Hakutulokset

1. T

Maalismussukat - syntyneet

Alkoholia on tullut viimeisen 3,5 vuoden aikana otettua tooooodella vähän. Raskausaikoina ei tietysti lainkaan, mutta näin imetysaikanakin ihan silloin tällöin vain yksi tai kaksi lonkeroa tai lasillinen punkkua. Siideristä tulee hirveät närästykset. Sitä kerkesi lähes 15 vuotta pyöriä...
  2. T

Tuosta rehellisyydestä tuli vielä mieleen joskus erään viisaan henkilön letkautus, että "on hyvä olla rehellinen, mutta ei tyhmänrehellinen". Siinä piilee mielestäni vissi perä. Yösyötöistä luopuminen neuvolan ohjeistamana on jotenkin ristiriitaista. Mistä neuvola voi tietää, että koska juuri...
  3. T

Meitsi on niin hurahtanut virkkaamaan isoäidinneliöistä torkkupeittoa, että kaikki liikenevä aika menee siihen touhuun. Ihan peukalo on tullut kipeäksi moisesta rasituksesta.:laugh: Pitäisi aktivoitua taas tännekin, kun tänne on tullut taas tekstiä sivutolkulla. Täällä on ollut juttua tuosta...
  4. T

Nimimerkit vain vilisee silmissä, joten täytyy kommentoida yleisellä tasolla. Ei pysty yhdistämään juttuja oikeeseen kirjoittajaan.;) Vielä noista pissajutuista - ne kun on aika päällimmäisinä meidän elämässä... Oikeastaan sen takia pelataan näitten pissapussien kanssa, koska vaikka ne voivat...
  5. T

Vielä noista palstan inhokeista, niin enköhän mäkin sellaiseen kuulu ainakin jonkun "listalla", mutta mulle se on ihan fine.:whistle:
  6. T

Huh, en ole päässyt kirjoittelemaan kun nykyään tämä arki on taistelua univajeen vuoksi.:( Öisin heräillään lukemattomia kertoja, en osaisi edes arviota heittää. Kun nuhasta on selvitty, niin ollaan palattu ihan "normi"levottomuuteen eli hyörinään ja pyörinään. Vauva nukkuu omassa pinniksessä...
  7. T

Heippa pitkästä aikaa!:wave: En ole ehtinyt kauheasti taustailemaan sen paremmin kuin kirjoittelemaankaan, kun flunssa-aalto kaatoi koko perheen yksi toisensa jälkeen.:( Onneksi pahin tuntuisi olevan takana, itsellä tosin vielä jossain määrin nuutunut olo. Vauvan nenää kanssa kopeloitu Fridalla...
  8. T

Täältä "taustalta" täytyy nyt oikaista vielä viimeisimmätkin kommentit. En odota todellakaan, että mun kanssa ollaan samaa mieltä. Päinvastoin. Olen suorapuheinen ja arvostan sitä piirrettä myös muissa. On tosi virkistävää kuulla eriäviä mielipiteitä, voimakkaitakin. Nehän vain avartavat omaa...
  9. T

Juu, siis tuo lainaamani kommentti koski veden antamatta jättämistä nimenomaan pelkkää tissimaitoa saaville vauvoille. Jokainen siis tavallaan, mutta itse olen toiminut tutkimustiedon mukaisesti nimenomaan vältteekseni sotkemasta vauvan nestetasapainoa. Meillä ei tosin helteellä vauvaa...
  10. T

Heh, mä oon jo nostanut kädet pystyyn tän imetys"keskustelun" osalta. Olisi kiva vaihtaa avoimesti kokemuksia, mutta tämä on mennyt enemmänkin väittelyksi ja omien valintojen puolusteluksi. Jos kaikille olisi sama, miten muut tämän asian kanssa tekevät (kuten täällä vakuutellaan), keskustelu ei...
  11. T

Jotenkin tästä imetyskeskustelusta jäi nyt aika outo maku mun suuhun... En tiedä, että enkö ilmaise itseäni riittävän selkeästi vai mistä johtuu, että muutama kirjoittamani asia on nyt ymmärretty täällä ihan toisin kuin olen tarkoittanut. En todellakaan tarkoita, että muiden pitäisi tuntea...
  12. T

Littledeath: tuota juuri tarkoitinkin eli jos imetyksen lopettaminen on hyvä ratkaisu TEILLE, se ei välttämättä ole sitä jollekin toiselle, joka haluaa jatkaa, mutta vain tarvitsisi siihen apuja. On hyvä pitää oma tilanne erillään ja antaa toisenlaista tukea äidille, jolla lähtökohdat ovat...
  13. T

Toivottavasti marrr on saanut apuja imetykseen, hyviä vinkkejä on tullut monilta! Mä olen myös samaa mieltä, että ei imetyksen takia kannata järkeään menettää, mutta tiedon saaminen, muiden kokemusten kuuleminen sekä tarvittaessa imetystukeen soittaminen kaikki yhdessä ja ajan kanssa helpottavat...
  14. T

Sellainen lisäys vielä liittyen marrr:n imetyshaasteisiin, että imetys on tärkeää pitää lapsentahtisena. Varmin tapa saada vauva vieroittumaan rinnasta on imettää kellon mukaan. Soseet (varsinkin noin pienet määrät) eivät vauvan nälkäasiaan tuo ratkaisua, koska soseiden ravintoarvopitoisuudet...
  15. T

marrr: iso voimahali sinulle tissilakkoilun/-raivareiden kanssa taistelevalle.:hug: Tässä sulle imetystukipläjäys! Olen kokenut saman useamman kerran esikoisen kanssa ja kerran tämän kuopuksen kanssa. Lohdutuksena voin sanoa, että siitä pääsee kyllä yli. Vaatii itseltä malttia, rautaisia hermoja...
  16. T

meep: kiitos! Toivottavasti en ole ollut liian aktiivinen. Otan tästä palstasta kaiken irti, niin jaksaa aina vähän paremmin.;) Meillä onkin aikas samanikäiset lapsukaiset. Meidän esikoispoika syntyi 1.3.09 ja tämä pieni 28.2.11. Vain 52 minuutista jäi kiinni, etteikö olisi kaveruksilla sama...
  17. T

Tänään käytiin puolivuotisneuvolassa ja likan mitat olivat 8935g ja 67cm. Äitin oma pulleropallero.:kiss: Pituuden ja painon välinen suhde kasvaa ihan luotisuoraan +16%:ssa, asteikolla +-20%. Eli ei mitään laskuja, vaikka ollaankin menty tähän saakka täysimetyksellä. Kovasti vain neuvolassa...
  18. T

Täytyypä laittaa työnantajalle kyselyä tuosta isäkuukaudesta. Mies on kuukauden verran pois töistä - työt eivät valitettavasti salli kuuden viikon poissaoloa. Ajattelin pitää noin parikymmentä lomapäivää ja loput olisin palkattomalla. Kiva palata sitten parin vuoden päästä töihin, kun on...
  19. T

Meillä vauva nukahtaa minuutin-pari heijauksella ulos vaunuihin päikkäreille. Tosin oleellista on ajoitus eli ei liian virkeänä tai väsyneenä ulos, vaan sopivasti väsyneenä. Yöunille nukahtaa niin, että keinutellaan keinutuolilla, otetaan pieni maitohuikka (ei syö väsyneenä ollenkaan...
  20. T

Onpas tänne tullut niin paljon tekstiä, ettei meinaa perässä pysyä. Hyvä vaan! Nimimerkitkin vielä sekoittuvat, kun olette kaikki vielä aikas uusia tuttavuuksia. No, ajan kanssa sitten.=) Mulla on lähtenyt nyt kuopuksen osalta kaikki raskauskilot. Vielä olisi kuitenkin sellainen kymmenen...

Yhteistyössä