Syöttötuoli...

Eli millasta syöttötuolia suosittelet? Miksi??

Meillä olisi pian syöttötuolin osto ajankohtainen.. ei vaan osata päättää millanen hankittaisiin. Suunniteltiin ostavamme stocken trip trap, mutta muutamat tutut sanoneet, että olisi jotenkin todella ahdas ja pieni tuoli. En sitten tiedä..moni myös kehuu.. Mutta mitä sinä suosittelisit??

Meil oli kuopuksella toi trip trap viisivuotiaaksi asti ja nyt on siirtyny kuopukselle! eli se todella on pitkä käyttö ikäinen. vanhempi haluaisi käyttää sitä vieläkin, mutta nyt saa kelvata halpa ikean "isompien"lasten tuoli!
trip trap on vähän ahtaampi,mutta lapsi pysyy paremmin tuolissa istumassa ja kaaren voi ottaa pois kun lapsi kasvaa eikä mahdu istumaan enää..

Meillä on Sofuksen syöttötuoli. Sellanen taitettava. Saatiin tuo lahjaksi Ihan hyvä perustuoli tuokin on, mutta itse olisin ehkä ostanut ihan sellasen perusmallin, mitä ei saa taitettua. Kyläpaikassa ollaan käytetty tuota trip trappia, mutta minä en ole tykännyt siitä yhtään. Alkuun, kun poika istui jo hyvin meidän omassa syöttötuolissa, niin toi trip trap oli jotenki niin matala ja leveä, että poika ei pysynyt siinä kunnolla istumassa.

Tripp trapp on paras, koska mielestäni siinä vauva istuu pienenäkin tukevasti (uusissa on se selkätuki, joka on tosi hyvä) ja menee todella pitkään! Parhaimmillaan sitten kun lapsi on parivuotias, eli haluaa jo itse mennä niin tuoli on tukeva (ei kaadu sitten millään) ja saa säädettyä aina oikealle korkeudelle pöytään nähden (lapsella hyvä asento). Kallishan se on mutta hintansa arvoinen. Huuto.netissäkin löytyy. Mutta huom! Meillä ainakaan ei olis sen uuden selkätuen kanssa mahtunut puolivuotiaalle isohkolle pojalle enää mitään pehmustetta sinne väliin, onneksi en sitä ostanut! Eikä sitä musta loppujen lopuksi tarvitsekaan kun siinä istuu jo muutenkin niin hyvin ilman pehmusteluja.

hyvä ketju aiheesta: http://kaksplus.fi/keskustelu/t906104

Stokken Tripp Trapp on erinomainen: kestävä, käytännöllinen ja turvallinen syöttötuoli. Tuoli voi käyttää myös aikuinen. Lapsi istuu säätöjen ansiosta aina oikeallä korkeudella pöydän ääressä. Oikein käytettynä (eli tuolin säädöt lapsen koon mukaan tehtynä ja muita käyttöohjeen ohjeita noudattaen) on todella turvallinen. Meidän poika (lähes 10 kk) ei pääse mitenkään nousemaan siitä tai kaatamaan tuolia yms. Musta Tripp Trapp kannattaa itse ostaa uutena, koska sen jälleenmyyntiarvo on niin hyvä, jos siitä haluaa myöhemmin eroon. Vanhoistakin Tripp Trappeista maksetaan hyvin. Suosittelen =)

Trip trappiin saa tilaamalla isomman turvakaaren, ainakin ennen on saanut. Mutta kyllä se istuin on paljon isompi, kuin monien muiden edullisempien syöttötuolien istuin. Ainakin mitä olen ravintoloissa vertaillut. Vankkarakenteinen 1v10kk istuu vielä kaaren kanssa meillä. Pehmustetta ei ole ostettu/tarvittu, 5kk ikäisenä käytimme hetken pientä matkatyynyä selän takana.

Tuolia luonnollisesti on säädetty useampaan kertaan tähän mennessä, kohta luovumme turvakaaresta. Mutta tuoli jatkaa vielä vuosia meillä käytössä.

Me lähdettiin ostamaan Tripp Trappia, mutta päädyttiin vahingossa AT Lastenturvaan ja ostettiinkin Svanin tuoli. Se on myös "korkeatuoli", joka kasvaa lapsen mukana, mutta väittävät sitä paremmaksi kuin Tripp Trapp. Tiedä sitten, mutta meille se on ainakin parempi, koska siinä on pöytätaso (jonka saa helposti myös pois). Ollaan oltu TODELLA tyytyväisiä.

Alunperin halusinkin Svanin, mutta se on ovh:ltaan vielä Tripp Trappiakin kalliimpi, niin olisimme ostaneet TT:n. Mutta sattumalta Svan oli juuri alennuksessa ja maksoi kaikkine osineen ja pehmusteineen saman verran kuin Tripp Trapp ja siihen se baby-setti, joten hyvä näin.

Jollemme olisi ostaneet korkeatuolia, olisin halunnut ihan perinteisen taitettavan.

Meillä myös kaksi kappaletta jotain pähkinän väristä TripTrap näköisiä kopioita. Istuinosa on parempi mielestäni kuin triptrapissa. Vaihtoehtoina joko pöytälevy tai tukikaari, molemmat oli hinnassa mukana, eli 59e/kpl. Toinen, vanhempi lapsi, kiipeää itse tuoliin, ja pienempi nostetaan. Oma pöytälevy on kätevä, kun en halua lapsen välttämättä naarmuttavan meidän isoa keittiön pöytää.. :ashamed: olen muuten itsekin istunut kyseisellä tuolilla useasti keittiössä.. parempi istua kuin normaali keittiönpöydän tuoli. :D ja joskus vanhempi lapsii joutuukin istua aikuisten paikalla..

Meillä on Geutherin tuoli. Saman tyyppinen kuin Trip Trap ,mutta siinä on oma pöytä. Tämä on minusta tilavampi ja helpommin säädettävä kuin Trip Trap. Pöytälevy liikkuu sellaisilla kiskoilla ja se ruuvataan haluamaan kohtaan. Toimii myös vanhemmalle tuolina ,kun pöytälevyn ottaa pois.

Täältä lähtee myös suosittelut Tripp Trappille! :) Meillä on tytär nyt 10,5kk ja on ollut loisto-ostos! Vauvasetti selkätukineen ja pehmusteineen on edelleen käytössä, mutta tosiaan isompikokoisella ei ehkä voisi selkänojaa enää käyttää. Tripp Trappin edut onkin jo tässä ketjussa kerrottu, jotten lähde niitä enää luettelemaan.

Yhteistyössä