Moi
Noista turvaistuimista... Kun lukee niitä arvosteluja, niin kannattaa kattoa mistä ne miinukset on tullu siinä. Meillä on Craco Cosmic Comfort. Testissä tuosta istuimesta XTP-malli oli saanut miinuksia mm. hankalasta asennettavuudesta (joka ei muuten pidä paikkaansa, helppo se oli), vyön reitityksen hankaluudesta (joka ei merkkaa kyllä käytössä mitään, ainoastaan sitten kun pitää niitä vöitä siirtää) ja pienistä puutteista viimeistelyssä jne. Noi oli siis sellaisia asioita, millä ei
oikeasti ole merkitystä sen käytön kannalta, mutta vaikuttaa siihen arvosteluun alentavasti kuitnkin. No, moitittiin sitä esim. ahtaudesta ja se kyllä pitää paikkaansa (testissä sanottiin, että 6-vuotias ei mahdu), meidän 3v vaihtoi nyt sen takia turvavyöistuimeen. Mutta toisaalta me tarvittiinkin tuo istuin nyt vauvalle
Lilli siirtyi viime viikonloppuna tuohon Cosmiciin istumaan, kun ei meinaa enää mahtua kaukaloon. Isompi sai mummun ja papan joululahjarahoilla uuden
Britaxin Kid Plussan. Tuossa on korkeammat sivusuojat ku monessa muussa mallissa, sen takia ostettiin. Lisäks saa säädettyä pyllyn kohdalta leveyttä, mikä on hyvä kun nyt talvella tarttee kuitenkin enemmän tilaa.Nyt on molemmat tyytyväisiä, kun mahtuvat hyvin istumaan.
Omia kuulumisia: Meidän "vauva" vetelee illat pitkät taaperokärryn kanssa ympäriinsä
Hauskaa tuntuu tuo käveleminen olevan. Mies sanoi silloin ku tää synty, et kyllä se varmaan jouluna jo kävelee. Ei olis ehkä kannattanu sanoa ääneen... Meidän esikoinenhan lähti jouluaattona kävelemään ilman tukea.
Sairastelua on ollu koko syksy. Nytkin on Lilli ollut jo 4 päivää kuumeessa ja tosi räkäinen. Ei vissiin edellisestä taudista oikein ole vielä toivuttu
Lisäks tekee hampaita oikein urakalla, kaks tullu just ylös lisää ja pari ainakin on vielä tuloillaan. Nyt on jo 6 hammasta
Joulun kaupallisuus ärsyttää muakin. Hirveesti pitäis olla kaikkea krääsää. Mä en oikein ole koskaan sitä ymmärtänyt, en edes esimerkiksi jouluverhoja yms. Mut niinpä vaan viime vuonna ostin sitten jouluverhot meillekin, tosin ne on sellaiset, että voi pitää pitkälle kevätpuolelle ikkunoissa. Joulujutut alkaa olla hyvällä tolalla, lahjat on ostettuna ja kummeille & toiselle mummulle toiveet esitetty. Paketteihin sujahtaa tytöille ruokailuvälineitä (pingu ja prinsessa, molemmille kummatkin), muumi-pyyhkeet (mummulta), pienemmälle sukkia & sukkiksia, pari bodya, pikkuautoja (meillä ei ole autoja ja nuo tykkää leikkiä niillä) ja käyttöön on jo
otettu muumi-haalari jonka löysin alesta 11 eurolla
Isommalle tulee Zhu Zhu pets babyja ja yks iso (kummilta), muumi-läppäri (kahdelta kummilta ja mun siskolta), keppihevonen, ja sit sai jo käyttöön sen istuimen. Miehelle ajattelin ostaa ison kylpypyyhkeen ja varmaan laitan itellenikin sellaisen pakettiin.
Meidän tytöt on saaneet myös ison kassillisen vaatteita, uudet mekot + muuta vaatetta, mun kummeilta. Nuo mekot on hautajaisia varten, perjantaina pitäis saatella mun mummu viimeiselle matkalleen
Mäkin muuten olen harrastanut koiralle puhumista
Kerronpa vielä täälläkin meidän hoitopaikkakuvioista, kun ottaa niin päähän
Eli meillä on tilanne sellainen, että pph:lla on yks lapsi (n. 2v), joka "terrorisoi" muita jatkuvalla huudollaan. Tämän seurauksena sieltä on nyt 2 aikaisemmin ollutta lasta jäänyt pois, nämä on siis meidän tytön leikkikavereita. Eivät kuulemma halua tulla, kun yks vaan huutaa aina ja nyt sitten meidän tyttö leikkii siellä yksin. Hoitajan aika menee tuon yhden huutajan hoitamiseen. Ja tätä on ollut huhtikuusta asti, kun tuo muksu tuli sillon sinne hoitoon. Ihan meinas itku päästä yks päivä, kun mies sanoi et siellä meidän tyttö yksinään heitteli lumipalloja kun hoitajan pitää keinuttaa sitä yhtä että se pysyy hiljaa. Tähän asti se on ollu niin kiva paikka, kun on ollu mukavat leikkikaverit. Nyt sitten päivähoitotoimistossa on selvitetty sitä asiaa ja tää huutaja menee johonkin tutkimuksiin vuoden alusta, mutta saa kuitenki jäädä tuonne hoitoon. Ja näille meidän neidin leikkikavereille
ei enää paikkaa sieltä anneta, vaan tilalle on tulossa -05 ja -06 syntyneet sisarukset. Eli meidän typy saa sitten tästä eteenpäinkin leikkiä yksin, kun eihän se noin paljon isompien leikkeihin mahdu mukaan
Mä olen kyllä tekemässä tuosta valitusta, kun enhän mä halua maksaa siitä että tyttö leikkii yksin. Voi se leikkiä yksin kotonakin... Olis kiva jos siellä olis edes yks leikkikaveri
Eikä me haluttais vaihtaa hoitopaikka, koska tykätään tuosta pph:sta ihan hirveesti ja sekin tykkää meidän typystä.
Mut nyt täytyy mennä, kuumeinen räkäruusa heräsi...
-JennyA & sairasteleva pikku-Lilli-