Lapsettomuushoitoketjussa plussanneet

Kiitos vertaistuesta 💕 ja huh, meidän tilanne ei ole mitään Karhurouvasen esikoiseen verrattuna, mä en tajua miten pärjäsit. 😅 Meidän esikoinen on tosi kultainen vauvaa kohtaan silloin kun hän on siitä kiinnostunut ja itse asiassa tänään on ollut tosi hyvä päivä kaikin puolin, toivottavasti jatkuu näin.

Ihmettelen miten naapurit ja päiväkodin työntekijä eivät voineet nähdä raskausvstsaa näillä viikoilla, ehkä yrittivät olla kohteliaita eikä olettaa mitään. 🫣

@mollaman loma kuulostaa upealta 😎🌞 ja @tasaraha suunnittelu, itse olen myös sellainen että suunittelen ja optimoin viimeisen päälle, aina. 😆 Siksi muuten harmitti, kun tuli yli 3v ikäero, saan noin 500€ vähemmän kuukaudessa nyt kun meni pari kk yli. 🥲Minkä ikäinen sun esikoinen olikaan @Iik88 ?

Täällä huomaan olevani melkein kateellinen, kun teillä nuo ihanat rv x+y siinä lopussa. 😅😁 vaikka on ihan parasta, kun vauva on sylissä ja keho tuntuu tavalliselta, normivaatteet mahtuvat jne. Huh, ikinä ei ole hyvin. 🤭 Vähän on muutenkin ilmassa sellaista haikeutta, kun tämä hyvin todennäköisesti jää meidän vikaksi vauvaksi. Just tänään vaihdettiin vaippakoko kakkoseen (onko mulla enää ikinä vauva vaippakoossa 1 ❤️), olenko ikinä enää raskaana, mitä teen näille 50 koon vaatteille...

Jos ikäero on alle 3v ja on tienannut enemmän ennen ensimmäistä raskautta kuin nyt saa äitiysrahaa sen mukaan, eli saman verran kuin edellisellä äitiyslomalla.

Esim. minä olen tehnyt 80% työaikaa siitä lähtien, kun esikosen aloitti päiväkodissa ja siksi tienannut vähemmän.

Toivottavasti saadaan plussia toisessa ketjussa. Jos mä vihdoin osaisin lähteä täältä sitten. 😅 Miten voikaan toivoa niin paljon tuntemattomien puolesta. 🫶🤞

Me aloitettiin yritys kun esikoinen oli vajaa kaksi ja ikäeroa tulee nyt sitten viisi vuotta. Mä vaihdoin työnantajaa esikoisen hoitavapaalla ja saman alan vähän erilaisiin hommiin, niin pääsin samalla myös parempaan palkkaan kiinni.

• Tykkää
Reactions: aisurimies39v
Me aloitettiin yritys kun esikoinen oli vajaa kaksi ja ikäeroa tulee nyt sitten viisi vuotta. Mä vaihdoin työnantajaa esikoisen hoitavapaalla ja saman alan vähän erilaisiin hommiin, niin pääsin samalla myös parempaan palkkaan kiinni.
Siis mulla ihan tismalleen tää sama. Sain myös sopivasti taas uuden palkankorotuksen.

Huh 2vk neuvolaan, en oikeen tiiä kuluuko aika nyt hitaasti vai nopeesti. Pelottaa edelleen että tulisi keskenmeno vaikka viikot on jo hyvät.
15+0

Onneksi km-riski on minimaalisen pieni noilla viikoilla. 🙏💕 joko tunnet liikkeitä?

Taisin itkeä aivan turhaan, esikoinen on ollut aivan kultainen täs pari päivää. 🫶

Sain muuten jonkin hullun päähänpiston (on vissiin ollut ikävää testien dippausta 😆) ja tein ovistestin, kun etsin muuta ja testikasa osui silmään. Täysimetän, eli menkat pysyvät todennäköisesti poissa vielä kauan (ja hyvä niin!!). En ole koskaan nähnyt niin selkeän ovisnegan, ei edes haamun haamua. 😁 En edes tiedä miksi testasin, haluanko testata kk-parin välein ja katsoa tapahtuuko kehossa jotain?? Tämä ei juurikaan liity mahd kolmanteen lapseen, lähinnä jännittää palautuuko kierto (säännöllisenä) ja missä mennään muutenkin, erittäin matala amh kuitenkin mitattu yli 1,5v sitten eli sen mukaan se voisi olla nollssa tai ainakin alle 0,1. 🫣 Ja jollain tasolla liittynee ehkäisyyn, minä kun en missään nimessä halua tulla raskaaksi ainakaan vuoteen mutta en myöskään halua hormonaalista ehkäisyä, jos nyt päädytään siihen että saa tulla jos on tullakseen. Niin ristiriitaista ajatella ehkäisyä ja menopaussia samassa ajatuksessa. 🤪 Kait tää on seuraus taustasta.

Täällä syntyi tänään lähes 4-kiloinen poika rv 39+3. 🩵 Sydän on pakahtua tästä kaikesta! Lievä raskausmyrkytys varjosti viimeistä viikkoa, mutta osastolla olo saatiin stabiloitua oireineen ja saatiin venytettyä syntymää vähän pidemmälle. Täällä eletään nyt ihan täysin uuden elämän alkua! 🥹
Oi onpa upeeta, Miljoonasti Onnea teille😍😍😍😍😍 Onneksi raskausmyrkytys oli vaan lievä ja tuli vasta noin myöhään! Ihanaa vauva-aikaa teille, tuu kertomaan kuulumisia😍

Näin viime yönä unta, että olin klinikalla jollain peruutusajalla ja siellä ne sano, että ajateltiin että tänään olisi sun alkionsiirto ja sit se tehtiin ja mulle tuli sitten vasta myöhemmin mieleen, että mähän oon raskaana, emmä olisi tarvinnut alkionsiirtoa, että nyt meni hyvä alkio hukkaan 🤣
Siis tää on ihan paras🤣🤣🤣🤣🤣 Menee vähän samaan sarjaan kun yks mun tuttava, jolle tehty paaaaaaljon alkionsiirtoja, niin lopulta vuosien jälkeen plussattuaan katsoi hcg-tuloksen jotenkin väärin ja ilmoitti siis klinikallekin raskaustestin tuloksen olevan negatiivinen😅😅😅 Palasi sitten hetken päästä vielä katsomaan ja tovin päästä ilmoitti klinikalle uudestaan että ööö eikun se onkin positiivinen😅😅😅 Vauvahan siitä sitten siis tuli🥰

Paljon, paljon onnea @Zelina 🥰🥰🥰 Nauti vauvakuplasta. 🥹🩵 Toivottavasti voit hyvin!

Entä @Karhurouvanen , vieläkö vauva viihtyy kohdussa?
Kiitos kysymästä, tänne kuuluu hyvää ja vauva viihtyy edelleen kohdussa😍😍😍😍😍 Tänään on siis 36+5 ja eilen alkoi virallisesti äitiysloma (viime viikolla olin kyllä to-su vapaalla) ja vointi on hyvä ja fiilis Mahtava🤩 Se hyvä puoli tuossa 4 kk työhön paluussa oli että nyt t o d e l l a k i n osaa arvostaa tätä äitiyslomaa ja kotona oloa!!!! Lapsetkin on olleet niin iloisia! Se nukkumishomma oli niin niin vaikeaa siinä päiväkotihommassa kun ei ne päiväunet lähteneet siellä sujumaan ja lisäksi vuorotyön takia yöunet jäi usein väkisinkin lyhyiksi ja muutenkin rytmi nuoremmalla meni ihan sekaisin että saattoi vapaapäivänäkin nukkua esim vaan 7 h yöunet normaalin 11 h sijaan😵‍💫

Tänään olin neuvolalääkärissä ja kaikki kunnossa! Kohdunkaulakanavaa sanoi olevan 2,5 cm ja sanoi sen olevan ”normaali uudelleensynnyttäjän” tilanne ja sanoi että ei voi yhtään tietää milloin vauva syntyy, itse en mitään noista kohdunkaulakanava-asioista ymmärrä🤷‍♀️

Noh siis mulla on vielä tuhat ja miljoona asiaa tehtävänä vaikka hyvin jo tässä muutamassa päivässäkin on vauhtiin päässyt mutta en yhtään osaa ajatella että vauva tulisi vaikka nyt tai kahden viikon päästä! Esikoinen ja toinen lapsi on syntyneet 41+5 ja 40+5 joten en oikeen osaa ajatella että nytkään syntyisi mitenkään aikaisin😅 Laskettuun aikaan on kolme viikkoa ja sitten mulla on sen lahjamunasolun takia (en tiedä oikein miksi sen takia) se aikaistettu yliaikaiskontrolli jo 40+5 jolloin siis käynnistetään jos ei olisi sitä ennen käynnistynyt! Ollaan menossa reilun viikon päästä, 38+0, viiden päivän reissuun monen sadan kilsan päähän (joo siellä on iso synnytyssairaala vartin päässä😅) ja sitä ennen pitäisi kaikki saada kuntoon!!!!! Olisi ihanaa sitten siellä reissussa ja sen jälkeen ihan vaan rentoilla🤩 Äitiyspakkaus tuli jo monta viikkoa sitten mutta en ole sitä vielä avannut kun haluan kaiken olevan valmista kun se juhlallisesti avataan🤩 Muistan vieläkin sen fiiliksen kun esikoisen äitiyspakkaus tuli ja kun se avattiin! Fyysinen vointi on ollut hyvä, maha on nyt parin viikon aikana pullahtanut esiin niin että kyllä tästä nyt ihan jo kaikki huomaa että raskaana ollaan! Kauhea närästys tuli tossa pari viikkoa sitten, valvottu ihan öisin ja luulin jo etten kestä enää mutta meni se sitten onneksi ohi kun jätin kokonaan pois rakastamani raa’an sipulin ym raa’at kasvikset ja ylenmääräiset chilit ja jalopenot! Tänään uskaltauduin kokeilemaan taas raakaa sipulia chilin ja jalopenon ym kera ja nyt taas kurkkua korventaa! Jotain ihme kipua tuolla nivustaipeissa on ollut viime viikkoina enenevissä määrin, tulee milloin vaan, yleensä liikkuessa ja kestää 1-2 sekuntia sellanen aika voimakas outo kipu, liittynee raskauteen ja en tiedä onko nää niitä kuuluisia liitoskunnista🤷‍♀️ Esikoisen ja toisen lapsen raskauksissa ei ollut mitään kipuja missään kohtaa että sikäli tää on ihan uutta mutta kuulunee asiaan ja sikäli ei nyt mitenkään häiritsevää ole kun kestää vaan aina just sen pikkuhetken, mutta kyllä se sen verran kova on että saattaa tulla ”auts”. Ihania viileähköjä säitä on ollut, en ole yhtään kesäihminen ja lämpö vie mun energian niin toivon että jatkuisi säät tällasena ihanana🤩

Mitä @Keltainenkukka92 teiän vauvaelämään kuuluu? Mites esikoinen? Miten itse oot voinut ja oletko saanut nukuttua?

Karhurouvanen 36+5

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä