Hakutulokset

1. Mintus

Miltä tuntuu, kun ensimmäinen lapsen lapsi syntyy?

Itse olen hämmentynyt, mutta onnellinen. Lapseni on 23 ja en oikein osaa edes itse sanoa onko liian nuori vai ei. Ja entä sitten minä - en todellakaan ole missään mummo-iässä vielä! Toisaalta olen sitä mieltä että jokainen lapsi on suuri lahja ja tulevat vanhemmat ovat ainakin toistaiseksi...
  2. Mintus

Vantaan asuinalueet - mitä suosittelet

Kartanonkoski on mukava samoin Kivistö koska siellä on paljon uudisrakennusta ja pian junaratakin. Vantaalla on hieman sellainen itä-/länsi-asettelu, jos olet idästä et ikinä suosittelisi Länsi-Vantaata ja toisin päin. Länsi-Vantaa tuntuu kyllä muutenkin kärsivän palveluista ja selkeästi...
  3. Mintus

Ristiäisistä toivuttu, nimiasiaa..

Todella kaunis nimi, sopisi loistavasti yhteen meidän tytön nimen kanssa. Olisi siis loistava nimi-idea seuraavalle, paitsi että lapsiluku on täynnä. ;)
  4. Mintus

Paljon huonommin asiat ei enään voisi olla...

Paljon voimia sinulle ja koko perheelle <3 Minulle pelkkä tyttären 1-tyypin diabeteksen diagnosointi otti koville, saati sitten vielä miehen vakava sairaus päälle. Yksi ratkaisu insuliinin pistämiseen voisi olla pumppu, kysy siitä hoitavalta lääkäriltä. Samalla myös heittelyt tasoittuvat...
  5. Mintus

Riitelystä..

Voisitko opettaa lapsille, että antavat teidän riidellä rauhassa? Toinen juttu mikä on tärkeää on, että lapset saavat myös riitelyn lisäksi nähdä, kun sovitte asiat. Eli kun tilanne on rauhoittunut, niin ihan perus anteeksi ja kerrotte että kaikki on nyt ok.
  6. Mintus

Kotiäiti pajattaa lastensa päiväkodista, kuinka rasittavaa!!

Mä olen laittanut naamakirjasta asetukset kohdilleen. Ne joiden päivitykset käy hermoille olen laittanut niin etteivät heidän päivityksensä näy seinälläni. Jos uteliaisuus voittaa voin aina itse kurkkia heidän seinältään mitä kuuluu.
  7. Mintus

Sunnuntaina ristiäiset ja pojalla ei ole nimeä, keksisikö joku pojalle ekan nimen?

Isto, Iiso, Sebastian, Samu, Sisu, Henry
  8. Mintus

Ehdotelkaa erikoisia ja ehkä vähän eksoottisiakin nimiä tyttövauvalle.

Kaisla on mielestäni kaunis nimi. Samoin Tiuku, Rinja, Tinka ja onhan noita...
  9. Mintus

Sinä keskinkertainen! Pyrkisitkö oikikseen?

Kannattaa yrittää. Mua kaduttaa suuresti etten aikoinaan hakenut. Jos kiinnostusta on, niin sekin lisää motivaatiota opiskeluun. Laiska ei siellä pärjää!
  10. Mintus

Mitä tykkäät asiasta, että päivähoidossa ulkoillaan säässä kuin säässä?

Tykkään että ulkoillaan kelillä kuin kelillä. Ei siitä sateesta kukaan vilustu jos varustus on asianmukainen. Oma lapseni oli paljon ulkoilevassa tarhassa ja edelleen leikkii mielellään ulkona myös vesisateessa. Varusteet vaan kuntoon, niin ei kastu eikä palele.
  11. Mintus

Paljonko voisit maksaa Ticketin haalarista?

Kirppiksellä en ostanut, koska 60€ oli mielestäni liikaa.
  12. Mintus

Nurinaa "aikuisesta" teinistä

Ei huoli omasta lapsesta lopu koskaan. Ja koska nuori ei vielä hallitse itse omaa arkeaan, tulee hän heikkona hetkenään pyytämään aina apua. On hienoa että hänellä on äiti joka välittää. Ja huonoa että nuori käyttää sitä hyväkseen. Voimia sinulle, kun asetat uusia rajoja, voin kuvitella että...
  13. Mintus

Halloweenin ruuista, apua kaipaan..

Mustaa spagettia löytyy ainakin Stockmannilta. Tai värjää pasta karkkivärilä esim. siniseksi. Ehkäpä valkosipulietanat voisi olla loistava alkuruoka? Mä olen tehnyt niitä itse, edullista ja hyvää.
  14. Mintus

Mitä teillä tänään syödään?

Lasagnea. Tein eilen valtavan satsin. Riittää myös evääksi töihin kaksikymppiselle suursyömärille. Lisäksi salaattia ja ehkä voisi pyöräyttää pannaria iltapalaksi.
  15. Mintus

Ollaanko liian vaatiavt vanhemmat?

Voi miten käy lastasi sääliksi. Elämä ei ole kovinkaan mukavaa jos lähtökohta on se ettei edes omat vanhemmat arvosta lasta. Miten hän voisi sitten itse oppia arvostamaan itseään. Odota vaan kun teini-iässä ilmestyy ensimmäinen kauniita puhuva luuseri jonka matkaan lapsesi lähtee välittömästi...
  16. Mintus

Tiedä pitäisikö tässä sitten muuttaa muualle.

Ystäväni on itse sosiaalityöntekijä ja äiti erittäin itsepäiselle ja kovaääniselle tytölle. Jälleen kerran kun tyttö n. 4 vuotiaana huusi ja raivosi tuli naapuri soittamaan ovikelloa ja kysymään mikä hätänä. Hän pyysi rouvan sisään, kertoi tilanteen ja selvitti lapselle miksi naapurikin jo...
  17. Mintus

Mitä kalaruokia teillä syödään?

Nieriää on ollut K-Markettien tarjouksissa muutaman kerran kesän ja syksyn aikana. Se on ollut n. 10€/kg ja ollaankin ostettu aina reilumpi satsi. Meillä on käytössä sellainen isohko Harvian savustuspönttö ja käytetään sitä sekä savustamiseen että loimuttamiseen.
  18. Mintus

Mitä kalaruokia teillä syödään?

Nieriä on ollut tämän kesän suosikki. Ihan kaupan tiskiltä aina kun on ollut tarjouksessa. Lohta ostamme myös usein. Mökillä kalastajalta kuhaa, haukea, ahventa ja joskus tuoretta silakkaa. Valmistan kalan yleensä mahdollisimman helpolla, loimutus, savustus mökillä ja useimmiten uunikalaa...
  19. Mintus

Miten muiden ekaluokkalaisten koulu sujuu nyt tässä vaiheessa?

Sun pojalla on varmaan sama ope kuin oli mun pojalla aikoinaan. Tosi ikävää. Tee kaikkesi että itse motivoit ja kannustat ja kehut poikaa! Jos luokkaan osuu iso osa jo hyvin lukevia lapsia voi olla että jotkut opet etenevät liikaa niiden parempien tahdissa. Toivon sinulle voimia ja ota...
  20. Mintus

Mitä teen,kun 10-v.lapsi ei opi huolehtimaan hygieniastaan?!

Joillekin asiat menevät hitaammin perille ja siksi vanhemmat joutuvat tekemään heidän kanssaan huomattavasti enemmän kasvatustyötä. Meillä oli pojan kanssa tiukkaa hygieniaopetusta. Joka päivä, aamulla aamupesut, niin aikaisin että ehdin valvoa ne ennen töihin lähtöä. Illalla treenien...

Yhteistyössä