sänky?

Miskan äiskä
Meillä laitettiin eilen pinnis kasaan ja hyvin meni yö uudessä sängyssä. Ja pojalla ikää kohta 1v8kk. Mun mielestä ei ole mitään tiettyä tai tarkkaa ikää siihen koska pinniksestä voi luopua. Riippuu aika monesta tekiästä koska siitä luovutaan mm. lapsen koosta, vilkkaudesta ja kiipelytaidoista, perhetilanteesta yms. Aika monen olen kuitenkin huomannu luopuvan pinniksestä 1,5-2 vuoden iässä ja se on varmaan aika sopiva aika monelle lapselle.

Meillä ei oltu suostuttu nukkumaan pinniksessä enää pitkään aikaan vaan tahdottiin nukkua perhepedissä, mutta kun on kova pyörimään niin hankittiin eilen oma isompien sänky. Laitettin se sitten meiän sänkyyn kiinne, mutta on ihan hieman alempana ja vaikka oltiin valmiita taistelemaan nukkumisen kanssa ekana yönä niin toisin kävi ja meillä nukuttiin tosi hyvin omassa uudessa sängyssä ikää työllä 1v ja 10 kk samoin päikkäreille meni mielellään omaan sänkyynsä.

Isompi siirtyi 1v10kk, koska pienempi oli kohta syntymässä... Hyvin meni siirtyminen, vaikka alkuun piti viikon verran kokeilla saako sieltä tulla pois nukkumaankäydessä.
Pienempi sitten siirtyi 1½-vuotiaana, koska alko kiipeemään laidan yli ja kerran jo ehti tippua. Mitään ei onneks sattunu ja seuraava iltana nukuttiinki jo tavallisessa sängyssä.

Meillä poitsu siirtyi tavalliseen sänkyyn 1,5-vuotiaana. Ajattelin aluksi, että tippuu varmaan miljoona kertaa sieltä kun pinnasängyssä pyöri kuin mikäkin hyrrä... No, eipä ole tippunut kuin pari kertaa ja nekin varmaan tyynyn syytä, on siitä kellahtanut. Ja poika täyttää kohta 2,5 vuotta.

Meillä kumpikin lapsista ovat olleet reilu 2v. kun on lasten sänkyyn siirretty. Esikoinen oli 2v2kk ja kuopus 2v3kk. ja heinosti meni, kun olivat jo sen ikäisiä että osasivat itse tulla pois sängystä herätessään. Nimittäin nukkuivat silloin omassa huoneessa.

Meillä poika siirty isojen sänkyyn 1 v ja 4 kk "sytymäpäivänään". Eikä tullu ongelmia sängyn vaihdosta. Tosin laitoin pinnasängyn pinnasuojuksen sänkyyn, että oli tutumpi ja turvallisempi.

Meillä 1 v 10 kk nukkuu edelleen pinniksessä (josta sitten aamuyöstä meidän väliin kun alkaa huutaa eikä rauhoitu enää omaan sänkyyn). 2-vuotis synttärilahjaksi mummilta toivottiin uutta sänkyä. Ajateltiin ihan nuorisosänkyä, johon tuetaan säkkituolilla pääty niin että on vähän lyhyempi ja pappa nikkaroi pienet laidat ettei poika putoa siitä.

ANU24
Meillä vaihdettiin jatkettavaan kun tyttö oli noin 7kk ikäinen.
yöt rauhoittui samantien kun pääsi pinnasängystä pois! =)
nukkui siinä tosi levottomasti ja teki kaikki seisomis ym temput siellä..
hyvin on mennyt eikä ole ahdasta kuten pinniksessä,
meidän pikku kirppu osaa nukkua yllättävän leveästi :D

Meillä en ois neitiä 1v9kk laittanut pitkään aikaan isompaan sänkyyn koska jäi sinne kiltisti ja nukahti itsekseen. Mutta mutta.. neitipä päättikin toisin, eli alkoi kiipeilemään ja yks aamu oli mua ovella vastassa aamulla (nukkuu siis omassa huoneessaan) ja se tapa millä neiti sieltä sängystä pois tuli oli jokseenkin vaarallinen eli melkein pää edellä.. (testasin ja laitoin tytön takaisin sinne pinnikseen että näin miten tulee pois) Niin oli sitten siirryttävä isoon sänkyyn ja nythän sinne ei illalla jäädä sitten ollenkaan. Eli on oltava jomman kumman vanhemmista vieressä niin kauan kunnes nukahtaa, tai sitten saa olla koko ajan kiikuttamassa takaisin sänkyyn..

Itekin olen aatellut että siirrän likan omaan jatkettavaan sänkyyn nukkumaan (kunhan saan sen haettua) josko yöt rauhoittus ja lopettais yö syönnin kun se äitin tissi ei haise siinä vieressä nenään. Meillä tyty ei ole ikinä suostunut nukkumaan pinnasängyssä. Olis jo aika nukkua yöt kun jo ikää 1v 1kk tasan.

Yhteistyössä