Hakutulokset

1. V

En ota miestä mukaan synnytykseen!

Minusta on jotenkin hassua että nykyään oletetaan että mies automaattisesti tulee synnytykseen mukaan ja jopa neuvolassa pidetään puheita että mies PITÄÄ olla mukana. Ja täälläkin monet pohtivat että mistä saadaan esikoiselle lapsenvahti kun miehen pitää päästä synnytykseen. Ei tuosta nyt niin...
  2. V

Miksi kääntämisyrityksestä on kieltäydytty?

Minäkin olen ensisynnyttäjä ja minullekin neuvolassa väläyteltiin mahdollisuutta kääntämiseen. Sain samanlaisen kuvauksen, että kyseessä on pikkujuttu jolla helpotetaan synnytystä. Välillä tuntuu että tällä palstalla turhaan pelotellaan aina niillä pahimmilla vaihtoehdoilla. Tuskin enää 2000-...
  3. V

Äitiysrahahakemus - ajankohdasta kysymys

Minä yritin laskea tuolla laskurilla ja sain puolet pienemmän luvun kuin mitä kelassa olivat laskeneet, niin että kovin yksiselitteinen se laskuri ei kyllä ole. Onneksi kuitenkin meni niin päin että minä laskin vähemmän. Mukava yllätys saadakin tuplasti niin paljoin kuin kuvittelin! Noin 70 %...
  4. V

Mitä vitamiineja syötte? Syöttekö samaa koko raskauden?

Minä syön raskausmultitabseja 1 kpsl päivässä ja lisäksi rautaa, mutta molemmat aloitin vasta kun lääkäri käski. Ennemminkin sain sellaisen ohjeen, että vitamiinit kannattaa ottaa ennemmin monipuolisesta ja tervellisestä ruoasta, menee paremmin vauvallekin. D- vitamiinniakaan ei tarvi erikseen...
  5. V

Oulun seudun odottajat

Tietääkös täällä kukaan onko ne viimeiset Oysin tutustumiset huomenna vai vasta ensiviikon torstaina??
  6. V

G: miksi menitte/olette menossa 4D ultraan??

Me ei mennä, koska ei koeta sitä tarpeelliseksi. Meillä kyllä kunta tarjoaa rakenneultran ja siellä käytiin, mutta vaikka se olikin kovin heikkolaatuisella laitteella tehty, emme silti näe tarvetta 4d- ultraan. Sukupuolta emme halua selvittää etukäteen ja minusta se ultrakuva ei ole se mikä...
  7. V

Rintareppu

hertta: Satutko tietämään mistä sukulaisesi I´go repun hankkivat? Vaikuttaisi mielenkiintoiselta vaihtoehdolta, mutta en löytänyt jälleenmyyjää suomesta.
  8. V

Tammikuu2008*LOKAKUU*

Neuvolakuulumisia sen verran, että minulla todettiin anemia eli rauta ja vitamiinikuurille jouduin. Terveydenhoitaja vain ihmetteli että miksi ei ole jo aiemmin määrätty kun hb on ollut jo pitkään alhainen. Sen siitä saa kun joka kerta on eri hoitaja. Muuten kaikki hyvin ja sf- mittakin oli...
  9. V

Hmm.Kyselyyn vastanneiden lehdet?

Minäkin vastasin ja valitsin lahjalehdeksi Dekon. Ei ole vielä saapunut, mutta eipä vataamisesta ole vasta kuin kaksi viikkoa ja huomasin että sain saman kyselyn uudelleen näkyviin kun kävin kaksplussan sivuilla äitini koneella. Rekisteröi ilmeisesti siis ip- osoitteen kun ei toista kertaa...
  10. V

Tammikuu2008*LOKAKUU*

ansku88: MInulla myös maha kutisee ikävästi, mutta en ole asiasta neuvolassa puhunut. Olen ajatellut sen johtuvan ihan vain ihon kiristymisestä, minulla kun on melko kuiva iho muutenkin. Raskausarvilta olen toistaiseksi välttynyt kokonaan, vaikken kovin ahkerasti ole edes rasvaillut. Ihan...
  11. V

Mikkeliläisiä odottajia???

Baby Dream:muutimme Oulun seudulle. Taitaa siellä Mikkelissä jäädä nuo irtisanomisuhan vaikutuksetkin aika vähäisiksi?
  12. V

Oulun seudun odottajat

Minä en saanut mistään tietoa muista kuin tuosta kansalaisopiston ryhmästä, eli siellä olen. Siitäkin sain vinkin tältä palstalta. Hölmöä kun esim. neuvolasta ei mitään infoa saanut.
  13. V

Oulun seudun odottajat

Minä en saanut mistään tietoa muista kuin tuosta kansalaisopiston ryhmästä, eli siellä olen. Siitäkin sain vinkin tältä palstalta. Hölmöä kun esim. neuvolasta ei mitään infoa saanut.
  14. V

Joo, elipä Mikkelissä järjestetä kuin kaksi ultraa ja toinen on todellakin vasta viikon 35 jälkeen. Mutta olkaa siitä iloisia, sillä täällä nykyisellä kotipaikkakunnallani ei ole tarjolla kuin yksi ultra ja sekin jo viikon 18 jälkeen, eli yksityiselle joutuu menemään synnytystapa-arviointiin.
  15. V

Valion sulatejuustoja saa syödä :)

Kyllä kaikki sulatejuustoja voi syödä eikä niitä ole missään kielletty. Sulatejuustot ovat kypsennettyjä juustoja jotka on on sulatettu sulatesuoloilla. Tuorejuustot ovat vältettävien listalla koska niitä ei ole kypsennetty, mutta kotimaisia pastoroidusta maidosta tehtyjä tai kasvirasvoista...
  16. V

Rintareppu

Me ollaan katseltu BabyBjörnin active reppuja, joissa ainakin mainosten mukaan pitäisi olla hyvä selkäosa. Pikakiinnikkeet ja korkea selkäosa jonka saa myös taitettua alas kun vauvan haluaa katse menosuuntaan päin vaikuttavat myös hyviltä. Lisäksi väreinä on muutakin kuin mustaa tai...
  17. V

Rattaat/vaunut pitemmälle työntäjälle

Me ostettiin Brion kombit teleskooppiaisalla juuri siksi että mekin olemme pitkiä työntäjiä. Ainoastaan emmaljungalla ja olisikohan herquleksella ollut joku malli jossa oli myös tuo teleskooppimaisesti nouseva työntöaisa. Taittomalli ei sopinut meille ollenkaan, joko olisi pitänyt kävellä ihan...
  18. V

Tulin kurkkimaan puuhianne kun Mikkeli on minullekin tuttu kaupunki. Muutimme sieltä kesällä pois, mutta ehdin hoitaa alkuraskauden neuvolakäynnit siellä ja np- ultran myös. Täytyy kyllä sanoa että vaikka mikkelin terveyspalveluista ei muuten mitään hyvää sanottavaa olekkaan, niin ainakin...
  19. V

Tammikuu2008*LOKAKUU*

Viikko 28 jo menossa, tuntuu hurjalta miten pitkällä sitä jo on. Mulla on vielä niin pitkä tauko neuvolakäynneissä (7 viikkoa, tais terkalla käydä laskuvirhe), että tuntuu tosi hurjalta mitä kaikkea on kerennyt tapahtua. Paino ainakin on noussut monta kiloa ja sf- mittakin olisi kiva jo kuulla...
  20. V

Oulun seudun odottajat

Pitkästä aikaa pääsen taas kirjoittamaan tänne (omituisia kirjautumisongelmia). Viikko 28 jo menossa ja pikkhiljaa alkaa jännittää synnytys ja vauvantulo. Suuremmin en synnytyksen yksityiskohtia ole miettinyt, mutta ylipäätään se syntyykö vauva jo tämän vuoden puolella jännittää. Toivottavasti...

Yhteistyössä