Hakutulokset

1. T

6 kk ja konttausasento...

Meillä tyttö aloitti tuon konttausasennossa nytkyttelyn 6 kuukauden iässä ja sitä jatkui sitten 3 kuukautta kitinän ja ininän säestyksellä, kun ei päässyt eteenpäin. Peruutteli vaan ja jäi sitten takaperin jumiin pöytien alle. Yhtäkkiä vähän vajaa 9kk ikäisenä lähti ensin ryömimään ja pari...
  2. T

Apua kaipaan

Olen avoliitossa ja minulla on tämän miehen kanssa 10kk ikäinen lapsi. Olemme olleet yhdessä 4v. Nyt en jaksa enää. Olen monta kertaa ollut viittä vaille eroamassa miehestä ja nyt taisin lopullisesti saada tarpeekseni. Kaipaisin nyt vähän käytännön neuvoja... Tilanne on sellainen että mies...
  3. T

Minkä kokoisia 8 kk?

Tyttö 8kk 7410g ja 70cm. Vaatteet 68cm, muutamat 74.
  4. T

ei mene kauaa kun tuo pikkuneiti oppii konttaamaan!

Meillä tyttö, nyt 8kk, on jo puolitoista kuukautta mennyt konttausasentoon ja heijannut edes takaisin mutta ei mene minnekään, kädet lopulta menee alta ja sukeltaa naamalleen ja sitten kitisee, itkee... Nousee myös varpailleen takapuoli pystyssä ja joskus jopa ottaa "askeleen" eteenpäin jalalla...
  5. T

Liikkumisen opettelu ja siihen liittyvä kitinä ja tyytymättömyys

Milloinkohan mahtaa tämä vaihe helpottaa...? Tyttö on nyt pian 8kk ja on jo parin kuukauden verran opetellut liikkumista mutta toistaiseksi ei vielä pääse eteenpäin. Kuukauden ajan on noussut itse konttausasentoon, välillä seisoo varpaillaan kädet maassa mutta ei ole hoksannut miten mennä...
  6. T

Millä pullolla saan rintalapsen kohta 5kk oppimaan juomaan pullosta?

Meillä oli sama ongelma ja pelastus oli tuo Hipkukan mainitsema Nuby-nokkamuki.
  7. T

Miten paljon maitoa soseita syövän pitäisi lisäksi saada? meillä ei tunnu uppoavan enää "lainkaan" :(

Kannattaisiko ehkä vähän vähentää soseen määrää? Meidän reilut 6kk neiti ei syö vielä kokonaista purkillista sosetta kerralla. Kiinteiden maistelut aloitettiin 4,5kk iässä. Kiinteitä aterioita on ihan nyt menneellä viikolla lisätty kahdesta neljään. Aamulla syö tissiä, noin tunnin...
  8. T

Muita 'ylipehmeitä' äitejä?

Voi ei.. kirjoitin jo pitkän vastauksen tänne mutta sitten mokasin ja se katosi jonnekin. Mutta juu, meilläkään ei kannateta huudattamista tai "kouluttamista". Tyttö 6kk nukkuu "sivuvaunussa" ja syö 2-3 kertaa yössä. Saa kaiken läheisyyden ja lohdun minkä tarvitsee. On hyvin tyytyväinen ja...
  9. T

No voihan päivärutiini!#¤%&"%

Meillä ongelmana levottomat yöt :( Päivätkin vaihtelevia mutta yleensä kahdet päikkärit jotka 1-3 tuntia (ulkona, sisällä nukkuu vain 30-45 min). Tyttö (6kk) nukahtaa 19-19.30 ja nukkuu ensimmäisen pätkän noin 3 tuntia, sen jälkeen herää 1-2 tunnin välein ja uuteen päivään heräilee jo klo 5-6...
  10. T

minkä kokoisia vauvoja 5 kk

Tyttö 6530g ja 65,2 cm (2970g ja 47cm)
  11. T

Syöttötuoli...

ISKU lopettaa Trip Trap tuolien myynnin joten myyvät pois jäljellä olevat edullisemmin. Kävin tänään hakemassa, hinta oli 129e :)
  12. T

Erossako onni piilee?

Moottoriurheilun harrastaja täälläkin, onkohan tympeys joku ominaispiirre niissä ukoissa? :/ Mies on kyllä viestitse kertonut miten olemme tytön kanssa hänelle tärkeitä mutta kun se valitettavasti on vain sanallista välinpitoa, todellisuudessa hän itse tulee aina ensin. Hän leikkii tytön...
  13. T

Erossako onni piilee?

Mietin ja mietin pääni puhki mitä tehdä. Elän miehen kanssa avoliitossa ja meillä on ihana 5kk ikäinen tytär. Miehen ailahteleva luonne ja ajoittainen tunnekylmä itsekkyys on kuitenkin asia joka imee minusta voimat. Tällä hetkellä en sanoisi olevani onneton sillä pieni tyttö saa minut välillä...
  14. T

Miten kaksikielisyys vaikuttaa lasten nimiin suomenruotsalaisissa perheissä?

Meistä on toinen suomenkielinen ja toinen suomenruotsalainen. Tytölle valittiin nimet jotka ovat ehkä vähän enemmän ruotsinkielisiä mutta oli tärkeää että ne lausutaan samalla tavalla suomeksi ja ruotsiksi. Nimet eivät ole harvinaisia, jos ei ihan niitä yleisimpiäkään. Yksi nimistä löytyy myös...
  15. T

Vauva ei ota pulloa = äidillä ei omia menoja...?

Nuby-nokkamukit taitavat kuulua Prisman valikoimaan, itse löysin sen eräästä isosta S-Marketista :) Maksoi muistaakseni reilut 5 euroa.
  16. T

Avent aiheutti tänään taas huutoa mutta ratkaisu taisi löytyä: Nuby-nokkamuki jossa silikoninen pehmeä nokka - siitä imi sitterissä istuen tyytyväisenä tissimaitoa! :)
  17. T

Nyt meni ekat 10 ml tissimaitoa aventin pullosta nro 1 tutilla vähän niin kuin vahingossa. Tyttö heräsi pitkiltä päikkäreiltä ja olin päättänyt kokeilla pulloa taas hurjaan nälkään. No eihän siitä mitään tullut, kauhea hepuli ja sen lisäksi lopulta itkuun niin loukkaantunut ja sydäntäsärkevä...
  18. T

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! Tänään taas yritin kaikilla kolmella eri pullotutilla, sitterissä ja sylissä mutta tyttö huusi kuin myrkkyä olisin yrittänyt juottaa ja suuttui lopulta niin että rauhoittui vasta tissin avulla :o Omaa lypsettyä maitoa olen siis antanut mutta täytyy vielä...
  19. T

Ainun silikonista sekä luonnonkumista pullotuttia kokeiltu, ja Aventin pumpun mukana tulevaa pulloa ja pullotuttia. Ei käy mikään. Luonnonkumista tavallista tuttia syö kyllä :kieh:
  20. T

Toiseen huoneeseen olen mennyt mutta ehkä se ei vielä riitä? :)

Yhteistyössä