Kuinka usein 3kk:n ikäiset vauvanne syövät?

Heips! Otsikossa se tulikin, eli:

Kuinka usein teidän 3 kk:n ikäiset vauvanne syövät?

Minulla on 3kk ikäinen esikoistyttö. :heart: Aikaisemmin tyttö söi oikeastaan läpi vuorokauden parin tunnin välein, mutta nyt viimeisen viikon aikana hän on syönyt oikeastaan aika lailla 4-5 h välein läpi koko vuorokauden.

Tyttömme kasvaa keskikäyrillä sekä painon, pituuden että pään suhteen, eli ne ovat ok, mutta alkoi silti huolettaa, että saakohan tyttö tarpeeksi ravintoa.. Hän on lähes täysin rintamaidolla - pari kolme kertaa viikossa joudun antamaan lisämaitoa pullosta, yleensä iltaisin, n. 60ml.

Älä huolehdi jos tyttö kasvaa normaalisti.
Vauvat oppivat imemään rintaa tehokkaammin, ja syömiskerrat harventuvat. Mulla on samanikäinen tyttö, ja on syönyt vähemmän alkuun verrattuna jo kauemman aikaa. Tuntu se aluksi hassulta kun imetyskerrat tosiaan vähenivät huomattavasti. Meillä tyttö syö myös välillä molemmista rinnoista kerralla.
Mulla jos tuntuu että maitoa on vähemmän eli tyttö kiukuttelee rinnalla, juon heti ainakin litran pari mamma-teetä tai vauvan ilo teetä parin päivän ajan, nousee maitoa enemmän.

:)

Kiitos mustajuuri vastauksestasi. Meilläkin tyttö syö välillä molempia rintoja samalla kerralla ja yleensä imuaika on yhteensä 15 min vaihdellen 10-20 min välillä.

Mitä tuo mammatee ja vauvan ilo-tee ovat ja mistä niitä saa???

Ole iloinen kun syöttökerrat vähenevät, mäkin ootan että 3,5 kk poitsu alkaisi pitää vähän pitempiä välejä ainakin öisin. Meillä syödään yleensä 10 kertaa päivässä, päivällä 2-3 tunnin välein, pitkien unien jälkeen tunnin päästä uudelleen ja öisinkin 3 tunnin välein.

Joskus syö molemmista rinnoista mutta yleensä vain toisesta. Hyvin tuntuu maito riittävän mutta hyvä tietää tuo mammatee =) Syö nykyisin n. 5 minuutissa, väsyneenä viihtyy rinnalla vähän pitempään.

tuc
annukka-80, meillä samanikäinen tyttö joka syö ihan samalla tavalla :)
10-12 kertaa vuorokaudessa ja öisin 1,5-3 tunnin välein. |O
Joskus harvoin saattaa olla 4 tunnin unipätkä.
Kaksi kertaa nukkunut jopa 5 tuntia mutta muuten mennään noin..

Yhteistyössä