Hakutulokset

  1. H

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Esikoinen syntyi rv 38+4 (mutta täsmälleen sinä päivänä mikä tuli rakenneultrassa, mutta aikaa ei tarkennettu koska ekassa ultrassa heitti vain 4pv ja tokassa sen 8pv) Nyt on sellainen tunne, että tuskin tulee noin aikaisin, ultrakin heitti vain 4pv, mutta en uskoisi tai ainakaan toivoisi...
  2. H

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Mä alan tulla entistä malttamattomammaksi, vaikka toki en haluaisi vauvan syntyvän vielä näillä viikoilla. Toivon vain, että joku kääntäisi ajan ratasta kulkemaan vauhdikkaammin :) Liikkeet tuntuu pääosin möngerryksenä joka on melko vaimeaa. Välillä ilmeisesti masussa vaihdetaan vielä kylkeä...
  3. H

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Hei kiitos sulle Josefia, nyt kun tiedän ketä kiittää :) Vierailijoista, esikoista kävi sairaalassa katsomassa koko suku ja heti kotiintulopäivää seuraavan oli kovasti porukkaa meillä. Silloin se tuntui mukavalta, mutta näin jälkikäteen aatellen se ei ollut kovin järkevää. Olis ollu parempi...
  4. H

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Mulla on muisti mennyt niin, että en millään muista mitä kaikkea mun piti kommentoida ja ketä onnitella ja ketä tsempitellä.. toivottavasti kukaan ei loukkaannu. Elän kyllä täällä mukana teidän asioissa, mutta mun pää on ihan pehu tällä hetkellä :D Mulla supisteli viime yönä pitkän aikaa...
  5. H

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Tänään oli neuvola. paino +525g/vko pissa puhdas tarjonta: Rt vauvan syke 150 Hb 121 (oli taas vähän laskenut, viimeksi oli 126) Sf mitta oli tasoittunut keskikäyrälle, mitta nyt 30 ja RV 32+2 Täällä tokakertalaiselle neuvolat on 3viikon välein. Vielä on yksi neuvolalääkäri jotain...
  6. H

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Hiivasta mulla oli esikoista odottaessa. Neuvolalääkäri määräs jonkun reseptilääkkeen, mutta en hakenut sitä vaan päätin ensin kokeille Gynolactilla, eli sellaisilla maitohappo emätinpuikoilla ja oireet lähti sillä. Noissa maitohapoissa ainoana rajoitteena oli että eivät apteekista suositelleet...
  7. H

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Hei! Joku tuskaili noista Kelan päätöksistä. En mäkään ole vielä saanut muuta kuin äitiysavustuksen, mutta johtuu siitä että haen rahoja viimeisen 6kk palkkatulojen mukaan. Ja sehän tarkoittaa viimeiset 6kk ennen äitiysloman alkua, joten työnantajakin pystyy palkkatiedot antamaan vasta kun jään...
  8. H

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Mun pitäis vielä käydä hakemassa apteekista Deetippoja. Meidän esikoiselle ei käynyt lainkaan neuvolasta saadut Jekovitit, mutta noi Deetipat kyllä, joten ajattelin hankkia tällekkin heti niitä. Mutta eihän niitä nyt tarvi toki heti aloittaa, mutta onpa sitten valmiina. Multa puuttuu vielä...
  9. H

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Nenäverenvuotoa täälläkin. Esikoisen aikana ei ollut moista vaivaa lainkaan ja nyt on ollut ehkä jotain 5 eri kertaa. Ei nyt mitään kovin runsasta onneksi. Maitoa on nyt tullut ekat tipat. Esikoisen aikana tuli jo puolivälin tienoilla ja nyt vasta tosiaan nyt rv30+5, mutta oli ihan mieluinen...
  10. H

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Heippa! En ole kerinnyt kirjoittelemaan, mutta lukenut olen kaiken :) Sokerirasitus meni hyvin, ei mitään ongelmia, ihan turhaa jännitin. Mulla oli niin kamala jano aamulla, että olisin varmaan juonut vaikka kuravettä. Litku maistuikin ylimakealta mehulta, ja sain sen tökkimättä alas...
  11. H

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Kivunlievityksestä viimeksi synnytin luomuna, enkä pitänyt sitä yhtään pahana, jäi hyvä fiilis. Nyt olen ajatellut, että luomuna mennään siihen asti kuin hyvältä tuntuu ja sitten lääkitystä tarpeen mukaan. Ammetta haluaisin kokeilla jos siihen tulee mahdollisuus. Mulle parasta kivunlievitystä...
  12. H

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Neuvolakuulumisia alapäässä ei vielä mitään muutoksia hb oli noussut 115-126 paineet 122/66 turvotus + painoa peräti 1050g/vko Lähete sokerirasitukseen. Kuulemma rytmihäiriötkin voivat olla sokeriperäisiä. Ja kova jano selittyisi myös sillä. Sanoi vaan ettei ole varmaan tullut...
  13. H

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    paino/ synnytystapa-arviota ei mulle tehty esikoisesta minkäänmoista. Sitten kun vedet meni niin laitoksella ultrattiin ja arvioitiin että olis 4kg, toinen kätilö tunnustelemalla sanoi että 3400-3500 ja poika painoi 3410g. Koko ajan poika kasvoi yläkäyrillä/ keskikäyrän yläpuolella, mutta...
  14. H

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Rokotteista, varmaankin mennään ihan rokoteohjelman mukaan.. varmaankin sen vuoksi, että rota-rokotetta vielä mietin. Esikoisen aikana ei sitä vielä ollut ja kaverin vauva kun sai sen niin koko tuttavapiiri sairastui rotaan.. että ihan kiva. Itse en edes pitänyt vauvaa sylissä, mutta tuli...
  15. H

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Iho-omegasta, mä olen syönyt sitä vain yhtä päivässä, mutta koko raskauden ajan ja ajatellut lopettaa sen ottamisen sitten noin 2vko ennen laskettua aikaa, jostain olen joskus lukenut että omegat voi vaikuttaa veren hyytymiseen (eli ei hyydy niin hyvin) ja mulla itsellä on mustelmataipumusta...
  16. H

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Epistomia mulle tehtiin esikoisesta, vaikka olin kyllä lukenut, että ei ole enää vakikäytäntö. No pojan sykkeet vähän laski ja kätilö hätäili, sanoi synnytyksen jälkeen ettei olis tarvinnut tehdä. Itseä vähän harmitti, varsinkin kun tikkaukset kotona petti ja sitten alapäästä roikkui sitä...
  17. H

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Pomppulille tsemppiä! Ja sitten muitta mutkitta omaan napaan.. Synnytyspelosta piti kommentoida. En tiedä onko mulla varsinaista pelkoa, mutta tietynlainen jännitys kyllä. Hassua koska esikoisen synnytys oli mitä helpoin, supistukset toki tuntui, mutta luomusti mentiin ja ponnistusvaihe...
  18. H

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Pipsalle tervetuloa! Itsekkin olen iloisena ihmetellyt tätä meidän palstaa, täällä on kaikki mukavia ja fiksuja, ei mitään toisten haukkumisketjua niinkuin niin niin monet ketjut tuntuu olevan. Siitä kiitos kaikille! Pesuaineista ja pesemisemisestä mä olen pessyt aina uudet vaatteet ennen...
  19. H

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Hyvä, että joku uskalsi ottaa puheeksi tuon lirahtelun. Mulla oli sitä alkuraskaudessa vähänsen, mutta sitten rupesin tekeen lantionpohjalihaksia ja vauva on varmaan nyt ylempänä, koska vaiva on kadonnut.. onneksi! Mä tilasin hajusteeton.fi sivuilta luomu vauvan rasvoja ja shamppoita... on...
  20. H

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Unituesta en ollut ikinä kuullutkaan, mutta onpa siitäkin nyt kuva nähty :) Meillä poika kääntyi aina yöllä selälleen, mutta ei koskaan vatsalleen. Mä pidin ihan pienenä peittorullaa pojan selän takana, jottei niin kääntyilis. Synnärillä neuvottiin nukuttamaan vuorotellen molemmilla kyljillä...

Yhteistyössä