Hakutulokset

  1. O

    Mitä tehdä kun päiväkotikaveri ei osaa hallita tunteitaan vaan käy päälle fyysisesti

    Meillä oli pk aikana vastaava tapaus. Ensin vaan ymmärettiin ja ymmärrettiin, moneen otteeseen puhuttiin asiasta. Parhaansa varmaan yrittivät, eihän se helppoa ole hoitajillekaan. Sitten kun pojat olivat isompia niin tämä toinen poika kävi lyömään lastani ilman mitään syytä. Mulle soitettiin...
  2. O

    Kuinka herkästi puututte jos lastanne kiusataan koulussa?

    Kyllä mä ensin selvitän mitä sillä kiusaamisella tarkoitetaan. Onko nimittelyä, lyömistä vai mitä. Meille soitti eräs äiti että meidän lapsi oli kiusannut hänen lastaan. Otin tottakai omani tiukkaan puhutteluun ja kysyin hetki hetkeltä mitä oli tehty ja sanottu ja miten asiaa oli selvitetty...
  3. O

    Minkä ikäiset teillä saa nousta itse ylös aamuisin ennen vanhempia?

    Me ollaan varmaan tosi kieroutunut perhe kun meillä ei ole suihkussa leluja. Eikä muutenkan käydä yleensä aamuisin suihkussa, vaan iltaisin. Lapsetkin on hylätty kun saavat viikonloppuaamuisin puuhastella yhdessä, yleensä leikkivät jomman kumman huoneessa keskenään ennen kuin me noustaan miehen...
  4. O

    Mielipideketju lasten kasvatuksesta ;)

    No ihan tässä meidän kotikaupungissakin on paikkoja joihin ei kannata muutta, vaikka onkin varsin hyvämaineinen ja idyllinen kaupunki. Tietyt kadot ja talot ovat rauhattomia, niihin on jostain syystä (liekö kaupungin vuokra-asunnot syy) kasautunut ongelmaisia, on väkivaltaa, alkoholia, jne...
  5. O

    Onko meidän 2 v viivettä kehityksessä?

    Ihan tavalliselta lapselta kuulostaa joten ei tarvi olla huolissaan. Luonnollisesti hänellä ei ole vielä sellaisia taitoja mitä päiväkodissa olevilla on, päiväkodissa kun ei ihan joka asiaa ehditä passaamaan eteen kuten kotona. Samoin puhe kehittyy kun on pakko. Vanhemmat ymmärtävät lapsen...
  6. O

    mitä tapahtuu kun menee lääkäriin ja näyttää kahta pientä miehen aiheuttamaa mustelmaa? uskooko kukaan noin pienestä?

    Lääkärin tehtävä on kirjata ylös vammat, mielellään valokuvata ne. Arvioida onko vammat syntyneet niinkuin kerrottu on ja arvioda niiden seuraamukst. Että sitten kun poliisi pyytää lausuntoa rikosilmoituksen teon jälkeen niin se voidaan tehdä. Lääkärissä pitää avata suu ja kysyä vaikka...
  7. O

    Mielipideketju lasten kasvatuksesta ;)

    Perhepeti/oma sänky vauvalle - mikä on perheelle paras niin että kaikki nukkuvat mahdollisimman hyvin. Imetys/korvike - ensisijaisesti imetys, mutta jos maito ei riitä, äiti uupuu tai muuten on pakko niin sitten tottakai korveike. Vauvaa ei saa pitää nälässä. Alle 3-vuotiaalle...
  8. O

    mitä tapahtuu kun menee lääkäriin ja näyttää kahta pientä miehen aiheuttamaa mustelmaa? uskooko kukaan noin pienestä?

    Täysi-iäkäisen ihmisen kohdalla lääkäri ei voi tehdä oikein muuta kuin dokumentoida vammat ja antaa neuvoja. Lääkäri ei ole se joka tässä tapauksessa tekee rikosilmoitusta tai muuten ilmoittaa poliisille, vasta sitten jos kyseessä on lapsi otetaan yhteys lasuun ja poliisiin. Aikuiselle voi toki...
  9. O

    Kaamea tilanne taaperon (2,5v) ja vauvan (1,5kk) kanssa, en tiedä miten selviän..

    Ootko varma ettei vauva ole nälkäinen? Ellet itse syö, maitosi ei välttämättä riitä jos imetät. Sun pitäisi itse syödä 3 tunnin välein ja 2 kunnon ateriaa päivässä. Isot satsit ruokaa valmiiksi josta on helppo lämmittää nopeasti. Käytä vauva vaikka ylimääräisessä neuvolassa että näet että paino...
  10. O

    Rintakipuun apua?

    Ota närästyslääkettä jos sulla on kotona. Soodakin käy jos muut ei ole. Jos ei auta tai sitä ei ole ja kipu jatkuu niin lähde päivystykseen.
  11. O

    Miksi vanhemmat eivät halua osallistua lasten päiväkotien toimintaan?

    Joustakaahan tekin sitten ;) Lääkäriin tai hoitajalle ei pääse koska he juoksevat päiväkodilla vauhtivarpailemassa. Turha ihmetellä jos terapiajonot ovat pitkät, kun osa työpäivistä lohkeaa terapeuttien kaffekutsuille päiväkodissa. Kaupassakin varmasti joustatte kymmenisen minuuttia kassajonossa...
  12. O

    Osittainen hoitovapaa - kumpi parempi; 4 pvää / vko vai 6 t / pvä?

    Ota ap huomioon myös se että nelipäiväistä viikkoa tehdessä saat ehkä alennusta hoitomaksuista, koska hoitopäiviä tulee vähemmän. Meillä ainakin saa alennusta jos on maksimissaan 16 päivää kuussa hoidossas, neljän lapsen hoitomaksuilla se on jo varsin paljon. Jos ovat 6 tuntia päivä niin menee...
  13. O

    Muita jotka selviää vähällä? (lasten vaatteista mm.)

    Sisävaatteita ostan pääsääntöisesti alesta ja kirppareilta. Ulkovaatteet pitää olla laadukkaista, koululaiselle pitää olla kosteuden kestävää jne. Niitä siis vähemmässä määrin tulee ostettua käytettynä, jotain takkeja kyllä. Haalarit yritän ostaa aina alesta koska ne on niin törkyhintaisia...
  14. O

    Osittainen hoitovapaa - kumpi parempi; 4 pvää / vko vai 6 t / pvä?

    Teen 4 päivää viikko. Koen muutenkin saavani enemmän vastinetta vapaa-ajalle kun on yksi ylimääräinen päivä tehdä ihan mitä huvittaa lasten kanssa. Ei ole kiire, voidaan nukkua pitkään jos huvittaa, mennä uimahalliin, retkelle tai mitä mieleen juolahtaakin. Lyhennetyssä päivässä pitää joka...
  15. O

    Miksi joitain ärsyttää moderni valkoinen sisustus?

    Miten kukaan ärsyyntyy toisten kodeista? Eihän siellä itse tarvitse asua. Itse en viihtyisi kokonaan valkoisessa kodissa. Jotenkin tulisi sellainen olo että mihinkään ei uskalla koskea, sohvallakaan ei voi istua ilman että joka paikka on likainen. Joten siinä mielessä kokovalkoinen on ehkä jopa...
  16. O

    ekakertalainen kysyy neuvoa kokeneemmilta, hankinnoista vauvalle..

    Meillä kumpikin on nukkunut n 2,5 vuotiaiksi pinniksessä. Sen jälkeen kun oppivat yökuivaksi on vaihdettu tavalliseen sänkyyn, koska meillä ei ollut laskettavaa laitaa siinä. Näin pääsivät itse vessaan tarvittaessa. Jos olisi ollut laskettava laita käyttöikä olisi ollut pidempi, koska tilaa...
  17. O

    Hemmetin PREDICTOR EARLY! Vääriä plussia??

    Haamu toi on mun mielestä kun siinä on väriäkin.
  18. O

    Hemmetin PREDICTOR EARLY! Vääriä plussia??

    En tiedä just kyseisestä testistä, mutta tosi herkät testit saattaa havaita kemiallisenkin raskauden jos testaa kovin ajoissa. Sinuna odottaisin pari päivää ja tekisin jonkin toisen merkkisen testin ellei menkat ala.
  19. O

    ekakertalainen kysyy neuvoa kokeneemmilta, hankinnoista vauvalle..

    Hoitopöytä on ollut meillä hyvä. Oli sellainen laatikollinen jota pystyy käyttämään lipastona hoitopöytäiän jälkeen. Pinnis ehdottomasti. Rungon voi ostaa käytettynä, muta patja kannattaa ostaa uutena. Alkuun vauva mahtuu kyllä siihen äitiyspakkauksen laatikkonkin jos otat sellaisen. Kaukalon...
  20. O

    Piristäkää mua pliis, auttakaa näkemään Kanarian lomalle hyviä puolia

    Mitä järkeä on lähteä jos asenne on toi että suupielet on jo valmiiksi alaspäin? Kuten joku sanoikin niin takuuvarma lomanpilaaja on se että äiti murjottaa. Kanarialla on ihan varmasti ainakin lämpimämpää kuin täällä, aurinko lämmittää enemmän. Ja ainakin joku muu siivoaa ja tekee ruuat...

Yhteistyössä