Mikä vaatekoko teillä on käytössä viisivuotiaalla?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihmettelen, millä vauhdilla poika nyt kasvaa. Nyt hän käyttää 116-senttisiä vaatteita, kun vielä ennen joulua mahtuivat 110-senttiset. Taitaa olla kuitenkin keskimittainen.
Miten muilla, mikä vaatekoko käytössä 5-vuotiaalla?

128cm vaatteet, vaikkei tyyppi itse ole 128 cm. Saattaapi olla, että kuivausrumpu napsaisee vaatteista jonkun sentin pois.

Muksut kasvaa eri lailla. Toiset ottaa pituutta tuommosissa sykäyksissä, kun toiset kasvaa tasaisesti.

vierailija
Ihmettelen, millä vauhdilla poika nyt kasvaa. Nyt hän käyttää 116-senttisiä vaatteita, kun vielä ennen joulua mahtuivat 110-senttiset. Taitaa olla kuitenkin keskimittainen.
Miten muilla, mikä vaatekoko käytössä 5-vuotiaalla?
Meidän 5v:llä on nyt käytössä koko 122-128, joistain 134. Uudet ostan joko 134 tai reilummassa mitoituksessa 134. Poika nyt 5 v 4 kk.

5v pojalla käytössä 104-116 vaatteet, pari 122cm löytyy myös kaapista. Tosin just ostin kirpparilta hälle 98cm shortsit, lahkeen pituus polveen asti ja vyötäröstä vähä löysätkin :D

3v pikkusiskolla käytössä 98/104cm.

vierailija
kuules pelle, joka vehnällä ja sokerilla elää, jos lapsen isä on 200 cm ja minäkin äitinä melkein 180 cm, ei kai meidän pojasta mikään pieni lapsi voinut tulla????
Taitaa itselläsi olla ongelmia ?

vierailija isoo naineeen
tätä lukiessa ei voi kun ihmetellä aikuisten ihmisten tyhmyyttä. Tottakai lapsia on eri kokoisia, niinkuin meitä aikuisiakin.
Nainen voi olla pieni ja siro, vaikkapa 150 cm ja 46 kg taikka sitten kuten minä, 180 cm ja noin 80 kg, kengännumero minulla 43.
Mieheni on 196 cm ja noin 100 kg, kengännumero 48. Meillä ei ole vielä lapsia, mutta jos luoja suo, ehkä saamme, ja tuskin näillä geeneillä meidän tytär on aikuisena sitten sellainen 150-160 cm ja 50 kg ja kenkä 37.
Älkää hyvät ihmiset luoko lapsille paineita, näin niitä itsetunto-ongelmia ja syömishäiriöitä aiheutetaan, jollei kiusaa kaverit niin sitten toisten lasten idiootit vanhemmat.
Pientä rajaa, hävetkää.

tätä lukiessa ei voi kun ihmetellä aikuisten ihmisten tyhmyyttä. Tottakai lapsia on eri kokoisia, niinkuin meitä aikuisiakin.
Nainen voi olla pieni ja siro, vaikkapa 150 cm ja 46 kg taikka sitten kuten minä, 180 cm ja noin 80 kg, kengännumero minulla 43.
Mieheni on 196 cm ja noin 100 kg, kengännumero 48. Meillä ei ole vielä lapsia, mutta jos luoja suo, ehkä saamme, ja tuskin näillä geeneillä meidän tytär on aikuisena sitten sellainen 150-160 cm ja 50 kg ja kenkä 37.
Älkää hyvät ihmiset luoko lapsille paineita, näin niitä itsetunto-ongelmia ja syömishäiriöitä aiheutetaan, jollei kiusaa kaverit niin sitten toisten lasten idiootit vanhemmat.
Pientä rajaa, hävetkää.
Eihän tässä ollut kuin yksi asiaton kommentti? o_O Eli mihin viitaat?

Yhteistyössä