Hakutulokset

  1. M

    Onko kenelläkään kokemuksia Verkko-opinnoista?

    Mä olen opiskellut verkossa Raamattua. Se oli Kansanlähetysopiston Verkkoraamattukoulun kautta. Olen suorittanut useamman kurssin, yhteensä 19,5 opintopistettä. Aikaa ja motivaatiota verkko-opiskelu vaatii, mutta toisaalta koneen ääressä on helppo istua silloin kun muu perhe nukkuu.
  2. M

    Missä vaiheessa pesit vauvan vaatteet valmiiksi odottamaan pienokaista?

    No mä olen aina yrittänyt karsia kaikki turhat kotityöt ja keskittyä niihin oleellisiin ja pakollisiin. Siispä en tosiaankaan ole pessyt puhtaita vaatteita :wave: . Sitä paitsi niitä vauvan vaatteita ehtii kyllä pesemään ihan tarpeeksi sitten kun ne on oikeasti pesun tarpeessa.
  3. M

    Asunnossa rappuset ja useampi kuin yks lapsi... kokemuskia kaipaan...

    Kyllä lapset portaisiin oppii, ei ongelmia. Meillä ainakin molemmat lapset on osannu kulkea portaissa konttaamalla ennen kuin oppivat kävelemään. Portti on kyllä ihan ok. Kun lapset on vähän isompia niin kaks kerroksinen asunto on tosi kiva. Pysyy alakerta vähän kivemman näkösenä, kun se...
  4. M

    Mikä on ollut PARASTA ja MUKAVINTA häissä

    Ystävien häissä oli tos kiva juttu kun koko hääväki kokoontui piiriin ulos (oli kaunis ja aurinkoinen sää). Sitten morsian ja sulhanen esittelivät jokaisen vieraan muille häävieraille (tyyliin: Tässä on siskoni Marita ja tässä taas on hyvä ystäväni ja opiskelutoverini Sanna). Toki ei onnistu...
  5. M

    Uskovia odottajia/äitejä/kuumeilijoita?

    Juu.... uskiskerho kiinnostaa Laitoin Sulle YV:tä
  6. M

    Pitäisi mennä katsomaan kuolevaa tätiä sairaalaan

    Hei Koska mietit että pitäisikö mennä katsomaan tätiäsi sairaalaan, niin pitäisi. Jos jätät menemättä, niin todennäköisesti asia käduttaa jälkeenpäin. Ja koska Sinulla on jo kokemusta kuolevan kohtaamisesta, niin selviät asiasta varmasti. Ei sinun tarvitse pitkään viipyä, istut hetken...
  7. M

    Onkohan liikaa tavaraa reissuun

    No aika paljolta toi 10 paitaa kuulostaa..... Mun mielestä on ihan kiva shoppailla ja ostella vaatteita sieltä etelästä. Ainakin paitoja ja kenkiä ja laukkujaon yleensä tarjolla tosi runsaasti ja mukavaan hintaankin. Housujen sovittaminen taas on kuumalla aika työlästä, joten niitä harvoin...
  8. M

    kysympä vielä kerran,mitä voisi tehdä 4v pojan kanssa Helsingissä?

    - Sea Life on kiva paikka. -Kansallismuseo on kans mielenkiintonen. Siellä on 3. kerrokses "Vintti" jossa saa tehdä, kokeilla ja rakentaa erilaisia suomen historiaan liittyviä asioita. Meidän poika tykkäs myös raitioliikennemuseosta ja sitä lähellä olevasta Stadionin tornista on hulppeat...
  9. M

    G: mihin liittoon kuulut?

    Tehy
  10. M

    saako lapsesi osallistua päiväkodin/koulun uskonnolliseen kasvatukseen/opetukseen?Miksi ja miksi ei?

    Kristillisessä stainerpäiväkodissa????? Käsittääkseni steinerpedagokiikka perustuu Rudolf Steinerin kehittämään antroposofiseen filosofiaan joka on tosi kaukana kristinuskosta ja kristillisestä ihmiskäsityksestä. Olisi mukava lukea tästä päiväkodista lisää. Kerro!
  11. M

    Uskotko jälleensyntymään?

    Minun käsitykseni mukaan Raamatun kokonaislinja opettaa aivan selkeästi että ihmisellä on vain yksi ainut elämä. Se alkaa täällä maan päällä ja jatkuu iankaikkisuudessa. Ihminen on toisin sanoen iankaikkisuusolento. Jälleensyntymää on mahdoton yhdistää klassiseen kristinuskoon. Ei ihminen synny...
  12. M

    Uskotko jälleensyntymään?

    Juu, Raamattunhistorian, kirkkohistoria ja yleisen historian tutkiminen on aina hyödyllistä. Moni asia on helpompi ymmärtää kun tuntee taustoja ja sen ajan ajattelutapaa. Suosittelen lämpimäti historian tutkimustab myös muille. Se on oikeasti tosi mielenkiintoista. :whistle:
  13. M

    Uskotko jälleensyntymään?

    Piti kirjoittaa että AJATUKSISTASI eikä asioitasi. :snotty:
  14. M

    Uskotko jälleensyntymään?

    On itsellekkin tosi terveellistä huomata että eri ihmiset käyttää samoista asioista ihan eri käsitteitä ja toisaalta taas eri asioista samoja käsitteistä. Pitäis aina malttaa kuunnella (tai lukea) vähän pitempään että ihan oikeasti ymmärtäis mitä toinen tarkoittaa. Sinä osaat kyllä...
  15. M

    Uskotko jälleensyntymään?

    Sekoitetaampas vielä vähän tätä soppaa........ Miun vakaumukseni on että usko Jeesukseen Jumalan Poikana ja jälleensyntymiseen eivät sovi yhteen. Ne ovat toisensa poissulkevia asioita. Ja käsitteet "jälleensyntyminen" ja "uudestisyntyminen" tarkoittavat ihan eri asioista. Tässä...
  16. M

    syöpä

    Tuohon silmien punaisuuteen / tai sen puuttumiseen valokuvissa voisin täydentää hieman. Siis...... silloin jos lapsen silmän pupilli näyttää valokuvassa valkoiselta, niin silloin on syytä viedä lapsi mahdollisimman nopeasti silmälääkäriin. Tai vähintäinkin neuvolaan ja pyytää lääkäriä...
  17. M

    Retinoblastooman kantajia?

    Hei Elokuu Surffasin ihan sattumalta täällä Kaksplussan sivuilla ja löysin viestisi jossa kyselit löytyykö muita Rerinoblastooma-geenin kantajia. 10-vuotias poikamme sairastui aivan vauvana (3 kk:n iässä) retinoblastoomaan. Hänellä oli RB molemmissa silmissä, eli sairaus on periytyvää...

Yhteistyössä