parisuhteen kiemurat.. paljolti luulen, että ne riidat johtuu monilla ihan omasta väsymyksestä, ärsytyksestä miehen "vapautta" kohtaan... äitihän on aikas tavalla sidottu arkeen ja kotiin, kävipä töissä tai oli kotona.
Ja mitä ite oon todennut, niin miehet näkee asioita eri tavalla, ei niitä stressaa pesemättömät ikkunat tai mitä ruokaa laittais seuraavana päivänä
sitten jos oma pää on ihan väsynyt niin helposti moni kimpaantuu, ja sillon saattaa sanoa mitä sattuu, riita on valmis.
Ja kyllä se onkin ärsyttävää jos mies ei tee kotona mitään. Ja vaikka kuinka pyytäisi nätistikin, ei mitään tapahdu.
Itse tosiaan arvostan tätä suhdetta. Vaikkakin tämän lapsen synnyttyä on tullut vastaan monta asiaa on sellaista, mitä mies ei oo tajunnu, mutta suotakoon se ensikertalaisena hänelle
Mutta kun näkee että se oikeesti siivoaa, pesee vessaakin tarvittaessa omilta jäljiltään, huolehtii monista arjen jutuista pyytämättä.... on se hieno juttu. Kotikasvatuksen tiedän vaikuttaneen paljon. Ja pakko on verrata eksään, jonka hitlerimäisen kotikasvatuksen tiedän myös, ei ole ihme että siitä sellanen paukapää tuli.
Vanhemmat vaikuttaa NIIN paljon siihen, millaisia lapsistaan kasvaa...
Ehkä nyt menee osa kirjoittamastani asian vierestä, mutta joo, toivottavasti pointtini tajuaa joku ees, ja toivottavasti kukaan ei loukkaannu..
heräsin juuri päikkäreiltä, ja pää tukkeessa kirjoitan, lie päivän ainoa rauhallinen hetki olla koneella, nääs pimu nukkuu vielä
nukuttaminen päiväunille sammahtaa monesti tuosta vain, vaunuihin yleensä. joskus heiluttelen tai jos oon lenkillä niin siihen matkalla uinahtaa. tietynlaisen konsertin pitää kuitenkin joka kerta, ihme laulantaa
iltaunille omaan sänkyyn oon laittanut jo vastasyntyneestä. jos näyttää vaativan läheisyyttä niin sit ollaan jonkin aikaa sylissä, lauleskelen jotain rauhallista, heijaan sylissä tms. mutta sitten vauva alkaa vetää selkää kaarelle ja kitisemään jossain vaiheessa ja kun laitan omaan sänkyyn niin lopettaa sen.
joskus nukahtaa heti, joskus menee puolikin tuntia. välillä käyn silittämässä, heilutan jalkaa, hyräilen milloin mitäkin. Samaa kaavaa varon toistamasta näiden tekemisien kanssa, koska jos joskus esim menee mummolaan tms, niin onpa siinä mummolla nukuttaminen kaiken taiteen mukaan, kun täytyy muistaa se ja tämä ja tuo että nukahtaa
mutta siihen on vielä pitkä aika, meillä kun nuo miehen vanhemmat ei oikein uskalla vielä ottaa pientä yövierasta vastaan
ja ymmärrän kyllä, ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä...
mutta periaatteessa nukahtaa itse. huudata en yhtään. oikean itkun kun kuulen, ollaan välittömästi jompikumpi ottamassa syliin. muutoin vauva köllöttelee pitkin poikin sänkyä
töihin on mentävä ei nykyään kotihoidontuella pärjää, tai no, me ei ainakaan. kauheeta kitkuttamista nytkin, ja jos tästä vielä tippuu tulot niin huh sanon minä. kauhee stressi muutenkin rahoista välillä. eli äitiysloma loppuu, marraskuun puolivälissä tulee viimeiset rahat. siinä paikkeilla ois oltava jotain. onneks kuulun liittoon, et jos en heti saa töitä, tulee liiton päiväraha edes. se onkin sit jo parempi kuin tän hetken äitiysrahakin, joten sekin on helpotus.
ainoa harmi vaan toi neuvolan terkkari kun alkoi surkuttelullaan syyllistää mua. ketuttaa ihan urakalla, mutta niin ne muutkin äidit töihin menee. nykypäivänä kun ei ole mikään niin kuin ennen... ei sitä enää saunassa synnytetäkkään
hahahah
karkkipäivä jeeee!! viikon sinnittelyn jälkeen oon syönyt irtsareita, voi kamala et ne maistuu hyvälle
voin kertoo, et viikkoon ei sit tarttekaan syödä
näin yritetään pitää karkkipäivä että lapsetkaan ei napostelis pitkin viikkoa kaikkee herkkua..
vauvan rytmi solmussa oltiin naapuri-taajaman markkinoilla aamupäivästä saakka, käytiin kylässä matkan varrella, ja miehen vanhemmilla pikaisesti. vauva ei ole nukkunut niin kuin normaalisti, ja ei sitten ole syönytkään.
häiriintyykö muilla vauvat jos ootte muualla kuin kotona, ettei syö?? veikeetä kyllä, normaalisti kotona syö vaikka ois vieraitakin, mut tää on jo ties kuinka mones kerta kun huomaan että vieraassa paikassa ei mene mitään.
no nyt se sit nukkuu pitempiä uniaan, nälkä ressukalla varmasti on ...
isovanhemmat mun on kuolleet jo kauan kauan sitten
miehen toiselta puolelta molemmat kans kuolleet, äidin äiti on enää elossa. käydään liian harvoin vaikka ei asukaan kaukana. tänään poikettiin , mutta tarttis useemmin...
koirakuume joo, haluaisin kyllä toisen koiran
tai kyl mieskin haluais. mutta rodusta ei olla tultu päätelmään. joku samantapainen mistä sit ei karvaa lähde. paljon helpompaa jo siivouksen kannalta, ja sit ei omat vaatteet oo täys koiran karvoi.
nyt taas näin kuinka onnellinen oma koira oli, kun pari päivää sai temmeltää kaverin kanssa. ja musta oli ihan sama oonko lenkillä vaunuillen yhden, vai kahden ison koiran kanssa, niin nätisti ne kulkee.
saas nähdä millon tämä haave toteutuis. toisaalta ois kiva saada se nyt ennen syksyä, kun sit alkaa yks remppa-vaihe, minkä tuoma meteli ja sähläys ei ole pennun kannalta kiva. no, tähän voi toisaalta kulua pitkänkin aikaa
armoton eläinten rakastaja kun on, ei tähän kuumeeseen sitten auta mitkään vippas-konsit
sanelle kiva kun kävit poikkeemassa :wave: kyllä se arki pian muovaantuu kohdalleen, kun vielä jaksat sinnitellä
voimia kovasti ja jaksamista!!!!!
nyt mä meen laittaan pyykit kuivumaan. ja tänään on sauna-päivä.