Hakutulokset

1. S

FSH

Heippa. Mulla kans sama tilanne. Lievää PCO:ta ja FSH hieman koholla. Ja viimeksi kun asiasta lääkäriltä tivasin, niin tosiaan se tarkoittaa sitä, että munasarjat on "laiskat". Vaihdevuodet here we come :) Eli ei riitä, että on ongelmia lapsettomuuden kanssa, vaan myös vaihdevuodet tulee...
  2. S

Lapsettomuushoidot ja töistä poissaolot

Jännää muuten huomata, että meitä samantyyppisissä, akateemisissa töissä olevia ihmisiä on täällä siis useampia... Jotenkin ei tule ikinä täällä kirjoitellessa ajatelleeksi toisten ammatteja. Hauskaa!
  3. S

Katjuusa. Nyt alkaa liipata jo vähän liian läheltä :) Mehän saatetaan siis törmäillä käytävillä vaikka joka päivä toisistamme tietämättä... Argh. Mä olen kans koettanut vähentää kaiken muun tekemisen minimiin - nyt kun ei ole hoitoja päällä - ja keskittyä olennaiseen. Ja ainakin tällä...
  4. S

Heippa Reettuli, jokainen toki toimii parhaaksi katsomallaan tavalla. Riippuen varmaan suhteesta työnantajaankin - tai siihen, jolle olet vastuussa tekemisistäsi. Minä olen katsonut parhaimpana pitää tiedot itselläni ja ottaa niitä kotityöpäiviä, kun tämä akateemisen työn vapaus kerran on...
  5. S

Inseminaatioiden määrä kunnallisessa?

Naureskelen täällä yksinäni, kun huomasin, että ollaan yhtä aikaa koneella... Ihan kun olis jossain vieraalla maalla tungoksessa tuttu tullut vastaan :) Oikein vanha hyvä tuttu, josta tietäis muka kaiken :)
  6. S

Heippa :) :) :) Siis se muuttaa sen Pian mukaan "parin talon päähän tohon metsän reunaan" ja sitten se viittasi kädellä sinne Kangasalle päin. Ja sanoi myös, että saamme sitten kyllä ohjeet miten sinne tulla jne.
  7. S

Hienoa, hienoa, että sullakin oli positiivinen käynti! Meilläkin siis tosiaan piti olla punktio vkolla 17, mutta tänään lääkäri sitten ehdottikin sitä jo vkolle 16. Parempi niin meille! Ja kertoi hän kyllä siitä muutostakin. Mutta sanoi, että ei se tule tähän hoitoon vaikuttamaan. Ilmeisesti...
  8. S

Heippa Katjuusa! Lupasin tulla kirjoittelemaan torstain kuulumisia :) Oli siis lääkäri tänään ja alkukankeuksien jälkeen (lääkärillä oli tuuraaja ja ajat oli vähän myöhässä) kaikki meni paremmin kuin hyvin. Lääkäri ultrasi, totesi, että vasemmassa munasarjassa on pieni kysta, joten mennään IVF...
  9. S

Meillä taas mies ei ole ollut mukana aiemmin. Se kävi omat lääkärinsä huonojen arvojen takia. Ja minä omani omien huonojen arvojeni takia :) Ja nyt tähän suunnittelukäyntiin lääkäri pyysi oikein erikseen, että tultais yhdessä. Ja hyvä niin! Olen tosi tyytyväinen! Ja mies myös! Oltiin nimittäin...
  10. S

Niin ja se piti vielä kommentoida. Että meillä kans todennäköisesti osa hedelmöitetään ICSI:llä. Mutta kuulostaa kyllä rankalta toi 7 hoitokiertoa. Meillä on takana vaan se yksi inssi. Tosin terot+clomikiertoja on sitten ollut vuosien varrella PALJON! Liian monta ja liian monen vuoden aikana...
  11. S

Joo ei näemmä olla samalla lääkärillä. Mä tykkään hirveästi siitä lääkärini hoitajasta. Se on aivan ihana! Lääkärikin ihan - vähän vähäpuheinen ja asiallinen. Kasvottomuus totta tosiaan :) :) :) Meidän aika on aamupäivän puolella. Siis meidän, koska mieheni tulee tietenkin mukaan, kun on eka...
  12. S

Rva Koo: Meidän lääkäri on Katja! Eli ei sama. Mutta olen kuullut hyvää siitä läheisen huoneen Helenasta :)
  13. S

KATJUUSA: Ihan huippua, että yhtäkkiä löytyi kohtalontoveri ylihuomiselle! Jos olisit kysynyt tota innostus/ei-innostus asiaa multa eilisiltana, niin olisin ehkä vastannut, että "@&%¤#"}] en lähde mihinkään hoitoihin enää ikinä", mutta tänään oli puolestaan hyvä päivä, joten odotan torstaita...
  14. S

Meille tehtiin vain yksi inssi (Tays) johtuen siitä, että molemmissa on vikaa - eikä vissiin ihan vähän :) Mutta positiivinen puoli oli kyllä se, että meidät laitettiin IVF-jonoon jo viikko ennen ekaa inssiä. Ja ylihuomenna olis suunnittelukäynti. Iiiiks.
  15. S

hoitotauolla olevat

Tarkoittaako tuo Amelie sitä, että teidän seuraava siirto olisi joskus huhtikuun loppupuolella? ...siis että onko sulla säännöllinen kuukautiskierto itsellä?
  16. S

Uusi laki?

Hmmmm.... En halua sinua tyrmätä suorilta, mutta pakko kommentoida... Jos tämä raskaaksi tullut, abortin haluava nainen olisi sanotaan 17 vuotias. Jos tämä laki olisi voimassa, eikä hän voisi tehdä aborttia, niin a) hänen oma elämänsä "menisi pilalle" noin 9kk ajaksi ja ennen kaikkea b) koska...
  17. S

Helmikuun inssipiinailijat ??

Robotti Ruttuselle: Luin mielestäni ihan viisaan ajatuksen yhdestä kirjasta. Vaikka lapsettomuus koettelee ja sattuu, niin koko elämäänsä sillä ei kannata pilata (vaikka välillä meistä kaikista siltä tuntuukin). Tee asioita, joita haluat. Matkustele, vaihda työpaikkaa, lähde ulkomaille...
  18. S

hoitotauolla olevat

Se on tiedättekö ehkä vielä hirveämpää kuin oma tuska, kun näkee miehen kärsivän vieressä. Ja ne tavat millä mies tuskaansa purkaa on ehkä "rajumpia" kuin ainakin mulla naisena. Itse asiassa uskon, että meillä kävi niin, että kun ymmärsin miehen tuskan (josta olin tosi hämmästynyt ja se peitti...
  19. S

hoitotauolla olevat

Heippa kanssasisaret - pitkästä aikaa! Olen tuskin ainoa, joka täällä käy lähes joka päivä lukemassa "uutisia" :) vaikka olemme edelleen hoitotauolla. On ollut upeaa lukea viime syksynä samaan aikaan piinistelleiden raskautumisista! Tai upeaa ja omalla tavallaan suloisen katkeraa. Älkää hyvät...
  20. S

Voiko clomit aloitta kp5?

Mulle määrätty kp 3-7. Mutta muistaakseni siinä purkissa tai sitten reseptissä tai jossain :) lukee, että joko kierron päiville 3-7 tai 5-9.

Yhteistyössä