Hakutulokset

  1. S

    Vielä tätä samaa:kauanko tokan synnyttäminen kesti??

    esikoinen syntyi v.1997 (37+1). Synnytys kesti kaiken kaikkiaan 4h34min, josta ponnitusvaihe oli 14 min. Painoa oli hänellä 2960g. toinen syntyi v.2002 (40+4). Synnytys kesti 3h21min ja ponnistusvaihe kesti 6 min. Painoa oli 4410g. kolmas syntyi v.2004 (38+4). Synnytys kesti 3h 47min...
  2. S

    Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

    Heips!! On tullut kyllä niin paljon tekstiä, että vaikka kaikki luin niin en varmasti muista puoliakaan mihin ajattelin kommentoida. Jaana25: Meillä kyllä joutuu sokerirasitustestiin jos on kerran synnyttänyt yli 4kg lapsen tai on itse ylipainoinen. Eli sinne minäkin "pääsen". Kuitenkin vain...
  3. S

    kenenkään lapsella infektioastmaa??

    Kohtaukset alkoivat yleensä yöaikaan. Hengenahdistus, minkä aiheutti flunssa, korvatulehdus, keuhkokuume tms. Ensiapuna oli ventoline. Säännöllisesti käytettiin myös Flixotidea ja jouduttiin vaihtamaan vahvempaan eli seretideen. Kohtauksia tuli n.kerran kk ja sairaalaan jouduttiin aina sisään...
  4. S

    Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

    En ole ehtinyt vähään aikaan aukaisemaan konetta ja käymään täällä. Kerroin pomolle raskaudesta viikolla ja onnittelihan tuo, mutta luulen ettei hän puhelun jälkeen innosta tanssinut. He meinaan vakinaistivat minut vasta 1.9 alkaen ja toinen työntekijä jää pian mun jälkeen äitiyslomalle...
  5. S

    Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

    Toksopasmoosista. Kun kerroin neuvolassa, että olemme menossa Espanjaan niin hän otti automaattisesti kyseisen altistus verinäytteen. Toisen hän ottaa seuraavalla neuvola käynnillä, että saadaan tieto altistuinko nyt. Kummastuttaa.... Neuvolassa ei ole vielä kertaakaan otettu multa...
  6. S

    Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

    Heips!! Onko toi streptokokki B sama kun agalactie bakteeri?? Mulla on toisessa raskaudessa todettu agalactie positiiviseksi ja hoidettiin synnytyksen aikana antibiootti-tipalla. Kolmannessa raskaudessa tämä testattiin myös ja oli negatiivinen eikä mulle annettu tippaa synnytyksessä.
  7. S

    Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

    Mukavaa, kun porukka lisääntyy tänne! KYRSÄ: meillä noita yhtäläisyyksiä on. Sama laskettu aika, molemmille neljäs tulossa, esikoinen saatu 17v ja nyt tyttöolo ( tosin mulla raskaudet ollu aika samanlaisia, pojissa vaan pahempi kuvotus kun silloin kun odotin tyttöä). Tuosta mahasta...
  8. S

    Minkäkokoisia viikolla 37 syntyneet?

    Tytär syntyi 37+1 ja oli 2960g ja 48cm
  9. S

    Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

    Angelmum VOIMIA AiVAN VIETÄVÄSTI :hug: Nyt häämatka on tehty. Olette kyllä saaneet paljon tekstiä aikaiseksi. Olin tänään siinä np-ultrassa. Pyysin että hän ei mittausta tee eikä tehnyt. Kaikki oli hyvin. 3d kuvan saaminen oli hassua (toki ihanaa) ja ultran sain dvd:lle (mieskin sai siis...
  10. S

    Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

    Aply: np-ultrahan on neuvolan eka ultra eikä läheskään kaikki käy ultrassa ennen sitä. Eli luulen, että siellä määritellään laskettu aika ja katotaan että ylipäätään kohdussa joku asustelee. Yms. Itse meinaan kieltää np-mittauksen, koska kyseessä on kuitenkin seula. Turvotusta voi olla vaikka...

Yhteistyössä