Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

MinniG: oli hyvä selvennys tuo, että milloin nuo sokerit alkavat kasvattaa lasta, koska jos on isokokoinen jo rakenneultrassa, niin sitten lienee niistä geeneistä kiinni? Tosin nyt alkoi mietityttää, että voiskohan mulla olla jotain ongelmia insuliinin kanssa, kun mulla on tää PCO. Sokeriarvot aina ihan alatasoa, eikä PCO siinä mielessä paha ole, että luomusti tulin raskaaksi, mutta kun on kuulemma jotain näyttöä insuliiniresistenssistä ja PCO:sta...

Ihmeellistä, että osaan hermoilla vauvan isokokoisuudesta jo nyt, vaikkei mulla ole mitään tieteellistä näyttöä siitä, että sieltä olisi isokokoinen tulossa :LOL: Ja onhan lapsi 4 kiloon saakka vielä ihan normaali, eikä kauhean isokokoinen. Täällä Italiassa kyllä määrätään sektioon ihan pienimmästäkin syystä, ja 4 kilon painoarvio riittäisi syyksi ihan varmasti, täällä on varmaan jo puolet synnytyksistä sektioita. :eek:

Joka tapauksessa, olen jatkanut välimeren dieetillä, joka on normaaliruokavaliomme yleensäkin, tätä terveellisemmin nyt on vaikea syödä. Mutta hedelmistä en sentään haluaisi luopua... :/
 
Hei, pakko ilmottautua tähän pinoon, jotta ainoa vapaa helmikuun päivä saadaan täytettyä! :p Jos vielä mukaan joukkoonne otatte... Mä olen ollut niin hermona, etten ole uskaltautunut pinoutua.

Mulla on la siis 26.2. ja Naistenklinikalle olis tarkoitus mennä synnyttämään. Ennestään löytyy pieni poitsu, syntynyt 12/07. :heart:
 
...ja jospa minä vielä kolmantena hyppäisin tähän remmiin mukaan - jos Labello päivität listaa :)

lukemassa olen käynyt kesän aikana, nyt rohkaistun ja aloitan aktiivisemman palstaelämän :)

LA 2.2. (näin uskoisin) ja synnäriä en ole vielä edes valinnut - se kai pitää jossain vaiheessa ilmoittaa? Esikoinen kyseessä.
 
Tervetuloa uusille :wave:

Pinjan gallup: Mä olen myyntineuvottelija, koulutukseltani tradenomi. Mies on töissä it-alalla ryhmäpäällikkönä. Olemme olleet yhdessä kohta 8 vuotta, josta 4 naimisissa.
Caro: kyllä itsellä olisi mielenkiintoa vaihtaa alaa jossain vaiheessa, tosin en vain tiedä mitä ja jaksanko enää opiskella. Nyt on kuitenkin usean vuoden ajan tottunut siihen, että palkka tulee joka kuukausi. Mutta tiedä häntä, mä olen niiiiin kypsä noihin hommiin, että voi hyvinkin olla.

Täällä oli puhetta myös siitä, et tuntuu ettei mies tee yhtään mitään. Mulla on kanssa välillä sellainen fiilis, et saan kaikki tehdä itse. Nytkin on kotona tosi likaista, kun ei olla 2 viikkoon imuroitu, mutta kun tuo mies ei auta ja mun selkä tulee niin hirmuisen kipeäksi, et pari tuntia jos siivoan niin loppupäivänä ei tarvi kävellä :kieh: :kieh: Ja se mua ärsyttää kanssa, et harva se ilta sen täytyy juoda yks olut, varmaan ihan vaan sen takia et hän voi ja mä en :kieh: :kieh: Ei se yleensä ole viikolla sitä yhtä juonut, mut nyt tuntuu et melkein joka päivä. Onneks se sentään ei ole ryyppääväistä tyyppiä, että joisi itsensä koskaan känniin. Sitä en tässä tilassa oikein jaksaisi!!

Viikonloppu mennyt ihan mukavissa merkeissä, ei ole edes tullut kovia öklötyskohtauksia sen perjantain aamuyrjön jälkeen. Selkä tykkää hyvää, kun ei tarvi istua koko päivää päätteen edessä. Voi kun sitä sais sairaslomaa vähän aikaa tän selän kanssa, edes vähäksi aikaa :p

Onko täällä muuten ketään muuta, jolla paino on noussut jo enemmän tän alkuraskauden aikana? Mulle on tullut jotain 5 kiloo ja syy on puhtaasti siinä, et mulla on kokoajan nälkä ja sitten en oikein pääse hyvin liikkumaan :( Neuvolassa viimeksi vähän kyselivät, et mistäs moinen eli ei hyvä kun meno vaan jatkuu! Ja oikeasti mä en sinänsä mitään herkkuja syö, ihan normaalia ruokaa ja hedelmiä yms, toki joskus tulee herkuteltua, ehkä kerran viikossa.

Niisku ja mötkö 18+2
 
Huomenta mammat!

Teretulemast kimallus,Nigella ja Meikku! :flower: !

Pinjan galluppiin vastauksia: Ollaan oltu yhdessä 2.5v (tunnettu kyllä kauemmin), ei kihloissa, eikä ole suunnitelmissakaan. Mä 35v, mies 36v, molemmilla edellisistä liitoista 1 lapsi, mulla poika 10v, miehellä tyttö 10v. Ollaan molemmat myös samalla alalla töissä, metalliteollisuudessa, eri firmat tosin. Olen aiemmalta koulutukseltani ravintolakokki, juurikaan ei niitä hommia ole tullut tehtyä. Koira kuoli juhannuksen jälkeen, 15.5 vuoden iässä, eikä uutta lemmikkiä hänen paikalleen olla ajateltu, ainakaan vielä.

Labellolle kiitos Bola linkistä! =)

Möökö pähkäilen aivan samaa vaunuasiaa Brio kombien ja Emmaljunga ceroxien välillä. Eilen juuri käytiin vaunukauppa kierroksella valikoimaa katsastamassa. Brion kombit mulla oli ykkösvaihtoehtona, mutta tän vuoden tikkikangas kuosi ei miellytä mua pätkääkään, kun taas ceroxeissa olis montakin mukavaa kuosia. Laadullisesti/ toiminnallisesti niissä ei kai suuria eroja pitäisi olla. Vaikeaa! :headwall: Olen myös pyörtämässä päätöstäni siitä että vaunut pitäisi saada uutena, kun tuntuu olevan tarjolla paljon uudenveroisia käytettyjäkin ja alla puolella uusien hinnasta... Pakko ottaa järki käteen kerran kai minunkin :LOL: . No, onhan täs aikaa miettiä, toisaalta olis kova vaunukuume... :whistle: Mitä mieltä itse olet ko. vaunuista?
Tai tehdääs tästä oikeen vaunugallup, taas kerran. Eli oletko jo hankkinut vaunut/aiotko hankkia? Uutena vai käytettynä? Merkki ja malli? Mielipiteitä ja kokemuksie eri vaunuista? Ja vielä se tärkein(!?!): suosikkiväri vaunuihin tällä hetkellä??

Lentoemo mikä on PCO?

sunnuntaiaamun jatkoja kaikille toivotteleepi
tatuka+väiski 17+5
 
Niiskunenälle vielä että :wave: , samoilla lukemilla ollaan paininnousun kanssa, 4,5kg tullut tähän mennessä, vaikka ruokavalio on muuttunut ainoastaan terveellisempään suuntaan...Liikunnan vähyyttä lienee, kun en o koko vuonna oikeen pystynyt liikkumaan nivusongelmien takia.Nyt olen vähitellen kokeillut kävelyä,ja ainakin toistaiseksi on kipu pysynyt poissa, toivotaan että pysyykin, kun ois pakko päästä vähän liikkumaan jo päänkin takia... Pehmiäähän se väkisin jos ei mitään voi tehdä :LOL: ...
tatuka
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista! :flower:

Pakko kommentoida niiskunenälle että täällä on ainakin painoa tullut "tarpeeksi", 4,5 kiloa ja nyt rv 17 menossa. Oon koko ajan ollut tyytyväinen kun luulin et paino on kehittynyt hitaammin kuin esikoista odottaessa, mutta totuus paljastui vanhasta äitiyskortista. :ashamed: No ei voi kuin syyttää itseään: syöty on herkkuja ihan urakalla, suklaata erityisesti. Eikä ruokavaliokaan ole ollut mitenkään vähärasvaisesta päästä. Ajattelin et jos huomenna alottais "uuden elämän". Kuuluisia viimeisiä sanoja... :LOL:

 
Pinjan galluppiin vastauksia: Ollaan oltu yhessä pari vuotta ja kihloissa reilu vuosi.
Oon töissä tehtaassa, ammatiltani oon tietotekniikan yo-mekaanikko(päivääkään en oo oman alan hommia tehny). Mies on ammatiltaan talonrakentaja, mutta tällä hetkellä töissä palokatkoasentajana.

tatuka vaunut ollaan ostettu jo ku oli niin hyvä tarjous. Emmaljungan Ceroxit, pehmeellä kopalla ja väri Camo Grey.
 
Mae
Pitkästä aikaa taas kirjoittelemassa. Ihan hirveä työputki päällä, viime ma aloitin 3 yöt ja heti perään aamu + 3 iltavuoroa. Ensimmäinen vapaa on vasta nyt ens ke. Vähän on väsy olo.

Uusille tervetuloa!

Tärppi Meillä esikoinen sai alkunsa pillereistä huolimatta ja sitten tätä
toista "tehtiin" yli vuosi. Ensin tjot-meiningillä, sitten ihan yrittämällä ja sitten clomeilla. 1. kierrosta tärppäs ja meni kesken ja sitten tää tärppäs melkein heti km jälkeen.

Pinja Me ollaan oltu yhdessä melkein 4 vuotta (tunnettu kuitenkin kauemmin ja aina ollut sitä jotain), kihloissa ollaan oltu reilu 3v. ja naimisissa viikko :D Ja ikää on mulla 24v. ja miehellä 29v.
Me ollaan molemmat ammatiltamme lähihoitajia. Mä oon vammaistyöhön suuntautunut ja mulla olikin vakituinen paikka, irtisanouduin kuitenkin vajaa vuosi sitten kun työajat oli tosi huonot pienen lapsen kanssa ( oli pelkkää iltaa, viikonloppua ja yötä ). Nyt sitten olen tehnyt sijaisuuksia siitä lähtien ja päivääkään en ole ollut työtön. Tällä hetkellä työskentelen vuoropäiväkodissa ja olen kyllä tykännyt tosi paljon, tykkään tehdä vuorotyötä. Mutta olen kuitenkin suunnitellut olevani tästä tulokkaasta 2,5-3v kotona ja sitten voisin katsoa mitä alkaisi tekemään, päivätöihin pitäisi päästä, ihan jo lasten takia (kun molemmat vuorotyössä niin saattaa lapsille tulla pitkiäkin aikoja yksin kotona ja sitä en halua).

Vaunuista Meillä on varattuna Emmaljungan Ceroxit värinä Elk, pehmeällä kantokopalla. Mä olin valmis ostamaan käytettyjä, mutta mies ilmoitti että uudet, kun käytetyistä ei tiedä missä on säilytetty tai miten on käytetty. Mä sitten oon taas turvakaukalosta/-istuimista niin nipo, että ne on meillä AINA uudet.

Nyt töihin valmistautumaan.
 
Heips!
Uusia helmikuisia on vielä tullut! =) :wave:
Pinja Me ollaan oltu miehen kans n 6 vuotta siitä 5½ vuotta kihloissa ja 5 vuotta naimisissa.
Mä olen koulutukseltani metsätalousteknikko sekä toisena koulutuksena lähihoitaja, työpaikkaa ei ole tällä hetkellä! Ktona olen hoitovapaalla ja tarkoitus ollakkin siihen asti kunnes vauveli täyttäs sen 3 vuotta kattoo sit lähteekö hoitoalalle vai metsäalalle! Mies on maatalouslomittaja!
Ikää mulla vielä loppuvuodesta 30 ja mies on 38. Pojat 4½ v sekä 1v2kk. Ja kolmas poika on tulossa.
Eläimiä on koiravanhus ( profiilissa ) 13 v Pipsa ja kissapoika Huuko 3 v.
Huomenna on se rakenneultra jännittää! Ihana mennä tän huulen kans mihinkään! Tuo tuo herpula tuossa nyt on ja huuli turvonnut 3 kertaseks! |O
 
Niiskunenä kyseli painonnoususta... Ylpeänä ilmoitan, ettei mulla oo paino noussu edes kilon vertaa! :D Vaikka suuhun on tullu välillä pistettyä ei-ihan-niin-terveellistä ruokaa. Tosi hyvilläni kyllä olen, ettei ole paino lähtenyt hirveään nousuun... Minä kun olen semmoinen (ainakin ennen raskautta), että pelkkä suklaan ajattelu lihotti. :| Liikuntaa en harrasta sen enempää kuin ennenkään, iltaisin miehen kanssa käydään kävelylenkillä.

Vaunuista: Meille siis melko varmasti tulossa Brion Wave - yhdistelmät kovalla kantokopalla. Väriltään viininpuna-musta-harmaat. Käytettynä sukulaiselta ostetaan. Tosin käytössä hänellä olleet alle vuoden, joten eipä ne siitä paljoa ole kerennyt kulua. Sen verran luotan sukulaiseen, kun sanoi että on sisällä säilytetty niin uskon että myös ovat. Ventovieraalta itse ainakin hieman vierastan vaunujen ostamista...

Mua hieman alkanut pelottaa tuleva rakenne-ultra. Taas alkaa se pelko, että jos kaikki ei ookkaan kunnossa... :| Samaa pelkäsin np-ultrassakin. Eipä se auta, pitää toivoa vaan, että kaikki olisi niinkuin pitää.

Aamulla kun sängyssä yritin kääntää kylkeä niin saakeli, että vihlaisi tuonne vatsaan. Kipeesti kävi hetken ajan ja mies jo säikähti. Mulle alkanut nyt tulemaan noita vihlaisuja, kun tekee jonkun äkkinäisen liikkeen. Monesti, kun aivastaa niin vihlaisee. Mutta tiedän, että nuo kivut on ihan normaaleja. :)

Tinttu 19+3
 
Hei kaikki!
Ensimäisenä haluan kaikille ilmoittaa että mä luen kyllä jokaikisen viestin. Jos en kommentoi, se johtuu yksinkertaisesti siitä, että itsekkäästi yritän käyttää aikaa johonkin muuhun, kuin minuun koskemattomaan asiaan. Siis jos asia ei koske omaa tilannettani, niin se jää usein kommentoimatta. Ei iklkeyttäni, vaan itsekkyyttäni.
Tämä itsekkyys on tullut esiis nyt myös muissa yhteyksissä. Yksinkertaisesti minusta tuntuu, että mä olen kotona vaan kävelevä, palveleva kone.."tuo sukat", "anna mehua", "missä mun takki", "pyyhkimään"...siis kaikkee. Perseen kun penkkiin laittaa, niin joku varmasti kohta on jotain vaatimassa!(mies kulkee edelleen kyynärsauvoilla, kattoturman jäljiltä.)
Tänä aamunakin mä ihan itsekkäästi söin ensin oman voileipäni, ja annoin muiden odottaa..eikö se kuulosta välillä ihan terveeltäkin.niinhän???
TÄRPIT: Meillä ekaa tehtiin 1.5v, toinen ilmoitti tulostaan kaksien kk jälkeen (eli 1.5v) synnytyksestä. Kolmas(km) tärppäsi 2v edellisestä synnytyksestä ja 2kuukautiset. Ja meneillään oleva raskaus 1 kuukautiset km jälkeen.
NIMIASIAA: Mulaa on semmonen a4 lista tossa valmiina,et eiköhän siitä jokunen kelpo nimi löydy molemmille.
Ke mulla onkin rakenneultra, mutta mies tuleemukaan, niin en saa kysyä sukupuolta=)
PAINO: Noussut noin 2kg tähän mennessä. Maha edelleen valtavan tuntuinen.
VAUVAN PAINO JA SOKERIT: Mulla oli esikko 4200g ja toka 4400g, ja sokerit oli molemmissa raskausksissa ok. Nyt eivät sitten taida laittaaan mua sitä litkua juomaan, ei ainakaan ole vielä maininnut. Mutta ehkä sen tietää, kun näkee onko se pikkunen ultrassa käyrillä..vai yli=) 5kg mullekin veikataan tästä.
MIES JA MINÄ: Minä juuri täytin 26v. Olen ammatiltani ravitsemustyöntekijä, sekä lähihoitaja. Olen ollut reilun vuoden yksityisessä kotihoitofirmassa töissä, ja vielä pitäisi 6 vkoa jaksaa..ja jäädä sit masun kasvatukseen. Mies on pian 29v. autonasentaja..ja kaikkee siihen liittyvää=) Töissä on. Yhdessä on taablattu 12v ja kihloissa oltu 9v. Naimakauppoja en ole saanut vielä sovittua, kun mies on juhlakammoinen, mutta järkkääntyy kyllä , sanotaan kolmen vuoden sisään!
Tämmöstä siis täällä.
Nyt pötköttelee kun tytötkin on päikkäreillä.
Ke odotelellen jännityksellä, JAANA ja masuli rv 19+4
 
Heips!!
On tullut kyllä niin paljon tekstiä, että vaikka kaikki luin niin en varmasti muista puoliakaan mihin ajattelin kommentoida.
Jaana25: Meillä kyllä joutuu sokerirasitustestiin jos on kerran synnyttänyt yli 4kg lapsen tai on itse ylipainoinen. Eli sinne minäkin "pääsen". Kuitenkin vain yksi lapsista on ollut yli 4kg.
Pinja87: Olen ollut mieheni kanssa 9v, kihloisssa 8,5v ja naimisissa 6,5v. Olen perhepäivähoitaja ja nyt täytyy sanoa, että selkä tuntuu tekevän "lopun" merkkejä.

Onko muilla "selkäongelmallisilla" jotain ideaa miten selkä voisi kestää rasituksen?? Itse olen kyllä vihonviimisessä ammatissa (selkää ajatellen), mutta kun olen yrittänyt kehittää itselleni selkäystävällisemmät työasennot eikä apua niistä ole.

Joku kysyi miten pitkään kotona vauvan kanssa. Jos talous vähänkin kestää niin olen kotona sen 3v. Mutta jos lama/taantuma iskee pahastikin niin sitten en tiedä. Ens vuoden ainakin olen kokonaan pois työmarkkinoilta.

Mutta nyt menen valmistelemaan huomista työpäivää ja todellakin toivon, että selkä kestäisi ens viikon (olin to ja pe sairaslomalla).

Sinituuli ja salamatkustaja 17+2
 
Moikka!

Painosta Mä melkein neuvolassa pelästyin (perjantaina olin) kun paino noussut vaan kilon siitä mitä olin ennen raskautta. Odotin et ainakin hieman enemmän olisi tullut, mutta ei kuulemma haittaa vaikkei vielä ole kiloja tullut. Ehtii kuulemma tulla. Lähinnä huolestuin saako vauva tarpeeksi ravintoa yms. minulta. Näitä ensiodottajan pelkoja kai. =) Vauva kuulemma ottaa omansa ja koska syön (olen aina syönyt) vähintään kahden edestä hän taitaa saada ihan tarpeeksi rakennusaineita... =)

Vaunuista Meillä ollut jo jonkin aikaa odottamassa Emmaljungan city ceroxit pehmeällä kantokassilla. Rattaan väri lime jungle ja kantokassi jungle. Oli meidän mielestä tosi hyvä tarjous ja juuri sen väriset saatiin kuin haluttiin sekä juuri haluamillamme pyörillä niin ostettiin ajoissa. Tietty sitä kantokassia ei saatu enää samaa väriä, mutta tuo sopii kuitenkin hyvin rattaan väriin. Nyt vaan odotellaan et päästään käyttämään ja fammu neuloo jo kovaa vauhtia limenväristä vilttiä lämmikkeeksi. =)

Liikunnasta Onko täällä ketään muuta odottajaa joka olisi ennen raskautta harrastanut aika aktiivisesti liikuntaa ja nyt raskaana lopettanut lähes kokonaan kaiken?! Siis mä poden oikein huonoa omatuntoa siitä miten olen jämähtänyt sohvalle. Aiemmin juoksin pari lenkkiä viikossa ja crossasin vielä kotona pari kolme kertaa viikossa. Sen lisäksi normaalit koiran ulkoilut sekä säännöllisen epäsäännöllisesti salia. Nyt lähinnä löhöän ja vien koirat metsään riehumaan. Oma liikunta on jäänyt tosi minimiin... :ashamed: Kaikki liikunta tuntuu lähinnä pakkopullalta enkä saa aloitettua mitään. Juoksemisen lopetin heti koska ei "tuntunut" hyvältä ja nykyään selkä kipeytyy helposti kävelystäkin jotenka sekään ei maistu. Lomalla kävin salilla ja kävelin ehkä sellaisen parin kolmen kilsan lenkin muutaman kerran viikossa, mutta työpäivinä... Pitää ottaa vissiin itseään niskasta kiinni ja hivuttautua vaikka väkisin tuon crosstrainerin päälle! Sekin vaan näyttää jotenkin tosi vastenmieliseltä!!! :LOL: :LOL: :LOL:

Pakko muuten kertoa... Meillä on samassa talossa vauva joka on noin 10 kk ikäinen. Pari viikkoa sitten hän itki parina päivänä ja yhtenä yönä tosi kovaa. Olin tuolloin saikulla ja todellakin siis itku oli jatkuvaa. Mulla on hormonit varmaan sekaisin kun en voinut nukkua yöllä herättyäni ennen kuin hän nukahti. Muutaman tunnin hän siinä huusi ja selkeästi jokin vaivasi. No musta se on normaalia ja kukaan vanhempi ei tahallaan lastaan itketä!!!! Tietty se ärsyttää jos aamulla pitää herätä muttei musta anna syytä valituksille tms.
No viime yönä vauva itki taas todella kovaa. Kun sitä oli kestänyt parikymmentä minuuttia joku valopää alkoi hakkaamaan lattiaa/seinää tms. Kello oli neljä aamuyöllä ja mun teki mieli huutaa et herää pahvi! Luuletko niiden nauttivan tilanteesta itse ja kuinka luulet hakkaamisen auttavan asiaan!!!!???
Pointti tässä on se et alkoi itse mietityttämään et mahdanko haluta asua täällä jos naapurissa on tuollaisia peepäitä... Nyt siis pitää alkaa jo stressaamaan ettei kai meidän vauva sitten itke liikaa!! Täällä tuntuu muutenkin olevan niitä jotka valittaa kaikesta ja kaikista... :p (Niin ja todellakin siis tässä tapauksessa itkua ei kuulu useinkaan vaan on todella harvinaista. Oikeastaan näiden 10 kk aikana en muita kertoja edes muista!)

Caro + asukki 17+5
 
Caro79: Liikunnasta:itse olin "himoliikkuja" ennen raskautta, juoksin 5-6 kertaa viikossa (treenasin puolimaratonia alle kahteen tuntiin), lisäksi käveli ja tein paljon lihasliikkeitä. Heti kun tulin raskaaksi, italialaiset lääkärit kielsivät juoksemisen, ja kun minulle tuli kipuja (jotka sitten loppujen lopuksi olivat kai ihan normaaleja kohdun kasvukipuja), minulta kiellettiin myös kävely! :eek:

Nyt sitten olen taas ruvennut kävelemään, kävelen tunnin verran päivässä ja yritän tehdä edes punttijumppaa käsivarsille, jalkalihasliikkeet aiheuttavat jostain syystä kipuja/supistuksia.

Mulla ei ole kysymys siitä, ettenkö haluaisi liikkua, koska se on itselleni tärkeää myös henkisesti, mutta kun tällä Italiassa ollaan välillä ihan hysteerisiä raskauden suhteen. Onneksi gyneni on suht rauhallinen, ja antoi luvan kävellä, käski vain levätä tarpeeksi, ettei tule enää rasitussupistuksia.

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 17+0 :heart:
 
sleeping
Caro79: Mä en ole ollut mikään himoliikkuja, mutta kävin 3-4 kertaa viikossa elixiassa, jossa olin yleensä tunnin crosstrainerissa ja muissa laitteissa ja sitten tykkäsin paljon kävellä pitkiä lenkkejä. Nyt en sitten tee yhtään mitään! Yks päivä kävin pitkästä aikaa elixiassa ja alavatsa kipeyty jo reilun viiden minuutin crosstrainerissa olosta, vaikka yritin ottaa tosi iisisti. Melkein kaikki liikunta laittaa vatsan pinkeeksi, joten en hirveesti uskalla mitään tehdä. Käyn täs lähipäivinä irtisalomassa itseni elixiasta. Liityn sinne taas kun sektiohaava on parantunut. Tosi ahdistunut olo kun ei liiku, mutta kyllä sitä sitten kerkiää.... Mies on ainakin valmis hoitaa lapsia, jotta mä saisin käydä treenaamassa.

painonnousu mulla on tainnu tulla kilo lisää lähtöpainoon. Itsestäni tuntuu kun olisin jo iso valas, mutta se kai johtuu just tuosta liikunnan vaihtamisesta sohvalla löhöilyyn. Mä syön aika paljon herkkuja, mutta onneksi se ei ole hirveesti vaikuttanut painoon.

vaunuista: Mä aion hankkia vaunut, vaikka mies sanoo, että meillä on jo ihan tarpeeksi vaunuja (yhdet matkarattaat, tuplavaunut ja oiskohan nuo emmaljungan scooterit, mitkä meillä on jokapäiväsessä käytössä kuopuksella.) Mä olen päättänyt, että vauva tarvitsee kunnon vaunut, kun helmikuussa saattaa olla tosi kylmä eikä nuo scootterit suojaa lumituiskulta yms. En kuitenkaan maksa vaunuista mitään hirveitä summia, kun tää tulee kuitenkin olemaan vika lapsi, mutta käytettyjäkään en jaksais lähteä metsästämään. Oon miettinyt, että tilaisin netistä jotkut halvemmat vaunut, jotka sais kestää sitten sen kolmisen vuotta. No, onhan täs vielä muutama kuukausi löytää vaunut.
 
Päivää kaikille pitkilleen!

Taas ollu kaiken näköstä "kiirettä" ja väsymystä...En valitettavasti ole jaksanut kommentoida, vaikkakin lukemassa olen kyllä käynyt. Nöyrä anteeksi pyyntöni :ashamed:

Joskus aikaisemminkin ollut vaunu keskustelu käynnissä...eli me hommattiin jo tooosi aikasessa vaiheessa Emmaljungat. Nyt ne on sit tuolla kaapissa odottanu matkustajaansa.

painonnoususta... että mulla on kokoajan vaan laskenu viime neukkarissa -100g, eli yhteensä -2,1 kg...ensviikolla olis neuvola niin pääsis taas vaa'alle, nyt epäilen painon nousseen jonkin verran.

nimiä mietitty ja molemmille osittain valmiina...

Sit pinja87 kyseli aikaisemmin galluppia...
Eli olen opiskelemassa lähihoitajaksi kuntoutksen koulutusohjelmassa ja valmistun jouluna -08. Tämä siis ensimmäinen ammattini vasta. Olen itse 20 ja mies 24. Yhdessä viihdytty reipas 4 vuotta ja kihloissa 9 kk:tta, yhdessä asuttu jouluna 4 vuotta...Mies on sähköasentaja, mutta niitä hommia ei nyt tee laisinkaan vaan on bellan koulutuksessa... Kissa on mutta viihtyy kovasti mieheni vanhempien luona maalla, jonne tulee jäämään vauvan synnyttyä.

Sitten kohokohtaan eli liikkeisiin... äsken tunsin ne jopa masun läpi :heart: Niin ihana ja mahtava tunne jota en oo koskaan tuntenu. Miehelle huusin että nyt se Papu potkas! Ja mies juoksi heti kokeilemaan, mutta eihän se enää uudelleen potkassu :p Nyt olen siis täysin varma että "liikkeet" joita olen tuntenu jo 15 viikolta eteenpäin on ollu jo ihan oikeita liikeitä... =)

Jospi ja Papu 18+1 (onpas viikkot menny nopsaan)
 
Moikka taas!

Siis mulle tuli ton mun tekstin jälkeen niin kamala masis et lähdin lenkille. Samoilin sit koiran kanssa tunnin metsässä ja vitsit nyt on hyvä olo! Ainoastaan selkä ei tykkää, mutta onneksi meillä on lähellä metsiä missä saa (voi) pitää koiraa vapaana. Helpottaa huomattavasti lenkkeilyä. Tänne kannattaa vissiin valittaa aina kun sitten saa jotain aikaiseksikin... :LOL: :LOL: :LOL:

Vaunuista vielä Monellako on vaunujen lisäksi myös matkarattaat?
Meillä on carenan easyt jotka ostettiin kaverilta käytettynä. Nyt kuitenkin näin sellaiset carenan kolmipyöräiset rattaat ozissa tarjouksella 159 euroa ja aloin haluta niitä. Siis hiffaan kyllä itsekin ettei niitä tarvita mutta... Jotenkin ajattelen et kun nuo ei maksaneet oikeastaan mitään mitkä meillä on ja plääplääplää. Ei tarvita ja en osta, EN!
Jostain palstalta olen lukenut aiemmin kun on kysytty monetko vaunut/rattaat joillakin on, että löytyy tälläisiä ns. "vaunuhulluja". Onneksi mulla ei ole edes rahaa ostaa useita, koska todennäköisesti löytäisin aina jotkut uudet ja ihanat rattaat. =)
 
Moi!

Lentoemo: Just. no sitten vastaan enemmän.. :) Eli mulla on tuntuneet liikkeet näin: Ykkösen aikana vkolla 16 ja selkeästi ja poju 4030g, kakkosella vielä aiemmin viikolla 15 ja myös selkeästi ja poju oli kaikkea muuta kuin iso, 3100g....kolmonen muistaakseni potkotteli myös vkolla 16, hän oli iso 4,5kg , nelonen muistaakseni samoihin aikoihin liikehti mutta tämä vitonen vasta hiljakseen 17 vkolla...tämä on ollut liikkeistä rauhallisin, jännityksellä odotan, onko luonteeltaankin rauhallinen vai mistä tämä selkeä ero johtuu (muutenkin raskaus erilainen) mutta siis meillä ei ainakaan varhainen liikkuminen ja selkeät liikkeet liittyneet siihen, että vauva olisi ollut iso.Pienimmäisen liikkeet on tuntuneet ennen muita.=)

Meillä oli muuten siinä synnärilapussa merkintä makrosominen sikiö kun poju oli sen 4,5kg ...mulla ei ollut raskausdiabetestä tms, joka olis siihen voinut vaikuttaa...

Tatuka: Vai kukas niistä vaunuista kysyikään? :D Mä oon tosiaan miettinyt niit Brion kombeja kun vauvattaressa oli 399? /390? ja se oli aika halpa hinta ja kuitenkin olis ihan hyvästä merkistä kyse...Sitten taas kun ajattelee, että näitä vaunuja meillä ainakaan ei tarvisi kuin tämä vauva niin menis varmaan Emmankin yhdistelmät, kuitenkin alle 300? ja heittoaisa jne...Sitten just jotkut Emmaljungan vaunut nyt tietää, että ne on hyvät ja ne saa myytyä eteenpäin kun ei itse enää tarvi ja ne pitää melko hyvin hintansa mut onhan ne kalliit. Brion vaunuja en ole livenä nähnyt, katselin vaan netistä....hmm....en vielä tiedä, mihin suuntaan kallistuisin...Käytetyt voisin tutulta ostaa mutta muuten en kun se mietityttää, että jos on ulkona säilytetty jne... :/ . Sellaisia vaunuja en ostaisi, missä värit, kuviot tms...olis sellaisia, mistä en tykkää..

:ashamed:

Pähkäilee...Möökö murunen masussaan 19+0 :heart:

Lisäystä: Meillä on myös Gracon matkarattaat ja siksipä päädyinkin siihen tulokseen,että ostetaan Gracon turvakaukalo niin saa sen kauppareissuilla kopan naksautettua rattaisiin kätevästi.... :)
 
Heippaihdus! :wave:
En oo kirjotellu vähän aikaan,mut lueskellu kyl oon! Koitan nyt yrittää muistaa kommentoida juttui!
Aluks tervetuloa kaikille uusille! :flower: Kiva saada viel uusia helmimasuja!!

Maelle paljon onnea naimisiin menosta! :flower:

Tärpistä meil ihme kyl tärppäs ekasta kerrasta!

Nimistä Tytön nimestä meil o pieni haisu,mut pojan nimestä ei!

Phoebs Älä nyt häviä minnekkään!! :hug: Kyllä mun mielestä tänne saa kirjotel ihan kaikenlaisista asioista! Juttua vaan tulee niin pali välil että aina ei kyl muista kommentoida kaikkea vaix ne lukiskin!

Minni G Mä kans välil stressaan että miten loppuraskaudes(sit ku oon valas! :LOL: ) jaksan pysyä ton meijän vilpertin peräs!

Pinja87 gallup Oon pojan kanssa kotona.Valmistuin 2000 lähihoitajaks ja 2007 sosionomiks. Mies on rakennusinsinööri. Yhdessä ollaan oltu vähän yli 10v ja naimisis 2v.

Vaunugallup Aijotaan hankkia kaksosrattaat,käytettunä miehen työkaverilta(Jos ovat suht siistit)Ne on kuulemma vihreät.

Sit lopuks omaa napaa!
Viime perjantaina kävin päivystyksessä kolme päivää kestäneiden alaselkä kipujen ja alamaha poltteluiden takia! :ashamed: Kaikki oli onneksi hyvin,siellä se Iitu-Einari köllötteli tyytyväisenä! :heart:
Olo on suht hyvä,välil aamulla oksettaa ja jos ei oo syönny pitkään aikaan mitään,tulee ällö olo!Närästys on jo nyt todella järkyttävää! :kieh: Ai niin ja pissal saa ravata ihan koko ajan!!
Meijä masuasukki on iltasin n.21-22 kaikista vilkkain,sillon oikein kunnolla monotetaan! =) Välil on sellasii hiljasii päiviä,et kauheesti ei liikkeitä tunnu.
Meil on nyt meneillään tutin vierotus esikol.. Suht hyvin on mennyt!Peukut pystys et sama meno jatkuu!!
Tais tul romaani,sori! =)
 
tatuka Ceroxit ostettiin Lastentarvikkeesta (Oulusta) ja hintaa tuli yhteensä 630e (rattaat460e+pehmee kantokassi 130e+jalkapeite 40e) . Halvemmalla ois voinu saada Ruotsin puolelta, mutta eipä jaksettu sinne lähtee vaunujen takia ajeleen. Kaveri kauhisteli hintaa, mutta nuo oli ainoat mitkä meitä miellytti ja alennusta oli omasta mielestä ihan kohtuullisesti.
 
Piti viel kysyä,et oliks tääl joku muu kelle tehty sektio?Onks teil arpi muuttunut raskauden aikana ja onko teil jonkilaisia tuntemuksia siin leikkausarven kohal? Mul itel tehty sektio maaliskuus 2007 ja nyt huomasin et arpi hiukan punottaa ja välil siit kohtaa repii ilkeesti! :/ Mullahan on muutenkin alavatta ollu tunnottoman tuntunen ihan näihin päiviin asti.

Sit tosta juomisesta,janottaako teitä paljon?Ja juotteko paljon?Mua on nyt ruvennu tosi pali janottamaan ja sitä varten pitää ravata vessas! :kieh:
 

Yhteistyössä