järveen uimaan rv. 30?????

• Viestiketjun aloittaja huh hellettä
  • Ensimmäinen viesti
huh hellettä
Oletteko käyneet uimassa järvivedessä viimeisellä raskauskolmanneksella?
Ihanat lämpöiset ilmat houkuttelisivat kovasti jo uimaan ja täällä varsinaissuomessa uimarannat saunoineen aukeavatkin näinä päivinä...mutta uskaltaako mennä uimaan? tulehdusriskeistä puhutaan, tiedetään, mutta niin paljon muustakin vouhotetaan(turhaan) tai onko viileä vesi laukaissut supistukset tms. ??

Itsellä edellisessä raskaudessa järvessä uinnit jäi vähiin. Heti kun jalkansa laittoi veteen vatsa meni ihan kovaksi eli kylmä/viileä vesi aiheutti supparin(harjoitus). Tunne oli niin epämiellyttävä että annoin suosiolla olla. Luulen että tänä kesänä on sama juttu. Olen nyt rv:lla 30. Kesä kuumalla olisi kiva pulahtaa uimaan mutta minkäs teet.

esikoist oottaessain kävin rv27 omiss polttareiss uimas järvess(ol toukokuu -05)
nyt rv36+6 en menis toista oottaessain enee uimaan ees uimahalliin
oon kuullu et nii kaua vois uida järveskii ku paikat o kii

Esikoista odottaessa kävin järvessä uimassa koko kesän ajan (esikko syntyi syyskuun alussa). Ei neuvolastakaan kieltänyt, kun sitä kysyin. Nyt laskettuaika heinäkuussa ja uimassa meinasin kyllä käydä tänäkin kesänä niin kauan, kuin kohdunsuu on kiinni :)

Ei missään tapauksessa saa mennä uimaan järveen raskausaikana!!!
On niin suuri saada tulehdus alapäähän ja rintatulehdus kylmän veden takia. Keskenmenon riski on todella suuri kylmässä järvivedessä uidessa! Suomessa ei järvivesi lämpene edes keskikesällä niin lämpöiseksi että voisi mennä uimaan.

uimaan vaan
Itse olen aina ollut kova uimaan ja kysyin nyt viime viikolla neuvolassa, että voiko järvessä uida raskaana ollessa. Neuvolantäti sanoi, että huoletta voi uida, jos paikat on kiinni ja jos se tuntuu hyvälle. Eli ei järvivedessä ole raskaana olevalle sen enempää riskiä, kuin ei-raskaana olevallekaan, kunhan vaan kohdunsuu on kiinni.

uimaan
Niin mullekin on sanottu että jos paikat ovat kiinni eikä tunnu pahalle kylmähkö vesi niin järveen vaan. Nämä suppari jne jutut ei oo vouhotusta kuitenkaan.
Itsellä tiedossa mahakesä ja aijon edes kokeilla järveen menoa. Eiköhän tässäkin asiassa voi toimia oman olon mukaan.

juu, itse tätä kyselin ja nyt on sitten pulikoitu ja sukelleltu oikein olan takaa... ja ei pahalta tunnu! Itseasiassa tekee todella hyvää kipeille lihaksille ja olo on mitä ihanin uinnin jälkeen... Ehkä vähän tavallista helpommin hengästyy, eikä nyt mitään "urheilusuorituksia" viitsi alkaa järvessä uimaan, mutta eiköhän oma kroppa sen tosiaan tunne, mikä on hyväksi tai pahaksi... B)

no ite kävin kolmatta odottaessa uimassa kesäkuussa jopa 3 päivää ennen synnytystä vaikka oli kohdunsuu 4 cm auki,ei neuvolassa sitä mitenkään kielletty,sanoivat vaan että niin kauan kun kalvot ehjät voi tehdä melkein mitä vaan..

Reilu viikko sitten oli neuvolassa asiasta puhetta ja hän kehotti kuumalla pulahtamaan vaikka monta kertaa päivässä! Heteellä turvotusta voi helpottaa ainakin kahlailemalla/uittamalla jalkoja vedessä jos ei uskalla uimaan. Jokainen on supisteluidensa paras tuntia ja tietää milloin vesi on liian viileää. Neuvolassa terkka kehoitti välttämään ainoastaan sinileväistä vettä.
Omakokemukseni viikonlopulta rv 18 on se, että +22 vesi oli aivan ihanaa! Helpotusta helteellä ja verratonta rentoutumista!

Yhteistyössä