-9 armosta Jumala on teidät pelastanut ANTAMALLA teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jotta kukaan ei voisi ylpeillä. Tess 5:21-24 Koetelkaa kaikki ja pitäkää, mikä on hyvää. Pysykää erossa kaikesta pahasta. itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon teidän koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen tullesse. Hän, joka teitä kutsuu on uskollinen ja pitää lupauksensa. Ilm.22:17 Henki ja morsian sanovat:Tule! joka tämän kuulee sanokoon: Tule! Joka on janoissaan tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä. AmenMäkin välillä aattelen, että kunpa sitä tulisi uskoon kertarysäyksellä. Että aivot nollautuisi ja päälle laskeutuisi seesteisyyden viitta.
Mutta taitaa olla vain harhakuvitelma, että uskossa oleva olisi autuaan onnellinen ja seesteinen, enemmän näkee uskovaisia jotka valittavat kaikesta.
Kun mä haluaisin uskolta juuri päinvastaista olotilaa, että turha valittaminen jäisi pois, näkisin miten onnekas olenkaan ja heittäytyisin vain luojan käsivarsille ilman vihaa ja pelkoja. Kyllä mä korkeampiin voimiin uskon, mutta en ole hurahtanut mistään uskonnosta.