Kesäkuiset 2025 ☀️

Neuvolan täti soitti tänään ja mun ensimmäinen käynti on 20.11. Kävin tänään verikokeessa varalta mittaamassa hcg:n, se oli nyt 1289. 🥹 Tämä siis siksi kun mulla jäi elokuussa menkat väliin, silloin tehdyt testit, myös hcg näytti negaa. Syyskuussa tuli normimenkat. Ensi viikolla täytyy käydä uudelleen, jotta voidaan todeta raskauden normaali etenemä. Ehkä täytyy vakavasti harkita sitten siellä varhaisultrassakin käymistä, sen verran kiinnostelisi se asia.
Kuinkas sulla oli noita viikkoja kuukautisista laskettuna? Mulla aika tosiaan jo 25.10. 😳 Meneepä ensikäynti inhottavan pitkälle sinulla. 😕 Taas itselläni ei olisi niin mitään kiirettä vielä neuvolaan.
 
Kuinkas sulla oli noita viikkoja kuukautisista laskettuna? Mulla aika tosiaan jo 25.10. 😳 Meneepä ensikäynti inhottavan pitkälle sinulla. 😕 Taas itselläni ei olisi niin mitään kiirettä vielä neuvolaan.
Niin menee 😕 mulla on nyt 5+2 kk laskettuna ja hCG:n perusteellakin. Alkuvkosta kun neuvolaan soitin sieltä sanottiin että 3-4 vkon päästä on eka käynti, mutta sehän menikin viiden viikon päähän. Varasin varhaisultran yksityiseltä 31.10., sillon on 7+2.
 
  • Tykkää
Reactions: Antzu
Hei vain! Ajattelin ensin, että liityn mukaan jengiin vasta, kun aikaa on kulunut tarpeeksi, mutta nyt koen tarvitsevani vertaistukea.

34v. kolmen lapsen äiti, vanhin 11v, kuopus eskarilainen.
Nyt neljättä lasta haaveiltu kesästä saakka eli omalla mittapuulla ei juuri mitään. Keskenmeno kuukausi sitten (la olisi ollut toukokuun lopulla) viikolla 5+3 ja siitähän oli tarkoitus sitten odotella rauhassa yhdet kuukautiset välissä vähintään, kunnes ovulaatio yllätti seuraavana päivänä, kun peitto oli heilunut. Lääkäri mainitsi, että odottaminen on suositeltavaa, mutta kun hcg oli jo negatiivinen, niin ei ollut enää mikään pakko..
Meillä on lapsettomuustaustaa (esikoinen hoidoilla) ja kaksi keskenmenoa (toinen V 2017 ennen kuopusta) sekä useita kemiallisia. Nyt vaan dpo12 viiva on niin selkeä ja vahva, että on typerän luottavainen olo tähän raskauteen.

Elämässä on tällä hetkellä aika paljon menossa, talo myynnissä, tontti hankittuna ja talon rakentaminen ajatuksissa ja sitten ajateltiin vielä tähän saumaan, että jottei olisi liian helppoa rakentaa talo, niin kokeillaan, jos saataisiin siihen vielä vauva.

Lapsettomuus ja keskenmenot ovat kyllä jättäneet jälkensä, mutta tässä kohtaa ei kannata alkaa ahdistumaan. Keskenmenolle, kun ei itse mitään voi, on vaan pysyttävä mukana menossa ja toivoa parasta 🤞🏼

Laskettu aika keskenmenon mukaan olisi nyt 30.6. Olen kyllä hautoja, joten eiköhän tämä heinäkuulle mene. Kaikki synnytykset ovat käynnistetty erinäisistä syistä RV 39-41+4.

Neuvolaan soittelen varmaan parin viikon päästä ja yritän kinuta varhaisultraa kunnalliselta puolelta. Jos ei sitä saa, niin eiköhän me yksityiselle sitten mennä, koska en kestä aikaa odottaa nt ultraan asti, mikäli kohtu olisikin tyhjä tai vauva väärässä paikassa..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Antzu ja RLiisukka
Niin menee mulla on nyt 5+2 kk laskettuna ja hCG:n perusteellakin. Alkuvkosta kun neuvolaan soitin sieltä sanottiin että 3-4 vkon päästä on eka käynti, mutta sehän menikin viiden viikon päähän. Varasin varhaisultran yksityiseltä 31.10., sillon on 7+2.
No ei ainakaan ole pitkä odottaa sitten sen jälkeen ekaa ultraa. 😳 Sanoinko ne mitään siitä että pitäisikö sitä varata etukäteen?
 
Hei vain! Ajattelin ensin, että liityn mukaan jengiin vasta, kun aikaa on kulunut tarpeeksi, mutta nyt koen tarvitsevani vertaistukea.

34v. kolmen lapsen äiti, vanhin 11v, kuopus eskarilainen.
Nyt neljättä lasta haaveiltu kesästä saakka eli omalla mittapuulla ei juuri mitään. Keskenmeno kuukausi sitten (la olisi ollut toukokuun lopulla) viikolla 5+3 ja siitähän oli tarkoitus sitten odotella rauhassa yhdet kuukautiset välissä vähintään, kunnes ovulaatio yllätti seuraavana päivänä, kun peitto oli heilunut. Lääkäri mainitsi, että odottaminen on suositeltavaa, mutta kun hcg oli jo negatiivinen, niin ei ollut enää mikään pakko..
Meillä on lapsettomuustaustaa (esikoinen hoidoilla) ja kaksi keskenmenoa (toinen V 2017 ennen kuopusta) sekä useita kemiallisia. Nyt vaan dpo12 viiva on niin selkeä ja vahva, että on typerän luottavainen olo tähän raskauteen.

Elämässä on tällä hetkellä aika paljon menossa, talo myynnissä, tontti hankittuna ja talon rakentaminen ajatuksissa ja sitten ajateltiin vielä tähän saumaan, että jottei olisi liian helppoa rakentaa talo, niin kokeillaan, jos saataisiin siihen vielä vauva.

Lapsettomuus ja keskenmenot ovat kyllä jättäneet jälkensä, mutta tässä kohtaa ei kannata alkaa ahdistumaan. Keskenmenolle, kun ei itse mitään voi, on vaan pysyttävä mukana menossa ja toivoa parasta

Laskettu aika keskenmenon mukaan olisi nyt 30.6. Olen kyllä hautoja, joten eiköhän tämä heinäkuulle mene. Kaikki synnytykset ovat käynnistetty erinäisistä syistä RV 39-41+4.

Neuvolaan soittelen varmaan parin viikon päästä ja yritän kinuta varhaisultraa kunnalliselta puolelta. Jos ei sitä saa, niin eiköhän me yksityiselle sitten mennä, koska en kestä aikaa odottaa nt ultraan asti, mikäli kohtu olisikin tyhjä tai vauva väärässä paikassa..
Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! 😃 Täällä taitaa nyt useammalla olla lapsettomuustaustaa eli vertaistukea on saatavilla. ❤ Juuri eilen mietin että kun meitä on tässä vain muutama ihminen kirjoitellutkin niin eiköhän se ihan oikeus ja kohtuus olisi että kaikilla menisi kaikki hyvin. 🙂😍
 
  • Tykkää
Reactions: Annikki_90
No ei ainakaan ole pitkä odottaa sitten sen jälkeen ekaa ultraa. Sanoinko ne mitään siitä että pitäisikö sitä varata etukäteen?
Ei puhunut mitään, sanoi että NIPTistä voidaan jutella sitten ekalla käynnillä. Tosiaan 🧐 tuolloin eka käynnillähän mulla on jo 10+2 jos tyyppi pysyy matkassa. Täällä meillä on kyllä käytössä tuo Ipana-järjestelmä, minkä kautta voin laittaa viestiä sille mun th:lle. Ehkä täytyy kysyä tarkennusta.
 

Yhteistyössä