Hakutulokset

1. T

Vauva ei ota pulloa = äidillä ei omia menoja...?

Mitähän keksis kun 4,5kk tyttö ei huoli pulloa, ei sitten millään. Minulla olisi viikonloppuna useamman (4-5?) tunnin kestävä meno alkuillasta ja pähkäilen miten sen saisi onnistumaan, tyttö jäisi isän hoidettavaksi. Tytölle tulee ihan varmasti tuossa ajassa nälkä. Olemme yrittäneet useamman...
  2. T

4 kk neuvolan mitat

Tyttö 4kk + 1 viikko 6095g (2970g) 62cm (47cm)
  3. T

Parveketupakointi ottaa päähän

Eipä asialle taida mitään voida tehdä mutta pakko purkautua jonnekin yhdestä kerrostaloasumisen riesoista, nimittäin tupakointi parvekkeella. Vauva on vihdoinkin oppinut nukkumaan päikkäreitä hyvin ulkona parvekkeella mutta minua inhottaa alakerran parvekkeelta tuleva tupakansavu joka leijailee...
  4. T

Masuvaivat iltaisin ja öisin - 4kk

Olen nyt yrittänyt harventaa syöttövälejä vähäsen - neiti mielellään söisi 1,5 tunnin välein hereillä ollessaan. Imetyskertoja n. 10 vuorokaudessa. Maitohappobakteerit jätin pois (ja Jekovit-tipat tauolle). Eilinen sujui melko hyvin n. 3 tunnin syöttöväleillä ja ilta oli sitten mahan kannalta...
  5. T

Masuvaivat iltaisin ja öisin - 4kk

Tyttö on 4kk ja maha häntä vaivaa edelleen iltaisin ja öisin. Vaivat alkaa heti kun ollaan laittamassa nukkumaan omaan sänkyyn, johon muuten kyllä mielellään nukahtaa, silloin kun ei ole vaivoja ja esim. päivällä. Jos ei ole vaivoja nukkumaan mennessä, niin nukahtaa nätisti mutta herää tunnin...
  6. T

3 kk vanha yökylässä?

Omaa kannanottoani haluaisin tarkentaa että tarkoitin lähinnä niitä vuorokausia kestäviä molempien vanhempien poissaoloja...
  7. T

3 kk vanha yökylässä?

Tuo kertoo jo mielestäni aika paljon omasta asenteesta äitiyteen. Minulle "oma elämä" on tässä elämänvaiheessa vauvan tarpeiden asettaminen omieni edelle enkä ole katkeroitunut koska tällainen asioiden tärkeysjärjestys ei ole tullut yllätyksenä. Ennen vanhaan tosiaan perheet olivat isoja...
  8. T

Disflatyl

Kiitos vinkeistä. Ei vaan taida sopia, sillä nyt kun sitä sai menemään niin aiheutti ihan kauheaa puklaamista, pysyiköhän edes viittä minuuttia masussa.. Taitaa siis jatkua meillä aamuyön ähkimiset :(
  9. T

Disflatyl

Miten olette saaneet vauvan syömään disflatylia? Cuplatonia ottaa kyllä nätisti kun sekoittaa lusikassa r-maitoon mutta kun vaihdettiin disflatyliin (joka tuntuisi auttavan kun taas cuplaton pahensi masuvaivoja) niin irvistää ja sylkee pois vaikka laitan maidon sekaan vain pari pientä tippaa...
  10. T

Kuinka usein 3kk:n ikäiset vauvanne syövät?

annukka-80, meillä samanikäinen tyttö joka syö ihan samalla tavalla :) 10-12 kertaa vuorokaudessa ja öisin 1,5-3 tunnin välein. |O Joskus harvoin saattaa olla 4 tunnin unipätkä. Kaksi kertaa nukkunut jopa 5 tuntia mutta muuten mennään noin..
  11. T

kiljuminen

Meillä kiljuu 3,5kk tyttö :)
  12. T

Mies haluaa abortin

Tilanne meni niin että kun tein positiivisen raskaustestin mies oli jyrkästi sitä mieltä että oli tehtävä abortti ja sanoi ettei hänen mieltään voi muuttaa. Syyt oli ne perinteiset "ei vielä, ei ole oikea aikaa, väärä asunto (pieni), väärä auto" jne. Loukkaannuin ja hätäännyin hänen jyrkästä...
  13. T

Mies haluaa abortin

Ajattelisin kyllä enemmän sitä miten sinä katkeroituisit, jos tekisit miehen mieliksi abortin... Itse en olisi voinut sitä itselleni koskaan antaa anteeksi ja nyt vauvan synnyttyä olen varma siitä että jos olisin abortin tehnyt ja sitten myöhemmin saanut lapsen niin olisi jäänyt pysyvä haava...
  14. T

Mies haluaa abortin

Todennäköisesti miehesi säikähti asiaa. Itselläni oli sama tilanne, yllätysraskaus ja mies vaati aborttia vajaan viikon ajan plussaamisesta (vaikka halusikin lapsia "sitten joskus" ). Oli minulle yhtä helvettiä se aika joten tiedän tunteesi... :hug: Mies uhkasi myös jopa lähteä johon totesin...
  15. T

Mikä miehessäsi ärsyttää?

1. Netti-addiktio. Menee kaiken muun edelle, minun ja lapsenkin. Kotona ollessaan viettää 80-90% ajasta kannettava sylissä autofoorumeita sun muuta lukien. 2. Telkkari-addiktio myös. Telkkarin äänet laitetaan kovalle ja katselua ei sovi keskeyttää, jos yrittää puhua tärkeistäkin asioista niin...
  16. T

3kk rokotuksesta oksentelua?

Pahin taitaakin olla nyt ohi, tyttö söi äsken (eikä oksentanut) ja sen jälkeen tuli ensimmäinen hymy sitten aamupäivän :heart: Nyt näyttää tyytyväiseltä ja juttelee. Eiköhän tämä tästä :)
  17. T

3kk rokotuksesta oksentelua?

Onko muille vauvoille tullut 3kk Pentavac-rokotuksesta oksentelua? Tyttö rokotettiin tänään ja 3,5 tuntia rokotuksen jälkeen alkoi kova itku kun heräsi päikkäreiltä. Tyttö söi mutta oksensi heti syötyään, sen jälkeen itku taas jatkui (2 tuntia..) ja yltyi kunnes sai Panadol-supon. 20 min supon...
  18. T

Mitat 3kk:n iässä?

Tyttö syntyessä 2970g ja 47cm. 3kk 5395g ja 59,5cm.
  19. T

Neocate aloitettu...

Meidän 3kk tytölläkin poskissa ja leuan alla lievää ihottumaa joka ilmestyi kun tyttö alkoi kuolata enemmän (syö käsiään). Jostain vauva-oppaasta luinkin että kuolaaminen voi aiheuttaa tätä ihottumaa. Meillä auttaa siihen bepanthen-voide.
  20. T

Siis miten tämä pieni jaksaa olla valveilla näin paljon?! = 0

Meillä auttoi yöunille nukahtamiseen se kun alettiin tytön ollessa n. 7 viikkoa laittaa hänet aina samaan aikaan ja saman kaavan mukaan yöunille. Tyttö on nyt 3kk ja nukkumaanmeno on vaivatonta. Noin klo 20 aikaan mennään hoitopöydälle vaihtamaan vaippa ja yöpuku päälle. Sitten himmennetään...

Yhteistyössä