Kotiäiti pajattaa lastensa päiväkodista, kuinka rasittavaa!!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Yksi fb-kaveri saa karvat nousemaan pystyyn, voinko jo sanoa sille jotain vai olenko vain hiljaa? Täysin työnvieroksuja, kun ei ole jaksanut opiskella itselleen ammattia ja on tällä hetkellä lähäri, joka tekee pääasiassa keikkaa tai kolmivuorotyötä. Kokeili taas työntekoa, mutta kun ei vaan jaksa sitä vuorotyötä niin jäi kotiäidiksi. Tai joo, lapset jatkoi päiväkodissa oloa, en tiedä onko pieninkään enää kokoaikaa kotona.

Nyt tämä mamma pajattaa viikoittain, kuinka päiväkoti tekee "vääriä" päätöksiä ja kuinka hänen pitää TAAS soittaa vihainen puhelu päiväkotiin kun siellä tehdään niin ja niin.... Mulla menee hermot!!! Toisaalta en viitsi heivata kavereista helvettiin, kun asutaan samalla paikkakunnalla ja törmätään satunnaisesti, mutta toisaalta eikö sille mikään ole koskaan hyvä?!

Miten te muut? Onko teidän mielestänne ihan ok, kun joku kotiäiti hoidattaa lapset päiväkodissa ja jaksaa vielä etsiä sieltä puutteita jatkuvasti (vieläpä sellaisia, joita itse en edes puutteiksi katso)? Eikö tuossa kannattais ottaa ne lapset oikeasti kotihoitoon, jos noin kärsii tuosta hoitopaikasta?

Joo, pakko oli avautua, kiitos kun kuuntelitte. :)

---
Lapset kuuluvat kotihoitoon, jos äitikin on kotona. Oikeastikin paikkaa tarvitsevia on jonot pullollaan. Jos tosiaan on niin laiska, että vie päiväkotiin että saa itse maata rauhassa kotona niin sitten ei sovi valittaa päiväkodin tavasta hoitaa.

• Tykkää
Reactions: Katylina
bfx
[QUOTE="Mie";27459814]Ei ole jaksanut opiskellä ammattia, mutta on tällähetkellä lähäri? Öö..?[/QUOTE]

Katsos, lähihoitaja ei ole ammatti vaan wt-lääkäriwannabeammatti.

"aloittaja"
[QUOTE="Mie";27459814]Ei ole jaksanut opiskellä ammattia, mutta on tällähetkellä lähäri? Öö..?[/QUOTE]

Lähihoitajaa tarkoitan. Äläkä ymmärrä väärin, itse nostan hattua ko. ammattikunnalle, kun jaksavat tehdä työnsä niillä resursseilla. Mutta tuo kyseinen muija ei pidä ammattia minään, opiskeli sen aikoinaan kun halusi päästä nopeasti koulun läpi (omien sanojen mukaan). Nyt sitten vaan maalailee, kun hänestä olisi niin paljon muuksi, mutta kun ei tiedä mitä tekisi jnejnejne...

No mulla on yks kaveri, joka on kotona, lapsi päiväkodissa täysipäiväisesti. Ja mikään ei ole koskaan hyvin siellä päiväkodissa, millon on ulkoiltu liikaa, milloin liian vähän, väärään aikaan jne. Ja sitten kun on lomat ym, niin nurisee siitä, että millä mä taas jaksan tota pentua koko viikon ym. Joskus tekis mieli sanoa, että no anna se pois, jos on niin raskasta! Eiköhän tässäkin maassa ois monta kotia, jossa lapsesta pidettäis, pidettäis huolta ja todellakin pidettäis siitä lapsesta, ehkä jopa rakastettais :/

• Tykkää
Reactions: Katylina
"jaa"
Itse sanoisin jotenkin näin "miksi viet päiväkotiin jos ei toimi mielestäsi niinkuin pitäisi? nytkun olet kotona, voit ihan hyvin ottaa lapsesi kotiin ja viedä takaisin sitten jos menet takaisin töihin? Turhaan niitä siellä pidät ja joku muu saa sitten paikan.. niillä on varmaan aika kauheat jonot muutenkin."

Mä olen laittanut naamakirjasta asetukset kohdilleen. Ne joiden päivitykset käy hermoille olen laittanut niin etteivät heidän päivityksensä näy seinälläni. Jos uteliaisuus voittaa voin aina itse kurkkia heidän seinältään mitä kuuluu.

"aloittaja"
No mulla on yks kaveri, joka on kotona, lapsi päiväkodissa täysipäiväisesti. Ja mikään ei ole koskaan hyvin siellä päiväkodissa, millon on ulkoiltu liikaa, milloin liian vähän, väärään aikaan jne. Ja sitten kun on lomat ym, niin nurisee siitä, että millä mä taas jaksan tota pentua koko viikon ym. Joskus tekis mieli sanoa, että no anna se pois, jos on niin raskasta! Eiköhän tässäkin maassa ois monta kotia, jossa lapsesta pidettäis, pidettäis huolta ja todellakin pidettäis siitä lapsesta, ehkä jopa rakastettais :/
Juurikin tällaista tarkoitan! Onkohan meillä sama ihminen kyseessä :D Tosin ei ole vielä lomista nurissut, mutta heti loman loputtua kyllä jaksaa huokailla, että ihana rauha kun lapset hoidossa jnejnejne...

Miksi ihmeessä pitää tehdä lapsia (hänellä niitä 5), jos ei niitä sitten jaksa? Ja jos virikehoitoon pitää laittaaki, niin tajuais olla edes kiitollinen, että tässä maassa tuollainen onnistuu eikä valittais, kun lapset viedään tihkusateessa pihalle ja heidän merkkivaatteet menee likaiseksi...

"vieras"
Jokainen väsyy joskus lastenhoitoon, ja kaikkeen muuhunkin!, mutta kyllä se käy pahasti hermoon, kun joku aina ja jatkuvasti valittaa lapsistaan. Ja pahimmassa tapauksessa lapsen kuullen.

Itse olen aina niissä tilanteissa pitänyt huolta, että kehun kyseistä lasta, niin että hän kuulee sen, mutta eihän ne vieraan sanomiset vaikuta yhtä paljon kuin oman äidin...On se varmaan tois kurjaa saada kuulla olevansa kauhean työläs tai, yhden kaverin sanoin, "ei todellakaan mikään kaunotar" :(

ppkk
Valituksiakin on niin monenlaisia. Toiset valittajat on rasittavia, mutta periaatteessa ei ärsytä yhtään enempää tai vähempää jos esim. päivähoidosta valittaja on töissä, työttömänä, kotiäitinä tai jotakin muuta.

"Lähihoitaja"
[QUOTE="aloittaja";27459833]Lähihoitajaa tarkoitan. Äläkä ymmärrä väärin, itse nostan hattua ko. ammattikunnalle, kun jaksavat tehdä työnsä niillä resursseilla. Mutta tuo kyseinen muija ei pidä ammattia minään, opiskeli sen aikoinaan kun halusi päästä nopeasti koulun läpi (omien sanojen mukaan). Nyt sitten vaan maalailee, kun hänestä olisi niin paljon muuksi, mutta kun ei tiedä mitä tekisi jnejnejne...[/QUOTE]

Itsekin halveksut lähihoitajia kun kirjoitat aloituksessa, että ei ole jaksanut kouluttautua ja silti kaveriltasi löytyy ammatti. Eli ei todellakaan ole kouluttamaton.

Mua vituttaa tuollaiset ihmiset jotka väheksyy mun tekemää työtä.

"aloittaja"
Jos luette tarkemmin, toistin vaan sen kotiäidin sanoja. Itsekin hoitoalalla olevana tiedän, miten raskasta lähihoitajien työ on, että ihan turhaa kääntää mua toisinajattelijaksi.

Yhteistyössä