huh, olipas taas lukemista kun oli v-lopun menossa...
Pomppuli jaksamista teille. vaikka itkeminen ei sinänsä auta asiaa niin oloa se monesti auttaa, ja varsinkin puhuminen, ei siinä mitään ainakaan menetä, varsinkin kun neuvolatäti tietää tilanteen ja tuntee perheen.
Annamariaplus2 jaksamsta myös teille. myös minä toivon että vauva saa vielä monta viikkoa nauttia kohdun antimista.
Josefia toivottavasti saatte puhuttua asioista. itselläni vähän eri tilanne, mutta hieman samat filikset. mieheni on mukana kyllä omalla tavallaan, käy kanssani valmennuksissa, kuuntelee kun kerron mitä milläkin viikolla tapahtuu vauvan kehityksessä, katsoo kyllä mitä olen ostellut vauvalle ja muuta, mutta ei ole mitenkään missään vaiheessa hehkuttanut että on saamassa toisen lapsen. itselleni tämä on siis edelleen ensimmäinen ja olen vähän pettynyt siihen ettei hehkuttanut tätä niin kuin tiedän hänen hehkuttaneen ensimmäistänsä. mutta puhumalla olemme selvitelleet kaikkia näitä, molempien tuntemuksia. ja sitten vielä on nämä omat hormonit jotka tuovat oman lisänsä fiiliksiin. mutta toivon että saatte puitua asiat ettei sinun tarvitsisi stressata.
isyyslomasta mieheni on yrittäjä ja siksi kaikki vapaat on vähän tuskaa hänelle, mutta vaikka lapsi syntyy huhtikuussa olemme päättäneet yhdessä että hän pitää isyysloman kesällä hyvässä kohtaa, jollei sitten mieli radikaalisti muutu.
nimi on päätetty ja luultavimmin myös pysyy, ultrakuvista saatiin hyvä kasvokuva ja mielestäni näyttääkin jo ihan nimeltänsä =). nimi pidetään salassa ristiäisiin saakka.
kummeja meidän pojalle tulee kaksi, korkeintaan kolme. itse emme ymmärrä miksi niitä pitäisi olla kovin paljon. omalla kummitytölläni on 5 tai 6 ja luulen ettei hän eds tiedä ketkä kaikki ovat kummeja hänelle. kummeista olemme karsineet pois sisarukset koska he tulevat olemaan lapsen elämässä muutenkin tiiviisti. yksi kummi on päätetty, ei vielä kysytty, toinen melko varma, mutta antaa ajatuksien vielä muhia =)
ei huonompi idea tuo ristiäiskutsujen suunnittelu
vaatteista sen verran että pesen kaikki vauvan vaatteet ennen kuin käyttöön otan, oli ne sitten käytettyjä tai uusia. silittämään en kyllä ala. sama tapa on mulla kun oli jollain muullakin että verhot silitän ennen ikkunaan laittamista mutta siihen jää. ostin v-loppureissulta paljon vauvanvaatteita, hiukan eri kokoisia, kun tehtiin ystävä kanssa kirpputorikierrosta hänen kotikaupungissaan, oli ihania ja pieniä ja hyväkuntoisia. paljon sainkin halvalla ja mielsetäni hyvää. kysymys vaan kuuluu että paljonko niitä pitäisi olla... : /
jollain muulla oli kanssa
lonkka ja häpyluukipuja... lonkkakivut ovat jokaöisiä, nukahdan jossain vaiheessa panadolin voimalla. särky on ollut nyt joka yö viikon ajan oikeassa lonkassa ja koko jalassa, viime yönä se oli vasemmassa... häpyluukivut ovat itselläni päivisin vaivana, koiran kanssa lenkillä ollessa tai pukiessa... kai ihan normaalia...
oltiin eilen
synnytysvalmennuksessa. oli kiva kuulla enemmän kaikista kivunlievityksistä, on vähän huolettomampi olo. mieluten ottaisin kohdunkaulan puudutuksen ja epiduraalin jos minulta kysyttäisiin, mutta kaikki mikä helpottaa oloa on tervetullutta, kunhan lapsi tulisi turvallisesti ja terveenä maailmaan. varinaisesta
synnytyspelosta en voi puhua, mutta jännityksestä kyllä. välillä jännittää enemmän välillä vähemmän, nyt enemmän kun eilisestä valmennuksesta jäi paljon asioita päähän... joku jo vähän siitä mainitsikin mutta eilen tuli varma tieto että
tays:ssa isän/tukihenkilön läsnäolo sallitaan kaikissa muissa tilanteissa paitsi hätäsektiossa.
esitietolomakkeestakin joku puhui... sitä alan täytteleen netin kautta tällä viikolla niin ei tuu kiire.
olin aamusella
sokerirasituksessa, litku oli pahaa mutta kylmää niin se meni ihan ok. vähän jännitän tuloksia jotka saan huomenna kun on neuvolalääkäri. viimeksi neuvalolääkärillä olen ollut ihan alussa, eli jännittää vähän tuo tutkimusjuttu kun en tiedä että sattuuko se kun toiset sanoo että sattuu... nähtäväks jää.
luulen että meidän poika on poikittain, ainakin sen verran epämukavalta tuntuu potkut oikeassa kyljessä, ihan kuin pyrkisi kyljestä läpi...
suska ja kupla
tänään poksuu 27+0