Hakutulokset

1. T

Maalismussukat - syntyneet

Vauveli liikkuu kovaa kyytiä ympäri kämppää eteenpäin ryömien. Käsillä vedetään koko kroppaa perässä, jalat ja peppu ei tee mitään. Välillä fiilistellään kylkimakuulla tasapainotellen. Likka myös nousee itse istumaan, vaikkei istukaan vielä tuetta. On niin paljon kuitenkin kylkimakuulla...
  2. T

Meidän neidille ilmaantui tiistaina pilkut, joten kuumeen ja korvatulehduksen aiheuttajana olikin VAUVAROKKO. Ihanaa, että tuli sekin samoilla tulilla sairastettua pois alta. Pilkut oli ohi päivässä, tosi himmeitä muualla, paitsi jaloissa selkeäpiä läiskiä. Jatkossa jos tulee kuume ilman...
  3. T

Likalla nousi kuume yön aikana niin, että aamulla mittasin 39.2.:'( Saatiin onneksi aika lastenlääkäriltä Mehiläisestä, joka löysi toisesta korvasta tulehduksen. Ei mitään nuhaoireita eikä mitään viikkokausiin.:O Niin ihanaa, ettei ole pissatulehdus eikä olla taas osastolla. Niin tai tod.nä. ei...
  4. T

Taas olen pidellyt hiljaiseloa jonkun aikaa, kun päätettiin rykäistä tässä keittiön uudistusprojekti vielä ennen joulua käyntiin. Kolme vuotta sitten tehtiin itse koko keittiö ja alusta asti häirinnyt se, että tuli valittua massiivipuutammiovet. Nyt myyräntyö viimein tuotti tulosta ja isäntäkin...
  5. T

Taas olen aktiivisesti taustaillut, kun on niin monta projektia tulessa että. Niistä lopussa. Kommentoin kuitenkin ulkomuistista joitakin keskusteluteemoja. Naurukohtaus: tsemppiä miehen kanssa asioiden ratkomiseen. Tuomitseminen ja syyttely ei tietystikään vie asiaa eteenpäin. Jotenkin sitä...
  6. T

tillukas: juu, meidän lapsilla jäi 52 minuutista kiinni, etteikö olisi tullut sama syntymäpäivä. Prinsessa halusi sitten kuitenkin oman päivän, kun syntyi vähän ennen puoltayötä.:D Mountain: me siirryttiin 7kk:n ikäisenä isompiin tutteihin. Ei likka tuntunut huomaavan mitään eroa. Ihania...
  7. T

Hui, täällä teemat senkun vilisee. Ei tää univajeinen lahopää muista kuin pari keskustelunaihetta kerrallaan.:ashamed: Turvaistuimeen siirtymisestä oli taannoin puhetta. Meillä lapset siis syntyneet 28.2. ja 1.3. ja molempien kohdalla ongelmana ollut mahtua Brion Primoon toppahaalarissa...
  8. T

Noista väreistä piti vielä kommentoida, että oma maku niiden suhteen vaihtelee sen suhteen, puhutaanko sisustuksesta, omista vai lasten vaatteista. Kodin sisustus on hyvin maanläheistä. Yläkerta on meillä aikas maalaisromanttinen ja erittäin valkoinen. Alakerrassa on sitten tummanruskeat...
  9. T

Mä tykkään sisustella, vaikka ostankin kaikkea tosi harkiten ja piiiiiitkällä tähtäimellä. En ole sen sortin ihminen, joka tykkää nopealla aikavälillä muuttaa ihan kaikki. Mieluummin ostan arvokkaampaa, ajattomampaa huonekalua tavaraa, jotka voisivat hyvässä lykyssä olla ikuisia. Arvostan vanhaa...
  10. T

Nesteistä en ole huolissani, kun pissavaipat täyttyvät tätä tahtia ja niissä on kunnolla painoakin. Vauva syö tissiä 6-7 krt/vrk ja vettä kiinteiden yhteydessä niin paljon kun vain annan. Muutenkin soseissa jo sinänsä on aika paljon nestettä, samoin puurossa, vaikkei mukista sitä ottaisikaan...
  11. T

Kaana: hauska toi Katainen-juttu. Ja mä kun luulin, että mä en tiedä mitään politiikasta. Ehkä vähän sit kuitenkin.;) No, jokainen poimii sen minkä poimii tuolta mediasta näin kotiympyröistä käsin! Täytyis kyllä meikäläisenkin vähän skarpata. Asiakastyötä kun tuolla yritysmaailmassa teen, niin...
  12. T

Tintti: hyvä uutinen, ettei vauvan päätä tarvitse porata. Toivottavasti ei vaadi jatkossakaan mitään toimenpiteitä! Kaana: mihinkähän se perustuu, että aamupuuron kanssa pitäisi ottaa maitoa? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Meillä nimittäin vauvalle ei maistu maito heti herättyään eikä ennen...
  13. T

Kaana: juu, siis tarkoitin, että annan aina tissiä ensin ja sitten vasta puuroa/soseita. Oonkohan mä sekoamassa?!:D Mä höpisen ihan omiani. Onneksi täällä on tarkkasilmäisiä. Pistetään univelkojen piikkiin.:laugh:
  14. T

Mountain: ei toudellakaan pidetä sitä hörpytysmukia käden ulottuvilla. Vauva ottaa reunoista kiinni ja itse jeesaan vähän pohjasta. Muuten olisi kaikki paikat märkänä. Helpommallahan siinä ei pääse, jos nokkamukivaiheen skippaa, koska saa olla itse avustamassa juottamista. Meillä kuitenkin näin...
  15. T

flower again: mä olen kans törmännyt tuohon samaan ilmiöön, että oman ikäiset ja huomattavasti nuoremmatkin näyttävät toisinaan tosi vanhoilta (vanhemmilta kuin minä?). Itse kun koen olevani ihan tyttönen ja mieleltäni ikuinen lapsi, pilke silmäkulmassa. Oikeastaan siinä on syykin, miksi on...
  16. T

Marni80: juu, tässä on Novitan ihan kuvalliset ohjeet. http://www.novita.fi/public/File/opiuutta_isoaidinnelio.pdf Mä tein tosin reunuksen sellaisella simpukkavirkkaustyylillä. Värejähän on haskaa yhdistellä oman maun mukaan. Mä oon tehnyt kolme- ja neljävärisiä. Nauti, näihin tosiaan jää...
  17. T

Vauvakuumetta ei ole havaittavissa, ei näillä yöheräilyillä.;) Muutenkin ollaan miehen kanssa molemmat sillä linjalla, että meidän perheen lapsiluku on nyt täynnä. 4-henkiseen perheeseen saa olla enemmän kuin onnellinen. Jos itsellä olisi 10 vuotta vähemmän ikää, niin ehkä tilanne olisi toinen...
  18. T

Meillä juodaan hörpytysmukista. Toinen juo kaksin käsin oikein antaumuksella ryystäen. Esikoinen joi tuttipullon korkin reunasta ja sitten oikeasta mukista. Kun ollaan skipattu tuttipullo, niin ollaan samantein skipattu nokkamukitkin. Toi hörpytysmuki ei kelvannut esikoiselle, mutta nyt siis...
  19. T

Heippa täältäkin pitkästä aikaa! Tämä mamma on taistellut oikein urakalla univajeen kanssa ja yrittänyt saada omalla ajalla kaikkea pientä mielenpiristystä, että on jäänyt kirjoittelut vähiin. Lukenut kyllä teidän kirjoituksia olen, josko tästä taas itsekin aktivoituisin. Meillä on 25. päivä...
  20. T

Mountain: :hug: Vahinkoja sattuu, ei se ole merkki huonosta vanhemmuudesta. Jo se, että kyseenalaistaa omaa vanhemmuuttaan vahinkojen jälkeen (vaikkei se olisikaan tarpeellista, mutta on inhimillistä) kertoo mielestäni sen, että on kyse äidistä, joka huolehtii vauvasta eikä halua mitään pahaa...

Yhteistyössä