Hakutulokset

  1. Ä

    Vaippa vain pois?

    Onnea yritykseen!! Poikani oli 2,5v kun kesällä nakkasin vaipat pois. Vaihtelevalla menstyksellä oltiin tehty pottaharjoituksia ja sitten yhtenä päivänä päätin luopua vaipasta. yhdessä sanottiin vaipoille hei hei etteivät takaisin tule. Viikon ajan pissasi ja kakkasi surutta housuihin eikä aina...
  2. Ä

    ajattelin tässä extempore et vois kävästä parilla

    Hauskaa iltaa!! Itse olen vuosien saatossa oppinut itseni tuntemaan etten koskaan lähde parille...
  3. Ä

    Mitä tää ny olis?

    Olen melkoisen hämmästynyt kun nykyään pienissä ja suurissa asioissa pyydetään jopa diagnoosia netin foorumeista! Toivonpa todella etteivät ihmiset usko kaikkia diagnooseja ja ohjeita mitä saavat vaan osaavat käyttää omaa järkeään ja tarvittaessa hakeutua ammattilaisen pakeille!!! vaikka oireet...
  4. Ä

    lapsen kuhmu päässä..

    Aika kauan patti piilossa pysynyt jos siitä haverista johtuisi.. Vahinkoja sattuu kaikille, ei saisi tietenkään vauva loukata mut vahingolle ei mitään voi!! Älä itteäs syyttele vaan mene rohkeasti lekurille ja sanoa myös hänelle sattuneesta haverista. pahempaakin on sattunut, valitettavasti..
  5. Ä

    kurja katsella sivusta...

    Lähipiirissä myös poika josta tuli isoveli kun oli n.3v vähän runsas. Pienempi on nyt 1v4kk ja poika jäänyt aivan paitsioon. Äiti sanoi aiemmin aina ettei voi tulla,auttaa,sylitellä tms kun on vauva. Nytkään ei ole oikein kiinnostunut viettämään aikaa pojan kanssa. Pojalle myös tiuskitaan ja hän...
  6. Ä

    Päiväkerhoja

    Mannerheimin lastensuojeluliittoo pitää monella paikkakunnalla kerhoja. Useimmiten vanhemmat paikalla mut jossain on myös lapsiparkkitoimintaa. Ainakin perhekerhossa on kaikenikäisiä mut lapsparkkijutussa varmaan joku ikäraja. Löydät oman paikkakuntasi tiedot mll sivuilta, muistaakseni www.mll.fi
  7. Ä

    Minkäkokoisia 2-v tyttöjä?

    Itse mittasin viime vkolla lekuria varten. Varsinaisesti täyttää kaks vee vasta 26.5. Nyt oli 11kg ja 85cm. Syntyessään 48cm ja 3010g.
  8. Ä

    Tyyny

    tuli mieleen.. Miksi lapsille hommataan ylipäätään tyynyt jollei itse pyydä? tarvitaanko sitä oikeasti? Miettisin mutten keksinyt oikein mitään syytä.. itse nukun myös ajoittain ilman tyynyä ja toisinaan taas korkean tyynyt kanssa.
  9. Ä

    ylitarkka lapsi?

    Kai ne arjen pikku jutut ja rutiinit tuo turvallisuutta. Samalla myös haluaa ehkä näyttää tietävänsä asiat mihin kuuluu kiinnittää huomiota.. Meidän tyttö alkoi noin1v9kk kieltäytymään jatkamaan syömistä jos likaa pöydällä,sormissa, ruokalapulla ja sanoi: "pyyhi". Sormiväreillä ei voi maalata...
  10. Ä

    Nyt vinkkejä tänne, kiitos!

    edelliseen ellainen lisäys että tuttia laitoin suuhun tissin sijaan. Meillä kyllä huudettiinkin mutta ei niin paljon kun etukäteen pelkäsin =)
  11. Ä

    Nyt vinkkejä tänne, kiitos!

    Hienoa, jatka vaan samoilla linjoilla ja pysy lujana vaikka jonain yönä huutoa tulisikin. Nyt ei enää kannata antaa periksi!!! Muistan myös omieni kahden kohdalla kun valmistuin henkisesti suureen huutoon ja kaikki menikin yllättävän hyvin. Kyseessä oli myös yli vuoden ikäiset lapset elikäs kai...
  12. Ä

    neuvolatäti kommentoi

    Mielipiteeni ihan tuohon alkuperäiseen kysymykseen. Elikäs neuvolatädin mielipiteiden sanomisista. Oma talonpoikaisjärki mulla on ollut aina ja tädin sanomiset on menny tarvittaessa ohi korvien, toki hyvät vinkit ja neuvot olen ottanut ilomielin vastaan. Lapseni olen hoitanut itse, siitä ei...
  13. Ä

    kiroileeko teidän lapset..?

    Poika 4,5v ja tyttö pian2v. Pojan suusta en ole kuullut edes p***a sanaa. Meillä ei tosin kovinkaan usein kiroilla kotona. Äiti suuttuessaan saattaa joskus pari ärräpäätä täräyttää :ashamed:
  14. Ä

    onko lapsellasi harrastus?

    meilläpäin perhekerhot päivisin mut muut harrastekerhot iltapäivisin. Pojan liikuntaleikkikoulu on 17.15-18.00 (4,5v) ja tytön muskari 18.30-19.15 (2v)
  15. Ä

    Tulevat eskarilaiset

    Meillä tyttö, joka on menossa syksyllä eskariin. Oppi tänä keväänä lukemaan. On ollut jo 2v kiinnostunut kirjaimista ja itse pyytänyt näin "isompana"saada opetusta lukemisesta. Kaverit ovat isompia ja osaavat lukea. Opettelimme vuoden aikana silloin tällöin neidin toiveesta aina hetken...
  16. Ä

    paljonko teidän lapsella oli hb 1v neuvolassa?

    Kaksi lasta on 4,5v ja pian 2v. Ei ole koskaan kummaltakaan otettu. En usko kuuluvan rutiineihin, ainakaan jokaisella paikkakunnalla.
  17. Ä

    yökylässä esim. mummolassa?

    Ihanaa välistä lukea muutakin kuin "onko liian aikaista antaa 2viikoa vanha vauva hoitoon.."! Meillä vanhempi lapsi (nyt 4,5v) oli ekaa krt yökylässä noin kolmivuotiaana mummilla. Nuorimmaisemme 1v10kk ei ole vielä ollut eikä ole kiirettäkään. Ehkä itse haluaa jo aiemmin kuin 3v kun kerran...
  18. Ä

    hiivatulehdus..???

    Mistä näin epäilet? Sinuna ottaisin yhteyttä nvlaan tai lääkäriin keskustelupalstan sijaan.. Googlettamalla varmaan netistä löytyy tietoa.
  19. Ä

    arka lapsi

    minäkin hieman mietin miten yhdistää arkuus ja puheliaisuus... Itse olen imettänyt lapsiani pitkään ja ovat hyvin sosiaalisia (nyt 4,5v ja 2v) joten ei ainakaan siitä ole kiinni! Onko hän ollut sinusta erossa turvallisesti? Meidän lapset eivät ole olleet hirmuisesti hoidossa. Ns.ulkopuolisella...
  20. Ä

    tavarakulttuuri..

    meillä lapset ovat katsoneet telkkaria alle 3v (hui kauhistus) ja leluja ja vaatteita on hankittu harkinnan mukaan samoilla linjoilla kuin kavereilla päiväkodissa tai pihalla. Esim. 5v sai 3-vaihdepyörän, kun kaikilla muillakin (4 kpl) pihan 5v sellainen oli. Pienemmästä pyörästä alkoi tulla jo...

Yhteistyössä