Onkohan liikaa tavaraa reissuun

10 päivää etelässä ja ajattein ottaa mukaan:
- 10 lyhythihaista paitaa
- 4 toppia
- kahdet farkut, toiset laitan koneeseen päälle
- yhdet farkku- ja kahdet puuvillaiset caprit
- pellavahousut
- 5 hametta
- 2 pitkähihaista
- 6 paria kenkiä

Ja sitten tietenkin alusvaatteet, uimapuku ja pyyhe


:whistle:
 
Työäiti
Kuulostaa ihan mun matkalta. Kyllä kenkiä tulee helposti useammat: lenkkarit, kävelykengät, retkisandaalit ja parit iltakengät. Kuumalla on kiva vaihtaa joka päivä paita. Illaksi on ihan eri vaatteet kun päivällä. Minusta on ihanaa pukeutua kauniisti reissussa eikä olla nukkavieruna. Miksi mulla olisi vaatteita, jos en niitä käytä. Useimmiten laukku kulkee kiloista huolimatta helposti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja selleri:
10 päivää etelässä ja ajattein ottaa mukaan:
- 10 lyhythihaista paitaa ( riittää varmaan puolet tuosta )
- 4 toppia
- kahdet farkut, toiset laitan koneeseen päälle
- yhdet farkku- ja kahdet puuvillaiset caprit ( ottaisin vain yhdet farkku ja yhdet puuvillaiset)
- pellavahousut
- 5 hametta ( pari riittää)
- 2 pitkähihaista
- 6 paria kenkiä ( yhdet jalkaan ja yhdet mukaan)

Ja sitten tietenkin alusvaatteet, uimapuku ja pyyhe


:whistle:
 
Työäiti
Mä ilmeisesti elän ihan eri maailmassa, kun tuo on mulle ihan normaali vaatesetti. Miten oikeasti joku voi ottaa vaan kahdet kengät mukaan??? Kolmet on ihan minimi (iltakengät, kävelykengät ja kävelyyn sandaalit)...
 
No aika paljolta toi 10 paitaa kuulostaa.....

Mun mielestä on ihan kiva shoppailla ja ostella vaatteita sieltä etelästä. Ainakin paitoja ja kenkiä ja laukkujaon yleensä tarjolla tosi runsaasti ja mukavaan hintaankin. Housujen sovittaminen taas on kuumalla aika työlästä, joten niitä harvoin tulee etelästä osteltua.

Varaa niin isot matkalaukut, että saat tavarat pakattua vielä kotimatkallakin..... Mulla ainakin reissussa tavara lisääntyy ja pakkaamistyyli on kotiinlähtiessä vähän toinen kuin matkalle lähdettäessä.
 
matkailija
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Mä ilmeisesti elän ihan eri maailmassa, kun tuo on mulle ihan normaali vaatesetti. Miten oikeasti joku voi ottaa vaan kahdet kengät mukaan??? Kolmet on ihan minimi (iltakengät, kävelykengät ja kävelyyn sandaalit)...
Minusta on kivaa kun on mahdollisimman vähän tavaraa mukana, ostan sitten tarvittaessa paikanpäältä lisää.
 
lomalta palannut
Me oltiin vasta viikko etelässä ja mulla oli joka päivälle 1 paita + pitkähihaset. Kaikkia ei tullut käytettyä. Sen sijaan lapsen vaatetta pestiinkin hotellin pesukoneella.

Suosittelisin siis 1 paita per päivä, kaikki mukaanlukien ja kolmilla kengillä prjäät varmasti.
 
Essiorvokki
Kuumuuden ja hikoilun takia ottaisin vähintään yhden paidan/pv, mutta kenkiä en minäkään ottaisi noin paljon. Yhdet retki/kävely/tukevat sandaalit, yhdet rantaläpyskät ja yhdet avokkaat riittäisivät. Näistä kunnon sandaalit olisivat jalassa jo menomatkalla eli laukkuun jäsis kahdet kengät. Jos varmuudella tietäisin, että olisi pyykinpesumahdollisuus tai edullisesti mahdollisuus pesettää pesulassa, niin paitojenkin määrää voisi sitten vähentää.
 
Ollaan menossa Bulgariaan Kultahietikolle ja tiedän että ei näin plösö sieltä vaatteita osta :whistle:
Topit ovat lähinnä nukkumiseen ja ehkä siis todella suuri ehkä että laitan sellaisen rannalle. Paidan tarvitsen joka päivälle koska inhoan laittaa niitä merivedelle ja hielle haisevia paitoja toiste päälle. Pesupulveria otan varuiksi mukaan mutta toivottavsti ei taritse lomalla pyykätä.
Housuja ajattelin karsia että otan kolmet mukaan ja yhdet jalkaan. Hameita otan sen kolme ja kenkiä edelleen kuusi paria :whistle:
 

Yhteistyössä