Paljon, paljon onnea
@Zelina 

Nauti vauvakuplasta.

Toivottavasti voit hyvin!
Entä
@Karhurouvanen , vieläkö vauva viihtyy kohdussa?
Kiitos kysymästä, tänne kuuluu hyvää ja vauva viihtyy edelleen kohdussa

Tänään on siis 36+5 ja eilen alkoi virallisesti äitiysloma (viime viikolla olin kyllä to-su vapaalla) ja vointi on hyvä ja fiilis Mahtava

Se hyvä puoli tuossa 4 kk työhön paluussa oli että nyt t o d e l l a k i n osaa arvostaa tätä äitiyslomaa ja kotona oloa!!!! Lapsetkin on olleet niin iloisia! Se nukkumishomma oli niin niin vaikeaa siinä päiväkotihommassa kun ei ne päiväunet lähteneet siellä sujumaan ja lisäksi vuorotyön takia yöunet jäi usein väkisinkin lyhyiksi ja muutenkin rytmi nuoremmalla meni ihan sekaisin että saattoi vapaapäivänäkin nukkua esim vaan 7 h yöunet normaalin 11 h sijaan
Tänään olin neuvolalääkärissä ja kaikki kunnossa! Kohdunkaulakanavaa sanoi olevan 2,5 cm ja sanoi sen olevan ”normaali uudelleensynnyttäjän” tilanne ja sanoi että ei voi yhtään tietää milloin vauva syntyy, itse en mitään noista kohdunkaulakanava-asioista ymmärrä
Noh siis mulla on vielä tuhat ja miljoona asiaa tehtävänä vaikka hyvin jo tässä muutamassa päivässäkin on vauhtiin päässyt mutta en yhtään osaa ajatella että vauva tulisi vaikka nyt tai kahden viikon päästä! Esikoinen ja toinen lapsi on syntyneet 41+5 ja 40+5 joten en oikeen osaa ajatella että nytkään syntyisi mitenkään aikaisin

Laskettuun aikaan on kolme viikkoa ja sitten mulla on sen lahjamunasolun takia (en tiedä oikein miksi sen takia) se aikaistettu yliaikaiskontrolli jo 40+5 jolloin siis käynnistetään jos ei olisi sitä ennen käynnistynyt! Ollaan menossa reilun viikon päästä, 38+0, viiden päivän reissuun monen sadan kilsan päähän (joo siellä on iso synnytyssairaala vartin päässä

) ja sitä ennen pitäisi kaikki saada kuntoon!!!!! Olisi ihanaa sitten siellä reissussa ja sen jälkeen ihan vaan rentoilla

Äitiyspakkaus tuli jo monta viikkoa sitten mutta en ole sitä vielä avannut kun haluan kaiken olevan valmista kun se juhlallisesti avataan

Muistan vieläkin sen fiiliksen kun esikoisen äitiyspakkaus tuli ja kun se avattiin! Fyysinen vointi on ollut hyvä, maha on nyt parin viikon aikana pullahtanut esiin niin että kyllä tästä nyt ihan jo kaikki huomaa että raskaana ollaan! Kauhea närästys tuli tossa pari viikkoa sitten, valvottu ihan öisin ja luulin jo etten kestä enää mutta meni se sitten onneksi ohi kun jätin kokonaan pois rakastamani raa’an sipulin ym raa’at kasvikset ja ylenmääräiset chilit ja jalopenot! Tänään uskaltauduin kokeilemaan taas raakaa sipulia chilin ja jalopenon ym kera ja nyt taas kurkkua korventaa! Jotain ihme kipua tuolla nivustaipeissa on ollut viime viikkoina enenevissä määrin, tulee milloin vaan, yleensä liikkuessa ja kestää 1-2 sekuntia sellanen aika voimakas outo kipu, liittynee raskauteen ja en tiedä onko nää niitä kuuluisia liitoskunnista

Esikoisen ja toisen lapsen raskauksissa ei ollut mitään kipuja missään kohtaa että sikäli tää on ihan uutta mutta kuulunee asiaan ja sikäli ei nyt mitenkään häiritsevää ole kun kestää vaan aina just sen pikkuhetken, mutta kyllä se sen verran kova on että saattaa tulla ”auts”. Ihania viileähköjä säitä on ollut, en ole yhtään kesäihminen ja lämpö vie mun energian niin toivon että jatkuisi säät tällasena ihanana
Mitä
@Keltainenkukka92 teiän vauvaelämään kuuluu? Mites esikoinen? Miten itse oot voinut ja oletko saanut nukuttua?
Karhurouvanen 36+5