Hakutulokset

  1. M

    ~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

    Onnea kaikille vauvan jo saaneille :) Ja nuo synnytyskertomukset ovat antaneet näin ensikertalaiselle hyvää tietoa siitä, mitä tuleman pitää tai mitä voi tulla... Vaikka kyllähän ne aika hurjan kuuloisia välillä on, mutta ehkä parasta on se, että synnytyksestä aiheutuneet kivut taitaa unohtua...
  2. M

    Etelänmatkalle lähdössä helmikuussa,mutta minne?

    Veikkaisin, että Thaimaan reissu tulee halvemmaksi kuin Kanarian reissu. Matka voi olla kalliimpi, mutta hintataso on aika kohdillaan Thaimaassa, kun Kanarialla rahaa kuluu tuplasti siihen verrattuna. Itse myös tykkään kovasti Thaimaasta ja sen mukavasta ilmastosta. Pitkähihaisia vaatteita ei...
  3. M

    ~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

    ps. näyttääkö edellinen kirjoitukseni teille kellon ajaksi 3.21? Meillä kello on jo kyllä 6.30.. kenenkähän päässä nyt viiraa :laugh: Me lähdetään nyt koiran kanssa aamulenkille, kun vesisadekin tais just loppua. Että hyvää huomenta vaan kaikille aamun virkuille :)
  4. M

    ~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

    Täällä on yksi uneton myös. Viimeiset kaksi kuukautta yöunet on ollut tosi heikot. Korkeintaan 6 tuntia yössä unta, ja joka yö vähintään 2 tunnin herääminen väliin. Vessassa juoksuttaa ainakin 2 tunnin välein, parhaillaan tunnin välein.. Tämän yön saldo oli tosin jo huippu 2 tuntia unta koko...
  5. M

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

    Kodehu onnea odotukseen :) Meillä ei tuo koiruus ole juuri reagoinut minun odotusaikaan. Lasten kanssa se tulee tosi hyvin toimeen ja olenkin yrittänyt mahdollisimman paljon pitää sitä pienten lasten lähellä, jotta on saanut tottua jo hyvissä ajoin. Pientä mustasukkaisuutta on nähtävissä, kun...
  6. M

    ~~Elorakkaat Toukokuussa~~

    perhevalmennus Onko teillä jo ollut perhevalmennusta ja mitä siitä teille jäi päällimmäisenä mieleen? Meillä oli 3 kertaa neuvolan terveydenhoitajan vetämänä. Sain puhuttua miehen matkaan, vaikka hänellä jo entuudestaan on lapsia ja oli jo tuttua juttua. Kuitenkin huomasin sen lähentävän meitä...
  7. M

    raskaana olevat vajislaiset

    Hugsy Itse olen ollut aika tarkka siitä, että olen ottanut lääkkeen tyhjään mahaan. Mutta ystäväni, jolla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja on sairaalassa pitkäaikaispotilaiden parissa, kertoi, että siellä kilpirauhaslääke annetaan aina samaan aikaan kuin muutkin lääkkeet eli aamupalan...
  8. M

    raskaana olevat vajislaiset

    Tänään minulla oli ylimääräinen ultra ja lääkäriaika kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi. TSH oli 0,15 ja T4v 14. Olin niihin erittäin tyytyväinen. Vajaatoiminta voi aiheuttaa lapsen kehitykseen hidastumista. Olen raskausviikolla 26+1 ja lapsen paino oli 730g. Lääkärin mukaan pienokainen oli...
  9. M

    *Elokuun nassukat huhtikuussa*

    Viola onnea naimisiin menosta :) VIrpomisesta tänään katsastelin aamulenkillä, että ihanan paljon on pajunkissoja. Odottelen innolla, että lapset tulisivat virpomaan. Täytyy muistaa varautua kunnon karkkikeolla. Ja jos virpojia ei näy, saanpahan itse syödä ;D Makea onkin maistunut vähän...
  10. M

    *Elokuun nassukat huhtikuussa*

    Miuski Ihana kuulla sinusta! Olet ollut mielessä monta kertaa! Paljon voimia kotielämään ja raskauteen :hug: Ja ihana masukuva :) Päivittelen rakenneultrakäyntiäni: Poikalupaus Käytiin siis rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Tämä äippä liikkuttui kyyneliin asti, kun kuulin, että...
  11. M

    raskaana olevat vajislaiset

    Teetu: Olen huomannut omalta kohdaltani, että vointi on sen parempi, mitä alhaisempi tsh on. Minulla oli viimeksi mitattuna tuo 0.3 ja lääkäri oli halukas tiputtamaan lääkitystä. Kerroin, etten halua pudottaa sitä, koska oma vointi on niin hyvä. Sain luvan jatkaa samalla lääkityksellä. Kannattaa...
  12. M

    ~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

    Kantoliina Löysin tänään internetistä todella hyvän nettisivuston Kantoliinakanavan kotisivut. Siellä oli hyvää tietoa kantoliinoista ja repuista. Käykää katsastamassa. Minulla on nyt kaverilta saatu kantoreppu, mutta sanoi, ettei ole kovin hyvä. Suositteli hankkimaan kantoliinan ja sen taidan...
  13. M

    ~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

    Kiitos kaikille, jotka ovat nostaneet esille noita tärkeimpiä ja turhimpia lasten tarvikkeita. Erittäin hyviä vinkkejä olen saanut, joita ei olisi edes välttämättä tullut mieleen :) Mandalay: Raskausajan vaatteet on tosiaan aika kauniita ja hyvin istuvia. Hieman pyöreänä jo ennen raskautta...
  14. M

    raskaana olevat vajislaiset

    Liina77: Minä pyysin itse päästä testeihin, kun vointi oli kovin kurja. Meillä oli aika kattava työterveys ja sen kautta tehtiin kaikki mahdolliset tutkimukset. Työterveyden kautta ennen raskautta kävin säännöllisesti testeissä ja seuranta oli aika tiivistä. Unico: Kilpirauhasen...
  15. M

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

    Ainomieli: samaa minäkin täällä pohdin, mistä erottaa supistuksen ja kohdun kasvukivun. Eräs ystäväni sanoi, että maha menee supistuksessa kovaksi ja on kovin pinkeä olo.. neuvolassa neuvoivat, että supistus tulee yhtäkkisesti ja menee itsestään ohi. En vielä noilla tiedoin ole voinut tehdä...
  16. M

    raskaana olevat vajislaiset

    Näin eilen Lahtelaista kaveriani ja hän kertoili ihan samaa. Koko raskauden aikana hänelle ei oltu tehty yhtään mitään vajaatoiminnan suhteen, ennen kuin hän itse sitä alkoi kyselemään. On todella outoa nämä alueelliset erot. Mutta eniten ihmetyttää se, että samassa keskussairaalassa asioidaan...
  17. M

    ~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

    Piianappula: Paljon jaksamista sinulle ja onneksi saat ammattiapua. Koeta saada levättyä ja tehtyä asioita, jotka tuovat sinulle mielihyvää :) Kiitos kaikille kommenteista kohdun koosta ja vauvan kasvusta. Nyt taas mennään luottavaisin mielin eteenpäin. Tosin nyt mielessä on pyörinyt...
  18. M

    raskaana olevat vajislaiset

    miisu missä päin asut? noitten vkojen mukaan mä kerkeisin siihen ultraan, kohta sit ois. tänään vkot 27+0 eli 28 vko alkaa :) Päijät-Hämeessä Oivan alueella asun. Meillä käydään kaikki ultrat PHKS:ssä ja ennen ensimmäistä ultraa oli kätilö konsultoinut lääkäriä ja lääkäri oli sitä mieltä...
  19. M

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

    Tervetuloa Tuiskuli ja Katarina :) Eka ultra on kyllä aivan mieletön kokemus, siinä konkretisoituu oikeasti, että kyllä siellä joku pieni asustelee :) Ottakaa miehet matkaan, jos vaan mahdollista niin hekin pääsevät näkemään tämän pienen ihmeen ja se tulee myös heille konkreettisemmaksi...
  20. M

    raskaana olevat vajislaiset

    Anuu: Voimia kovasti kilpirauhasen kanssa taisteluun. Kyllä ne arvot alkavat vähitellen tasoittua, kun lääkitys on kohdillaan. Vointi ei heti kohene, kun lääkitys aloitetaan. itselläni taisi pari kuukautta mennä, ennen kuin koin paremman olon. Lisäksi taistelin puoli vuotta lääkityksen...

Yhteistyössä