Hakutulokset

  1. R

    Voi että, olipa iloinen ylläri!!

    Tytöllä oli tänään hammaslääkäri. aattelin että miten mahtaa sujua. Mutta niin kiltisti meni siihen tuoliin ja makas siinä liikkumatta ja anto hammaslääkärin tutkia suuta ja auko ja laitto suuta kiinni ku käskettiin.. :heart: Mulle meinas ihan tippa tulla linssiin ku sitä touhua kattelin...
  2. R

    Luetellaampa käsityöläisten ammatteja

    :wave: täällä yksi puuseppä, tai ainakin puusepän peruskoulutuksen käynyt..
  3. R

    kylläpä vetää mielen apeaksi..

    Joo, täytyy kattoo nyt, mulla on vielä hoitovapaata 3 viikko jäljellä, joten vielä en työkkärin asiakas ole ja laitoin just tiedustelua yhdestä oppisopimuspaikasta jos sais itteensä kehitettyä.. Ehkä tää elämä vielä voittaa.. Toisaalta mitään hätää, ainakaan taloudellisesti, kun on...
  4. R

    kylläpä vetää mielen apeaksi..

    Vaihtoehtohan tuokin, mutta en mä usko että musta ois semmoseen plus että ne koneet maksaa aika paljon....
  5. R

    kylläpä vetää mielen apeaksi..

    puusepän hommia
  6. R

    kylläpä vetää mielen apeaksi..

    Tiiän, ei pitäis antaa vaikuttaa, mutta kyllä se vaan itsetuntoon kolahtaa kun töitä hakee vaikka kuinka ja aina vastauksena ei kiitos, jos ylipäätänsä vaivaudutaan edes vastaamaan... Ja jotkut ihmiset osavaat olla niin tympeitä jo heti kättelyssä.. Tuntuu että osaakohan sitä enää oikeasti...
  7. R

    No eipä tartte muuttaa!

    Huh huh! Soitinpa sitte yhdelle työnantajalle joka sähköpostissa pyysi ottamaan yhteyttä jos työpaikka kiinnostaa. Puhelimessa vastas ynseä mies joka alko sitte kyselemään nii että mitäs sä ootkaan tehny ja kyseenalaisti kaikki mitä mä sanoin ja vetos taas kerran siihen että kuinka...
  8. R

    Nummi-Pusulasta ketään?

    Täällä mä vaan perhoset vatsassa.. Juu, onhan se vissiin aika syrjässä, mut ei tänne hesaan ole ku vajaan tunnin matka. Asutaan siis hesassa joten muutos olis aika suuri. Isoin ongelma vaan on se että meillä kun ei ole kun yks auto joten pakko se olis muuttaa sinne lähelle sitä työpaikkaa jotta...
  9. R

    Nummi-Pusulasta ketään?

    Niin, no mullakin parilla kaverilla mökit sieläpäin ja aina oon maaseudulle halunnut, mutta aika iso päätös ja aikaakaan ei kauheasti ole miettiä.. Niin ja tässä ois työsuhdeasunto, ei kunnan..
  10. R

    Nummi-Pusulasta ketään?

    Millainen paikka asua jne. Varsinkin Saukkolan alue.... ? Tarjottiin ehkä töitä sieltä ja sitte oiski iso muutos edessä... :whistle:
  11. R

    Minkä ikäiselle xylitol-purkkaa?

    Meillä tyttö 2v. nielee vieläkin purkat kun ei ikinä muista ettei saisi, mutta hammaslääkärikin sanoi että se ei haittaa mitään jos nielaisee, se ei sinne suolistoon jää tukkimaan mitään, niin kuin ennen luultiin, tai vanhemmat pelotteli lapsiaan. Pastillit on kova sana meillä..
  12. R

    Kotiäidit - mitä teette lastenne kanssa iltapäivisin?

    Me ollaan aamupäivä puistossa, kotio joskus 11-12, syödään, neiti päikkäreille. Herää 14-15, herätetään isukki (yötöissä), käydään kaupassa. (ei nyt ihan joka päivä) Tehdään ruokaa ja syödään siinä klo 17 ja sen jälkeen yleensä lähdetään sukuloimaan tai sitten ollaan vaan kotona... Eli ei...
  13. R

    2-v pääsee sittenkin neuvolaan..

    En kyllä ymmärrä tommosta.. Meidän neiti täyttää huomenna 2v ja kyllä me ainakin neuvolaan päästään, Tosin terkkari sanoi kun soittelin ettei kannata soittaa ennen elokuun puoliväliä. Eli kesällä ei pääse, mutta jälkikäteen kumminkin..
  14. R

    Mitä 2 vuotiaanne osaavat?

    Meidän neiti on nyt 1v9kk eli ei vielä ihan kahta mutta vastaanpa kumminkin. osaa syödä itse, jos vaan viitsii, mutta yleensä menee leikiksi joten syötän vielä aika usein. Saappaat saa jalkaan, lapaset käteen peukkua myöten, ei tosin aina onnistu siinä. Riisua osaa haalarin jos vaan ensin...
  15. R

    sänky?

    Meillä en ois neitiä 1v9kk laittanut pitkään aikaan isompaan sänkyyn koska jäi sinne kiltisti ja nukahti itsekseen. Mutta mutta.. neitipä päättikin toisin, eli alkoi kiipeilemään ja yks aamu oli mua ovella vastassa aamulla (nukkuu siis omassa huoneessaan) ja se tapa millä neiti sieltä sängystä...
  16. R

    Puhumaan oppiminen

    Sinuna en vielä olis yhtään huolissani. Vaikka meidän neiti on oppinut puhumaan nopeasti ja nyt 1v9kk puhelee jo monitavusia lauseita niin esim. mun kummipoikani ja meidän neidin serkku alkoivat puhumaan vasta yli 2 vuotiaana, mutta sitten se kävikin nopeasti. Eli sitä ennen ei tullut juuri...
  17. R

    puheen kehitys

    Meidän neidillä tuli ensimmäinen sana "issa" (=kissa) 7kk iässä.. sitten se unohtui kun ruvettiin kävelemään.. (vajaa 10 kk ilman tukea) Nyt on ikää 1v8kk ja pulisee kuin papupata neljätavuisia lauseita ja laulunsanojakin laulellaan... nytkin tuo jauhaa tuossa että "emppupemppu pelästy"...
  18. R

    Minkä ikäisenä syö itse?

    En muista koska lusikan ekan kerran annoin käteen, mutta reilusti alle vuoden ikäisenä tais olla.. nyt 1,5v osaa kyllä syödä itse ja lusikkakin on alusta asti ollut ihan oikein kädessä eikä käänny edes suussa väärin päin, mutta ei kyllä syö lautasta itse tyhjäksi vaan hetken syötyään rupeaa...
  19. R

    Miksi olette siirtäneet lapsen isompaan sänkyyn..

    .. ja minkä ikäisenä? Aattelin vaan kun tuo meidän 1,5v nukkuu vielä pinnasängyssä enkä ole aikonut isoon sänkyyn siirtää ennen kuin näyttää siltä että tulee laidasta yli tai jää pieneksi..
  20. R

    terveiset 1,5 vuotis neuvolasta:)

    hih, meillä oli tänään tytöllä samainen tarkastus.. Mität 10.030 ja pituutta 81.. korvia meillä ei edes kateltu, mutta keuhkot ja sydän kunnossa.. piikit kumpaankin reiteen. Hivenen pisti vastaan, ekaa ei kylä edes itkenyt, mutta tokasta pääsi sitten iso itku.. :'( Vaan loppui onneksi nopeaan..

Yhteistyössä