Hakutulokset

1. R

Kysymyksiä neuvolassa/lääkärissä?

Mitä kaikkea olette kyselleet neuvolassa tai lääkärissä? Itsestä tuntuu, että joka kerta unohdan /en keksi mitään kysyttävää. Raskaus on tähän asti (rv20+4) mennyt mukavasti eikä mitään hämminkejä ole tullut. Odottelen omasta mielestäni ihan rauhassa ja mitään panikoimatta. Siksi kai tuntuu...
  2. R

Hartanit kovalla kopalla?

Olemme lultavimmin pätymässä Hartaneihin. Kuulisimme mielellämme kokemuksia pehmeästä/ kovasta kopasta.
  3. R

Lahjaksi -ideota

Ollaan menossa vauvaperheelle kyläilemään ens viikolla. Pääni puhki olen miettinyt jotain pientä tuliaista tyttövauvalle/vanhemmille. Ennestään heillä on kouluikäiset pojat ja tämä tyttö on vienyt kaikkien sydämet. Olisiko kokemuksia tai muuten vain hyviä ideota? Kiitos jo etukäteen.
  4. R

Ärsyttääkö?

Ärsyttääkö muita tuttujen & puolituttujen odotus-ja synnnytyskertomukset? Nyt kun masu näkyy joistain vaatteista aika hyvin on näitä tosielämän sanakrittaria päivittäin jakamassa kokemuksiaan. Oikeasti mua ei ihan liikaa jaksa kiinnostaa mitä 30v sitten on naapurin tädille sairaalassa kerrottu...
  5. R

Värjäättekö hiuksia raskausaikana?

En värjännyt ekaan kolmeen kuukauteen, mutta syy oli ennemmin kampaamon voimakkaissa hajuissa kuin muussa. Nyt olen värjäyttänyt kerran ja laitettiin ihan samalla värillä kuin ennen raskautta. Ruskeasta tuli punaisempaa kuin ennen. Kampaaja sanoikin, että ei ole kovin epätavallista, että...
  6. R

järveen uimaan rv. 30?????

Reilu viikko sitten oli neuvolassa asiasta puhetta ja hän kehotti kuumalla pulahtamaan vaikka monta kertaa päivässä! Heteellä turvotusta voi helpottaa ainakin kahlailemalla/uittamalla jalkoja vedessä jos ei uskalla uimaan. Jokainen on supisteluidensa paras tuntia ja tietää milloin vesi on liian...
  7. R

G: milloin laitatte/hommaatte vauvalle valmiiksi pinnikset sun muut?

Kuinka paljon aikaisemmin olette tilanneet vaunut ym. joiden toimitusaika on 6< viikkoa? Ja pitääkö noi arvoidut toimitusajat kuinka hyvin?
  8. R

Moderaattori!

Enemmän mua aniankin ärsyttää nuo "penis enlargement"- aloitukset, lienevät jotain virusjuttuja tai muuten toodella nuonoa herjaa. Että Modelle terveisiä: POISTAKAA noi engl. ym-kieliset aloitukset! Kitoos.
  9. R

*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

Piitkästä aikaa: Tervehdys kaikille! Täällä elämä alkaa voittamaan ja olo tuntumaan aikas hyvältä. Poissa on -muutamaa poikkeusta lukuunottamatta- se aivan hirvittävä, lamaannuttava väsymys ja iltapahoivointi. Nyt jäytää vain selkäkipu minkä sain hankittua pihahommissa. Kunhan se tästä asettuu...
  10. R

LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Haukotus ja heti perään toinen vielä isompi haukotus! Eipä ole meikäläisestä ole ollut viimeaikoina oikein sosiaalista-, edes netti-sosiaalistaelämää viettämään. Nukkuisin vain kaiken aikaa! eilen ja tänään on tullut happimyrkytys hankittua, pakko nauttia näistä lämpimistä kevätilmoista...
  11. R

Marraskuisissa hehkuttelinkin jo, mutta tänne lisäilen vielä lapsettomuuspuoleen liittyen. Kävin tänään hormoonipolilla (meitä hoidettu siis julkisella) ultrassa varmistelemassa, että tämä kaikki on totta ja masusta löytyy seurattavaa. Siellähän se köllötti- pikkupapunen! Sydän jo löi vallan...
  12. R

*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

Mä olen niin onnellinen!!!! Meidän Ylläri se siellä heilutteli mammalle ultrassa heti aamutuimaan. Siis sydämensyke löytyi ja vimmatusti se siellä jo teki töitä. Hetken meni hahmottaessa mitä ruudulla näkyi, mutta lääkäri kertoi hyvin rauhallisesti (ja toisti varmaan miljoonaan kertaan kun...
  13. R

kaukalo

Kyselen kokemuksi turvakaukalosta, jonka pystyisi sioittamaan 3-ovisen auton takapenkille. Vai onko toivoton urakka ja autonvaihto edessä :(
  14. R

äitiyspakkaus

Taisin sohaista ampiaispesään kysyessäni vaipoista... Itse emme ole tehneet päätöstä puoleen emmekä toiseen, mutta kun 2006 ÄP:ssa sellainen on, niin minulla olisi ainakin kiinnostusta kokeilla miltä se tuntuu. Siksi kysyin onko se myös uudessa. Kukaan ystävistämme ei ole kestoillut, joten en...
  15. R

Tuntuu nIIIIn hyvälle kun tämä ketju kasvaa uusilla onnistumisilla, onnea kaikille uusille plussalaisille :flower: Jännitys tihenee maanantaita kohden mentäessä, silloin on hormoonipolilla ultrakäynti. Toivotaan että kaikki on niinkuin pitää ja saadaan varmistettua viikot- tosin vaihtoehtoja...
  16. R

Jälkijunassa perheelliseksi

No nyt helpottaa, kiva kuulla että teitä on muitakin! Meille tämä raskaus on enemmän kun toiveiden täyttymys. Sitä on odotettu vuositolkulla. Monet ovat (onneksi) lakanneet kyselemästä että "koskas te lapsia teette",vain anoppi on sitkeästi jaksanut pitää yksinpuhelua yllä. Kai se ulospäin...
  17. R

Lääkäri lyttäsi julkisen puolen hoidot!

Kuulostaa kyllä aika kurjalta jos ei suostu edes lähetettä laittamaan. Luulotautisena vois kuvitella, että jotain kytykyä on hoitoja antavaan yksityisklinikkaan.Kannattaisiko kokeilla toiselta lääkäriltä? Aikoinani sain lähetteen yksityisgyneltä julkiselle vaikka samassa talossa on hyvää...
  18. R

Jälkijunassa perheelliseksi

Odotan vasta ensimmäistämme ja ikää pukkaa pintaan, just kohta 36 jos oikein osaan laskea ;) Tähän asti olen ollut se kummajainen ystävä-/sukulaisjoukoissa, jolla ei ole lapsia. Jäin monesta keskustelusta ulkopuolelle ja vieraannuin kun ei ole ollut yhteisiä kokemuksia. Nyt kun meille on...
  19. R

Äitiyspäivärahan perusteet

Aiheeseen liittyen... Kattelin kans noita KELA:n sivuja, mutta mulle jäi huomaamatta kuinka paljon aikaisemmin pv-rahaa pitää hakea? Pihinä ihmisenä pitäis päästä hakemaan 2005 verotiedoilla, sillon oli pikkusen paremmat tulot ts. tuhottomasti ylitöitä. Eipä siitä taitais montaa kympppiä eroa...
  20. R

Ihanaa, täällä on "meitä" näin monta! Ilmoittaudunpa minäkin mukaan. Kävin jo pari päivää sitten lapsettomuuspuolella kertomassa miten tässä nyt näin kävi, mutta en huomannut, että täällä odottajissa on ollut ihan oma ketju meikäläisille. Kivaa, tuolla lapsettomissa on niin hurjan hyvä...

Yhteistyössä