Hakutulokset

  1. T

    Ootteko tienneet?

    Kyllä nuo samat jutut olivat nuorilla jo ainakin viisitoista vuotta sitten. Suurin osa nuorista ei onneksi edelleenkään tee mitään noista, vain se pieni mutta näkyvä osa.
  2. T

    Tylsää kun yksi harmaa vaan jaksaa kirjoittaa

    Niin on. En minä kyllä tiedä onko kyse samasta harmaasta
  3. T

    Niska/hartiajumiako tämmönen on???

    Kyllä tuo ihan niska- ja hartiaseudun jumissaololta kuullostaa. Hieronnasta sen verran että se saattaa auttaa ja usein auttaakin väliaikaisesti mutta kyllä siihen lisäksi tarvitsee myös säännöllistä liikuntaa joten ehkä fysioterapeutti osaisi auttaa tekemällä henkilökohtaiset jumppaohjeet...
  4. T

    mitä ihmettä tää on?auttakaa

    Joillekin runsaat määrät keinotekoisia makeutusaineita aiheuttavat vastaavia oireita. Nämä lightlimujen ja laimennettavien mehujen makeuttamiseen käytettävät aspartaami ja asesulfaami k. Voi olla myös närästystä, sappivaivoja, auringonpistos, ruokamyrkytys, nestehukka, migreeni, lämpöhalvaus...
  5. T

    Mielipide vaunujen hinnasta...

    Meinasinkin lähinnä sitä että näitä muutaman vuoden vanhoja kolmensadan euron vaunuja saa huomattavasti halvemmalla kuin mitä nuo ikivanhoilta näyttävät ovat. Ei matkarattaat kävisi kakkosvanunuiksi? ne eivät maksa paljoa edes uutena.
  6. T

    vauvan d-vitamiinista huutoa??

    Devitol on soijaöljypohjainen vtamiini ja soija on hyvin monelle allergiaoireita aiheuttava joten syynä saattaa olla tuo pohja johon ko vitamiiniliuos on tehty. Tai sitten kyse on tottumattomuudesta. Minulla muuten yhdelle lapsista eivät sopineet Relatipat, oletettavasti jonkin apuaineen vuoksi...
  7. T

    Siis olenko minä nyt ainut idiootti äiti...

    Kyllä minä suojaan ennemmin vaatteilla kuin hirveällä määrällä kemikaaleja
  8. T

    Lasten osallistumisesta kotitöihin

    Mutta onhan eri asia se, että lapsi ei saa halutessaan leipoa koska hän voi pilata ainekset ja sotkea keittiön ja siinä että lapsi joutuu leipomaan koska se on hyödyllistä ja opettavaista. Tarkoitan sitä että se, että lapsi ei saa tehdä kotitöitä koska hän ei vanhempien mielestä ole...
  9. T

    Mielipide vaunujen hinnasta...

    Noin vanhoista en kyllä maksaisi juuri mitään. Uusia hyviä vaunuja saa kolmellasadalla eurolla joten tuo 150? tuntuu täysin järjettömältä summalta
  10. T

    MAITOALLERGIASTA!

    Tietenkin hoitavan lääkärin ohjeiden mukaan annatte niitä ruokia. Mutta hyvin moni allergialääkäri on sillä kannalla että sen verran voi antaa mitä elimistö sietää ilman häiritseviä oireita. Suurimmalla osallahan maitoallergia häviää kolmen vuoden ikään mennessä joten aikaa kyllä teillä vielä on...
  11. T

    MAITOALLERGIASTA!

    Aika moni allergialääkäri suositteleekin nykyisin siedättämistä hyvin pienillä maitomäärillä. Tietenkään ei missään nimessä sellaisessa tilanteessa jossa allergiaoireena on anafylaksia mutta hyvin moni suosittaa nykyisin sitä että maidottomalla dieetillä oleva henkilökin nauttisi esimerkiksi...
  12. T

    Tarkotukseni ei ole vihastuttaa, kysyn vain:)

    Aina niitä sipsejä muistan olleen synttärijuhlissa esimerkiksi tarjolla. Hampurilaisia en syönyt lapsena, mutta meillä syötiin nakeilla ja majoneesilla sekä suolakurkuilla täytettyjä lihapiirakoita :p
  13. T

    MAITOALLERGIASTA!

    Suolisto-oireisessa allergiassa voi mennä jopa useampi viikko. Suoli saattaa olla sen verran ärtynyt että paraneminen vie muutaman viikon vaikka apteekin korvike olisikin sopivaa. Käytännössä siis voi käydä niin että lapsi vaikuttaa saavan allergista oireilua kokeiltavasta maidonkorvikkeesta...
  14. T

    Annatteko 1v syödä sipsiä?

    Eihän muutama sipsi mitään haittaa tee. Niissä se suolamäärä ei kuitenkaan ole kovin suuri, mutta koska suola on sipseissä pinnalla, ne maistuvat suolaisemmilta kuin mitä ovat. Ei kenenkään pitäisi sipsejä jatkuvasti syödä, mutta silloin tällöin herkuttelu ei kenenkään terveyttä pilaa.
  15. T

    Mistä johtuu kesken kuukautiskierron

    Tämä nyt on järjetöntä pelottelua sillä kohdunkaulan syöpä ei ole se todennäköisin vaihtoehto. Jokin bakteerin aiheuttama tulehdus on yksi mahdollinen aiheuttaja ja myös hiivatulehdus voi aiheuttaa joskus ruskehtavaa vuotoa. Myös pelkkä hormonihäiriö voi aiheuttaa tiputtelua. Jos olet...
  16. T

    EINESnatsit kertokaapa.. :)

    \ Niin, ja kuvittele, vettä myydään pulloissa ja sitä tulee hanasta pilkkahintaan. Kuinka sitä saadaan laillisesti myydä vaikka se on erittäin epäterveellistä silloin jos sitä nauttii kahdeksan litraa vuorokaudessa. :whistle:
  17. T

    Liitetäänkö teidän lapset vauvana jo kirkkoon?

    Ei liitetä. Minulle uskonto ei ole koskaan kuulunut elämään millään tavalla ja kristilliset rituaalit ovat yhtä merkityksettömiä kuin muidenkin uskontojen rituaalit. Siksi en näe mitään syytä miksi lapsi pitäisi liittää instituutioon jonka kanssa minulla ei ole koskaan ollut mitään tekemistä...
  18. T

    Lapsenne, joita ei ole kastettu eivätkä siis kuulu kirkkoon?

    En minä henkilökohtaisesti taida tuntea yhtäkään perhettä jossa ei-kastetulla lapsella olisi kummeja. Eivätkä näiden perheiden lapset myöskään osallistu koulussa uskonnonopetukseen, käy rippikoulua eikä yksikään ole mennyt naimisiin kristillisin menoin. Luulen, että se, onko lapsella...
  19. T

    EINESnatsit kertokaapa.. :)

    Eineksiä syömällä voi syödä hyvinkin terveellisesti, riippuen siitä mitä eineksiä valitsee ruuakseen ja alusta asti itsetehty ruoka voi olla hyvinkin epäterveellistä. Eivät asiat ole niin yksinkertaisia. Minusta on hirvittävän surullista se, että niinkin tavalliset asiat kuin päivittäinen...
  20. T

    1v koosta?

    Ei tuo paino kyllä minusta vaikuta mitenkään vähältä. Ei edes silloin jos painokäyrä on laskusuunnassa, sillä tuossa iässä painokäyrä saattaa laskea melko rajustikin koska noin yksivuotias lapsi usein liikkuu melko tehokkaasti ja alkaa muutenkin menettämään vauvanpyöreyttä. Kun siihen päälle...

Yhteistyössä