Hakutulokset

1. Sisuvius

Kuinka pitkään ulkounia?

Keväällä kun ilmat lämpenivät, nukkui lapsi paremmin sisällä. Sen jälkeen ollaan pysytty siinä käytännössä. Hän oli tuolloin aika tarkkaan 1v.
  2. Sisuvius

d.vitamiini en ole käyttänyt

Riippuu juodun maidon määrästä. Terveydenhoitaja sanoi muistaakseni, että jos menee litra päivässä niin sitten ei tarvitse antaa. Me otetaan maidon lisäksi devitolia 3 tippaa. Kesällä D-vitamiinia saa lisäksi auringosta, tärkeämpää lisävitamiinin saanti alkaa olla nyt kun on pimeämpää.
  3. Sisuvius

Mitä maitoa yksivuotiaalle?

Meillä juodaan Gefilusta. Siinä on 1% rasvaa ja samalla saa maitohappobakteereja.
  4. Sisuvius

kenkä merkit

Kannattaa mennä hyvään ja palvelevaan kenkäliikkeeseen ja kysyä vaikka myyjää joka on erikoistunut lasten kenkiin. Meitä myyjä palveli tosi hyvin: mittas ja tunnusteli jalkaa ennen kenkien kokeilua ja sitten tarkasteli kävelyä kenkä jalassa ja tunnusteli vielä saumojen ja muiden kengän kovien...
  5. Sisuvius

Imetyksen vaikutus

Olipas mielenkiintoista pohdiskella omaa imetystään näin kahden imetyksen välissä. Siis jos tämän tulevan kakkosen kanssa imetys onnistuu. Esikoisen kanssa se onnistui hyvin ja hän vierotti itse itsensä 11½ kuukauden iässä, samaan tapaan toivoisin asian menevän toisenkin lapsen kanssa. Muuten...
  6. Sisuvius

Pienen lapsen ruoka-astioiden pesu?

Mä olen jo jonkin aikaa pessyt koneessa. Yleensä huuhtaisen astiat hanan alla koneesta ottaessani.
  7. Sisuvius

Pottailun opettelemine

Me aloitettiin kokeileminen kun lapsi oppi istumaan. Puolen vuoden jälkeen. Kaikki kakat on nyt tulleet jo puolisen vuotta pottaan (ikää nyt 1v4kk) ja nyt hän on jonkin aikaa osannut jo sanoa, kun kakka on tulossa. Eilenkin tosin meni niin tiukalle, että pökäle tuli isin kädelle, kun isi kantoi...
  8. Sisuvius

rasvasta

Kyllä me lisäilemme neuvolan suositusten mukaan rypsiöljyä ruokaan juuri noiden vitamiinien ja rasvahappojen takia. Välillä on ruokahalukin niin huono, että lisäkaloritkin ovat touhukkaalla taaperolla tarpeen.
  9. Sisuvius

1- vuotias uimahalliin?

Me ollaan käyty uimassa niin, että isi ottaa tytön saunaan kanssaan ja minä käyn sillävälin uimassa matkaa. Sitten polskimme ja leikimme porukalla ja lopuksi minä otan tytön saunaan ja pukemaan ja iskä ui kierroksensa. Saadaan huvia ja hyötyä samalla kertaa. Jos lapsi jo kävelee ja menette...
  10. Sisuvius

1,5 vuotiaan talvikengät

Mä ostin goretex-kengät ulkoiluun ja tarkoitus olisi hakea vielä jotkut nätimmät kengät.
  11. Sisuvius

Naapurin ämmä ihan kaheli(ko)?

Jos se ei anna lapsen nukkua, eli pitää väkisin hereillä, niin kuulostaa typerältä. Jos ei lapsi itse kaipaa unia, niin se on asia erikseen. Meillä 1v4kk nukkuu klo 20-8 yöunia ja siihen päälle 2-3h päiväunet. Ei pärjäisi todellakaan ilman päiväunia. Mutta tääkin tuntuu vaihtelevan. Nyt taitaa...
  12. Sisuvius

Gallup:

1) Nukkumaan mennään 20:30 2) Aamupalaksi iso kulhollinen puuroa, iltapalaksi ei oikein tahdo maistua tätänykyä mikään.
  13. Sisuvius

1-vuotisjuhlat

Me juhlimme tätien, setien ja serkkujen kanssa. Laitoin koko porukalle ruuan kun tulivat kauempaa ja sitten täytekakun jälkeen lähdimme porukalla ulkoleikkeihin. Teemana olivat perhoset ja koristeina perinteisesti ilmapalloja ja serpentiinejä. Taikuutta harrastava setä teki kaikille...
  14. Sisuvius

lapsien hoidosta

Meillä isovanhemmat asuvat kaukana joten heihin ei voi turvautua kovin usein. Eipä tule muutenkaan usein lähdettyä kahdestaan mihinkään, kotikissoja ollaan molemmat. Kesällä meillä oli muutaman kerran MLL:n hoitaja. Hän oli tosi mahtava, löysimme kultakimpaleen jota käytämme varmasti...
  15. Sisuvius

rangaistuskeinoja

\ Peesaan tätä.
  16. Sisuvius

Halpissaappaat ??

Mä en kyllä säästelisi kengissä. Lapsen jalka kasvaa ja kehittyy, ja jos huonoissa kengissä "linttaa" eteenpäin, saattaa jalkaan tulla virheasentoja. Kumisaappaitahan nyt ei käytetä ihan jatkuvasti, joten ei kai siinä pääse vahinkoa tulemaan, mutta ulkoilukengissä jotka ovat päivittäin muutaman...
  17. Sisuvius

Hanskoista näin syksyllää...

Meillä on olleet hanskat, pipo ja huivi käytössä viime viikosta lähtien. Eka otin hanskat mukaan ja jos sormet tuntuivat viileiltä, niin laitoin ne käsiin. Meillä istuttais sisälläkin lakki päässä ja hanskat kädessä, joten en osaa sanoa, miten ne saisi pysymään päällä. Kun saisikin pysymään...
  18. Sisuvius

tyyny 1-vuotiaalla?

Me ostettiin tyyny kun huomattiin, että lapsi nukkui muutamana yönä uninalle pään alla. Sen jälkeen hän onkin nukkunut pää tyynyllä.
  19. Sisuvius

Hammaspesut ja tahna

Me aloitettiin n. 1v3kk iässä kun eka poskihammas tuli. Aamuisin harjaamme ilman tahnaa ja iltaisin pienenpienen tahnahipun kanssa. Huuhteluvesi tulee yleensä nielaistua, joskus harvoin syljettyä. Me ei syödä fluoritabletteja, joten se, että sen pienen määrän tahnaa nielaisee, ei...
  20. Sisuvius

yksi- vai kaksiosainen toppapuku 1-vuotiaalle

Kokemusta ei oo, mutta ajattelin ostaa 1-osaisen. Sen verran tuo pikkuinen vielä möngertää ja tutkii mahallaan. Eipähän pääse mistään lunta tupaan!

Yhteistyössä