Hakutulokset

  1. D

    Laitetaan alkavan kesän kunniaksi kuisti/parveke tai terassikuvia!

    Paviljonkia (hieman vielä puutteellinen mm. kukkien suhteen ja pöytäkin karun tyhjä) Heinäseivässysteemi. Tutuille terkut :wave:
  2. D

    Vielä on niin dorkia ihmisiä olemassa, jotka luulevat 1-tyypin diabeteksen johtuvan esim. sokerin syömisestä!!

    Mä olen ihan samaa mieltä! Tälläkin hetkellä Amerikan ihmeellinen maa rahoittaa (eivät niinkään osallistu tutkimukseen, vain rahoitukseen) erittäin mittavasti erästä tutkimusta. Kas kun eivät täältä älynneet kysyä, olisi säästynyt dollari poikineen ;)
  3. D

    Vielä on niin dorkia ihmisiä olemassa, jotka luulevat 1-tyypin diabeteksen johtuvan esim. sokerin syömisestä!!

    Jos ihminen on hoitoalalla ja vieläpä diabeetikon kummi, jotenkin sitä toivoisi edes ensin mainitun syyn vuoksi, että asiasta tietäisi... Vai miltä sinusta tuntuisi olla hoidettavana, jos hoitohenkilökunta ei tietäisi taudistasi mitään? :whistle:
  4. D

    Vielä on niin dorkia ihmisiä olemassa, jotka luulevat 1-tyypin diabeteksen johtuvan esim. sokerin syömisestä!!

    Baltian maat tulevat jo perässä... Olin vasta endokrinologin luennolla ja tällaisia hän kertoi. Toiveissa on, että Suomen "huippu" olisi jo saavutettu, toiset vaan tulevat 20v jäljessä. Mutta yleistymään päin kuitenkin. Miksiköhän Ameriikan ihmeellisessä maailmassa ei 1-tyyppiä ole niin...
  5. D

    Vielä on niin dorkia ihmisiä olemassa, jotka luulevat 1-tyypin diabeteksen johtuvan esim. sokerin syömisestä!!

    1-tyypissä haiman saarekesolut tuhoutuvat, ei sillä ole mitään tekemistä rasvamaksan kanssa. Valitettavaa on, että myös 2-tyypin puhkeaminen on alkanut kasvaa lapsilla, mutta 1-tyyppi on kuitenkin eri asia.
  6. D

    Vielä on niin dorkia ihmisiä olemassa, jotka luulevat 1-tyypin diabeteksen johtuvan esim. sokerin syömisestä!!

    Lapsuusiän ruokavalio ja äidin raskausaikana nauttima ruokavalio ovat kuitenkin 2 eri asiaa. Yhtä lailla epäilyjen alla ovat perimä, infektiot ja ympäristötekijät.
  7. D

    Vielä on niin dorkia ihmisiä olemassa, jotka luulevat 1-tyypin diabeteksen johtuvan esim. sokerin syömisestä!!

    Mä juttelin lääkärin ja hoitajien kanssa tuosta tulevaisuudesta, niin mulle sanottiin, että hyvällä hoitotasapainolla no problems :)
  8. D

    Vielä on niin dorkia ihmisiä olemassa, jotka luulevat 1-tyypin diabeteksen johtuvan esim. sokerin syömisestä!!

    Höpö höpö. Tuleeko diabetes liiasta sokerin syönnistä? Tiedetään varmasti, että aikaisemmalla sokerin tai makeisten syömisellä ei ole yhteyttä diabeteksen puhkeamiseen. Diabetesliitto - Miksi minun lapseni, mitä nyt?
  9. D

    G: Muoti-ilmiö, jonka suosiota et ymmärrä?

    Ei niin! Kyllä seksin tappaa jokin ihan muu kuin kalsarit ;)
  10. D

    G: Muoti-ilmiö, jonka suosiota et ymmärrä?

    Hottismies toimii kalsareilla tai ilman :p
  11. D

    G: Muoti-ilmiö, jonka suosiota et ymmärrä?

    Goottihömpötykset :vampire:
  12. D

    Mikähän minussa on "vikana", kun en reagoi lapseni vakavaan sairauteen hysteerisesti?

    Meillä on toisen lapsen kanssa ollut sen verran hankalaa (erityislapsi), että ehkä tuo "pelkkä" diabetes tuntuu vaan turhankin helpolta sairaudelta ;) Tottakai mielummin olisin lapsilleni valinnut diagnoosittoman elämän, mutta nyt mennään näillä korteilla jotka meille on annettu. En usko...
  13. D

    Mikähän minussa on "vikana", kun en reagoi lapseni vakavaan sairauteen hysteerisesti?

    Lapsellani (alakoululainen) diagnosoitiin vuoden alussa 1-tyypin diabetes. Mitä olen nyt muiden vanhempien kanssa jutellut, se on lähes kaikille ollut maailmaloppu, riippumatta lapsen iästä. Osa ei ole hyväksynyt sairautta vielä vuodenkaan jälkeen... Mitä se hyödyttää? Olen ajatellut asian...
  14. D

    Löytyykö diabeetikko-lasten äitejä?

    Nostelen...
  15. D

    Löytyykö diabeetikko-lasten äitejä?

    Lapsi palaa kouluun maanantaina. Lapsen isä on palkattomalla viikon, jonka aikana saadaan setvittyä kouluruokailusysteemit (pääsee siis koululle mukaan), tukihenkilöt ym. Diabeteshoitaja jalkautuu koululle myös; palaveriin ja kertomaan luokkakavereille asiasta (oli lapsemme toive).
  16. D

    Löytyykö diabeetikko-lasten äitejä?

    Nyt mustana :wave: Meillä on siis noin viikko vasta diagnoosista ja nyt ekaa viikonloppua vietetään kotona. Lapsi itse osaa mitata vs, laskea hiilarit (1ky/10hh) ja pistää pikainskan. Lapsella käytössä Levemir ja Novorapid. Siis tottahan diabeetikko saa syödä ihan kaikkea, mutta tuo...

Yhteistyössä