Pienen lapsen ruoka-astioiden pesu?

Heips!
Nyt mä sit kuulun virallisesti tälle palstalle kun vauva täytti vuoden!
Ja heti ois kysyttävää, eli minkä ikäisiä teidän lapset on olleet, kun ootte alkaneet pestä niiden astiat koneessa? Mä oon tähän asti sitkeesti pessy pullot, lautaset, lusikat ym käsin, mutta nyt kun lapsukainen (meinaa aina tulla vauva ;)) harjottelee ite syömään, niin sitä tiskiä on jo aika paljon. Ajattelin että senkin ajan vois tehdä jotain järkevämpää, kun kerran on kone joka pesee astiat. Ne konetiskiaineet taitaa vaan olla aikamoista myrkkyä
:/ .

Piipero harmaana
Kyllä mä myös pesin lautaset ja lusikat ja mukit aina alusta asti koneessa :whistle: Tuttipullot pesin käsin ja keitin mut yks kaverini pesi nekin aina tiskikoneessa ja ihan terve lapsi heilläkin on =)

ööh
Olen aina pessyt lapsen astiat koneessa. Tuttipullot myös alkuun, mutta sitten huomattiin että huuhtoutuvat huonosti ja siirryttiin niiden osalta käsitiskiin.
Ihan kaikki ei konetiskiä kestä, esim. ensilusikka, jonka lusikkaosa on pehmeä. Ne on pesty käsin.
Nokkamukit menee koneessa, samoin ne kannet. Kannet laitan nokkajuttu ylöspäin tai samaan tapaan kuin lautaset.
En ole ikinä huuhdellut erikseen lapsen asioita, luotan koneen huuhteluohjelmaan.

Kiitos!
Tästälähtien meilläkin ainakin lautaset ja lusikat menee koneeseen
(paits se ensilusikka). Mäkin ajattelin vähän huuhtasta niitä ennen käyttöä... ainakin aluks, kun totuttelen tähän helpompaan tiskaamiseen ;) .

Yhteistyössä