K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vauvalla on kauhean vahvana tapa olettaa kuka on kukakin. Kommentteja yhdistellään kokonaisuuksiksi ja sitten vihataan jotain tyypiä jota ei ole olemassakaan kun on yhdistetty 7 kirjoittajaa yhdeksi ja oletettu suurimman osan teksteistä mitä on tarkoitettu kun keskittyä lukemaan ei voi sen vihan puuskassa.

Sanonpa vaan
Täällä ei ole ollut tänään yhtään epäasiallista juttua K:sta, joten en ymmärrä miksi niitä vauvan tappeluita pitää tänne kopsata. Eivät liity täällä palstaileviin välttämättä millään tavoin. Joskus tuntuu siltä, että trollit vie vauvan ketjuun S juttuja, koska he haluavat lietsoa eripuraa ketjujen välillä sekä saada S juttuja spekuloivat ihmiset näyttäytymään huonossa valossa.
 
vierailija
Täällä ei ole ollut tänään yhtään epäasiallista juttua K:sta, joten en ymmärrä miksi niitä vauvan tappeluita pitää tänne kopsata. Eivät liity täällä palstaileviin välttämättä millään tavoin. Joskus tuntuu siltä, että trollit vie vauvan ketjuun S juttuja, koska he haluavat lietsoa eripuraa ketjujen välillä sekä saada S juttuja spekuloivat ihmiset näyttäytymään huonossa valossa.
Kyllä taisi A puolustella pötsin haukkumisia aamulla? Vai oliko se eilen.
 
vierailija
Täällä ei ole ollut tänään yhtään epäasiallista juttua K:sta, joten en ymmärrä miksi niitä vauvan tappeluita pitää tänne kopsata. Eivät liity täällä palstaileviin välttämättä millään tavoin. Joskus tuntuu siltä, että trollit vie vauvan ketjuun S juttuja, koska he haluavat lietsoa eripuraa ketjujen välillä sekä saada S juttuja spekuloivat ihmiset näyttäytymään huonossa valossa.
En ole kopsannut tänne yhtään mitään. Kerroin vain oman havainnon.

Oletko sinäkin nyt tällainen olettaja josta juuri mainitsin vai miten avautumisesta liittyy tekstiini?
 
vierailija
Siis nytkö täällä on metatappelu vauvan tappelusta? Huvinsa kullakin kai sitten. A haluaa jatkaa vänkäämistä muodossa missä hyvänsä, kannattaa miettiä onko siihen järkevää lähteä mukaan.
 
vierailija
Ylipäätään tunnistajat anonyymillä palstalla ovat ihan vitullinen riesa. Tunnistuksista menee iso osa ihan metsään ja luodaan vaan ikävää henkeä kun haukutaan ihan väärää henkilöä tai ylitulkitaan tekstejä negatiivisesti ihan vaan koska oletetaan tehdyn tunnistuksen
 
vierailija
Etenkin, koska vastasit kysymykseen jonka hän/he esitti sille alkuperäiselle kirjoittajalle, ja et ilmeisesti ilmaissut olevasi eri henkilö? Yritän siis ihan ajatuksella lukea noita viestejä ja purkaa sun kanssasi tätä tilannetta.
No siis joo, en pistänyt, että eri, vaikka ois kuulunut. Mun mielestä mun aloituksen sanamuodosta kuitenkin vois epäillä että oon eri. Mutta jos lukee nopeasti niin se voi mennä ohi.
 
vierailija
Eli ei ole luettu edes tekstejä kunnolla ja sisäistetty niitä vaan on tulkittu jotain rivien välejä oman pään sisällä eli oletettu mitä on tarkoitettu.

Minusta tuo kyllä pmon ihan suomea. Suurimman osan tekstit ei ole edes ajatuksella luettu vaan oletettu mitä on tarkoitettu.
Kiitos kun selvensit. Luin kyllä useaan otteeseen mutta en kyennyt mitenkään fiksusti jäsentelemään lausetta. Vika voi toki olla myös minussa (tarkkaavaisuushäiriö aiheuttaa joskus ongelmia). Ja sori tuosta viisastelusta. Känkkäränkkä näkyy tarttuvan, kun koko päivä ollut palstoilla niin huono fiilis. Ei sillä, että se olisi mitenkään hyvä tekosyy. Mun on varmaan paras mennä nukkumaan etten liity ilkeilijöiden joukkoon, ja yrittää huomenna uudestaan.
💓
 
vierailija
Ylipäätään tunnistajat anonyymillä palstalla ovat ihan vitullinen riesa. Tunnistuksista menee iso osa ihan metsään ja luodaan vaan ikävää henkeä kun haukutaan ihan väärää henkilöä tai ylitulkitaan tekstejä negatiivisesti ihan vaan koska oletetaan tehdyn tunnistuksen
Oletko koskaan miettinyt, että se aito huutelukin saattaa olla trollausta? Se että jotakuta syytellään aidoksi, saa itse aidon reagoimaan + että se aidoksi syytetty saattaa närkästyä siitä aito huuhtelusta. Sen jälkeen kierre on taas valmis…
 
vierailija
Ylipäätään tunnistajat anonyymillä palstalla ovat ihan vitullinen riesa. Tunnistuksista menee iso osa ihan metsään ja luodaan vaan ikävää henkeä kun haukutaan ihan väärää henkilöä tai ylitulkitaan tekstejä negatiivisesti ihan vaan koska oletetaan tehdyn tunnistuksen
Tämä. Olin tyhmä aikoinaan kun annoin niille köyttä, tunnistamiseen, jotta toi voi jatkua loppumattomiin.
Enkä siis koe että olinpa tyhmä siksi, että mua haittaisi, kun he voivat nyt ”haukkua mua nimellä”, vaan nimenomaan se, että nyt osa ei muuta teekään kuin puuttuu ”Aidon” persoonaan joka välissä, sen sijaan, että keskustelisi asioista!
 
vierailija
No siis joo, en pistänyt, että eri, vaikka ois kuulunut. Mun mielestä mun aloituksen sanamuodosta kuitenkin vois epäillä että oon eri. Mutta jos lukee nopeasti niin se voi mennä ohi.
Siis ei mun mielestä olisi välttämättä kuulunut, aina välillä itsekin vastaan muiden välisiin keskusteluihin ja vasta jälkikäteen tulee mieleen että olisi ollut parempi laittaa selvennys että olin eri ihminen. Ja mä luen kanssa palstaa usein kiireessä ja/tai häiriötekijöiden kera (sori mies, lapset ja koirat 🤣) jotka kehtaa häiritä mun palstailua, siinä herkästi menee jotain tähdellistäkin ohi, saati sitten sanamuotoja.

Mun mielestä olisi hirveän kiva, jos me kaikki palstailijat voisimme suhtautua toisiimme vähän vähemmän kärkkäästi. Aika usein jos kaikki osapuolet pysyy neutraalina ja puhuu asioista nätisti, selviää että ei se toinenkaan osapuoli ollut tahallaan ilkeilemässä, vaan taustalla oli joku väärinkäsitys.

Jos sä olet Aito (en siis oleta mitään, mutta tiedän miten hän tähän vastaisi), ja koet että sua on kohdeltu ilkeästi, ja se on sun mielessäsi joka kerta kun palstailet ja et kerta kaikkiaan kykene uskomaan että se vastapuoli saattaa olla ihan kiva ihminen, niin muistuttaisin sua siitä että meillä on ollut täällä ja muilla palstoilla ihan mukavia ja hedelmällisiä keskusteluja silloin, kun sä olet avautunut niistä syistä minkä takia reagoit asioihin niinkuin teet, ja vastapuoli on nimenomaan yrittänyt ymmärtää sua, teilaamatta sun mielipiteitä heti. Toisaalta sä (edelleen, jos olet A, mutta jos et niin tämä kuitenkin pitää pitkälti paikkansa ihan kaikenlaisissa vuorovaikutustilanteissa) olet ollut aika kärkäs ja negatiivinen keskustelija aika pitkään sen jälkeen kun loukkaannuit siitä, miten sua kohdeltiin, ja moni on kokenut sen tosi raskaaksi seurattavaksi ja tää on kuitenkin ollut varmaan alunperin kaikille sellainen hyvän mielen yhteisö, jonne on tultu vähän karkuun arkea ja vaikeuksia omassa elämässä, ja tämä jännite on tavallaan "myrkyttänyt" sen yhteishengen. Ainakin osalla meistä muistakin on ollut rankka elämä ja kaikki ei ehkä pysty käsittelemään neutraalisti konfliktitilanteita, eli reagoivat sitten voimakkaasti ihan kuten sinäkin. Ja toisaalta kukaan ei halua kuulla nälviviä ja loukkaavia juttuja ihmisestä, jota fanittaa. Ihan samalla tavalla kuin sua loukkaa Bojanin dissaaminen, me Kärtsäfanitkaan ei haluta palstalla, jonne olemme tulleet pääasiassa sen takia koska tykkäämme Kärtsästä, lukea häntä dissaavia tai vähätteleviä kommentteja.

Eli olisi kiva jos me kaikki pystyttäisiin tekemään parhaansa ollakseen vähän suvaitsevaisempia ja mukavampia toisillemme. Ja jos joku juttu sattuu tuntumaan pahalta, niin puhua siitä loukkaantumatta heti verisesti. Väärinkäsityksiä tapahtuu aina.
 
vierailija
Siis ei mun mielestä olisi välttämättä kuulunut, aina välillä itsekin vastaan muiden välisiin keskusteluihin ja vasta jälkikäteen tulee mieleen että olisi ollut parempi laittaa selvennys että olin eri ihminen. Ja mä luen kanssa palstaa usein kiireessä ja/tai häiriötekijöiden kera (sori mies, lapset ja koirat ) jotka kehtaa häiritä mun palstailua, siinä herkästi menee jotain tähdellistäkin ohi, saati sitten sanamuotoja.

Mun mielestä olisi hirveän kiva, jos me kaikki palstailijat voisimme suhtautua toisiimme vähän vähemmän kärkkäästi. Aika usein jos kaikki osapuolet pysyy neutraalina ja puhuu asioista nätisti, selviää että ei se toinenkaan osapuoli ollut tahallaan ilkeilemässä, vaan taustalla oli joku väärinkäsitys.

Jos sä olet Aito (en siis oleta mitään, mutta tiedän miten hän tähän vastaisi), ja koet että sua on kohdeltu ilkeästi, ja se on sun mielessäsi joka kerta kun palstailet ja et kerta kaikkiaan kykene uskomaan että se vastapuoli saattaa olla ihan kiva ihminen, niin muistuttaisin sua siitä että meillä on ollut täällä ja muilla palstoilla ihan mukavia ja hedelmällisiä keskusteluja silloin, kun sä olet avautunut niistä syistä minkä takia reagoit asioihin niinkuin teet, ja vastapuoli on nimenomaan yrittänyt ymmärtää sua, teilaamatta sun mielipiteitä heti. Toisaalta sä (edelleen, jos olet A, mutta jos et niin tämä kuitenkin pitää pitkälti paikkansa ihan kaikenlaisissa vuorovaikutustilanteissa) olet ollut aika kärkäs ja negatiivinen keskustelija aika pitkään sen jälkeen kun loukkaannuit siitä, miten sua kohdeltiin, ja moni on kokenut sen tosi raskaaksi seurattavaksi ja tää on kuitenkin ollut varmaan alunperin kaikille sellainen hyvän mielen yhteisö, jonne on tultu vähän karkuun arkea ja vaikeuksia omassa elämässä, ja tämä jännite on tavallaan "myrkyttänyt" sen yhteishengen. Ainakin osalla meistä muistakin on ollut rankka elämä ja kaikki ei ehkä pysty käsittelemään neutraalisti konfliktitilanteita, eli reagoivat sitten voimakkaasti ihan kuten sinäkin. Ja toisaalta kukaan ei halua kuulla nälviviä ja loukkaavia juttuja ihmisestä, jota fanittaa. Ihan samalla tavalla kuin sua loukkaa Bojanin dissaaminen, me Kärtsäfanitkaan ei haluta palstalla, jonne olemme tulleet pääasiassa sen takia koska tykkäämme Kärtsästä, lukea häntä dissaavia tai vähätteleviä kommentteja.

Eli olisi kiva jos me kaikki pystyttäisiin tekemään parhaansa ollakseen vähän suvaitsevaisempia ja mukavampia toisillemme. Ja jos joku juttu sattuu tuntumaan pahalta, niin puhua siitä loukkaantumatta heti verisesti. Väärinkäsityksiä tapahtuu aina.
*Parhaamme ollaksemme*. Ajatus katkesi kesken lauseen, kiitos yhden niistä häiriötekijöistä.

Ja sori kun tästä tuli näin pitkä.
 
vierailija
Oletko koskaan miettinyt, että se aito huutelukin saattaa olla trollausta? Se että jotakuta syytellään aidoksi, saa itse aidon reagoimaan + että se aidoksi syytetty saattaa närkästyä siitä aito huuhtelusta. Sen jälkeen kierre on taas valmis…
Vähän epäilen tai sitten on kyllä palstan sitkein huutelija. Tätä on jatkunut varmaan jo vuoden. Toki välillä noin varmasti voi ollakin.

Ja jos jotain voi yläpeukuista päätellä niin jo NT aikaan nämä aito-analyysit saivat parikymmentä tai enemmän yläpeukkuja ja ehkä pari vaivaista alapeukkua. Sama homma on mielestäni edelleen. Ei tuosta voi muuta päätellä kuin että suuri osa tykkää keskustella aiheesta ja/tai A kanssa. Tuskin suurin osa mutta monet kuitenkin. Yläpeukkuja voi toki tehtailla mutta alapeukkuja ei saa pois.

t. eri
 
vierailija
Vähän epäilen tai sitten on kyllä palstan sitkein huutelija. Tätä on jatkunut varmaan jo vuoden. Toki välillä noin varmasti voi ollakin.

Ja jos jotain voi yläpeukuista päätellä niin jo NT aikaan nämä aito-analyysit saivat parikymmentä tai enemmän yläpeukkuja ja ehkä pari vaivaista alapeukkua. Sama homma on mielestäni edelleen. Ei tuosta voi muuta päätellä kuin että suuri osa tykkää keskustella aiheesta ja/tai A kanssa. Tuskin suurin osa mutta monet kuitenkin. Yläpeukkuja voi toki tehtailla mutta alapeukkuja ei saa pois.

t. eri
Mä ikinä alapeukuta trollien viestejä. Alapeukkujahan ne haluaa.
 
vierailija
Ylipäätään tunnistajat anonyymillä palstalla ovat ihan vitullinen riesa. Tunnistuksista menee iso osa ihan metsään ja luodaan vaan ikävää henkeä kun haukutaan ihan väärää henkilöä tai ylitulkitaan tekstejä negatiivisesti ihan vaan koska oletetaan tehdyn tunnistuksen
Mäpäs tunnistan tunnistajan. Se tekee mielestään tosi tärkeää salapoliisityötä. Kun nyt menis ees 20 % arvauksista oikein 😆
 
vierailija
Vähän epäilen tai sitten on kyllä palstan sitkein huutelija. Tätä on jatkunut varmaan jo vuoden. Toki välillä noin varmasti voi ollakin.

Ja jos jotain voi yläpeukuista päätellä niin jo NT aikaan nämä aito-analyysit saivat parikymmentä tai enemmän yläpeukkuja ja ehkä pari vaivaista alapeukkua. Sama homma on mielestäni edelleen. Ei tuosta voi muuta päätellä kuin että suuri osa tykkää keskustella aiheesta ja/tai A kanssa. Tuskin suurin osa mutta monet kuitenkin. Yläpeukkuja voi toki tehtailla mutta alapeukkuja ei saa pois.

t. eri
Minä taas pidän näitä A huutelijoita trolleina, oon aina ihmetellyt sitä miksi pitää jotain kirjoittajaa etsiä tai kutsua paikalle. Uskon kuitenkin, että valtaosaa keskustelijoista kiinnostaa itse aihe, eivätkä toiset kirjoittajat.
 

Yhteistyössä