Siis ei mun mielestä olisi välttämättä kuulunut, aina välillä itsekin vastaan muiden välisiin keskusteluihin ja vasta jälkikäteen tulee mieleen että olisi ollut parempi laittaa selvennys että olin eri ihminen. Ja mä luen kanssa palstaa usein kiireessä ja/tai häiriötekijöiden kera (sori mies, lapset ja koirat ) jotka kehtaa häiritä mun palstailua, siinä herkästi menee jotain tähdellistäkin ohi, saati sitten sanamuotoja.
Mun mielestä olisi hirveän kiva, jos me kaikki palstailijat voisimme suhtautua toisiimme vähän vähemmän kärkkäästi. Aika usein jos kaikki osapuolet pysyy neutraalina ja puhuu asioista nätisti, selviää että ei se toinenkaan osapuoli ollut tahallaan ilkeilemässä, vaan taustalla oli joku väärinkäsitys.
Jos sä olet Aito (en siis oleta mitään, mutta tiedän miten hän tähän vastaisi), ja koet että sua on kohdeltu ilkeästi, ja se on sun mielessäsi joka kerta kun palstailet ja et kerta kaikkiaan kykene uskomaan että se vastapuoli saattaa olla ihan kiva ihminen, niin muistuttaisin sua siitä että meillä on ollut täällä ja muilla palstoilla ihan mukavia ja hedelmällisiä keskusteluja silloin, kun sä olet avautunut niistä syistä minkä takia reagoit asioihin niinkuin teet, ja vastapuoli on nimenomaan yrittänyt ymmärtää sua, teilaamatta sun mielipiteitä heti. Toisaalta sä (edelleen, jos olet A, mutta jos et niin tämä kuitenkin pitää pitkälti paikkansa ihan kaikenlaisissa vuorovaikutustilanteissa) olet ollut aika kärkäs ja negatiivinen keskustelija aika pitkään sen jälkeen kun loukkaannuit siitä, miten sua kohdeltiin, ja moni on kokenut sen tosi raskaaksi seurattavaksi ja tää on kuitenkin ollut varmaan alunperin kaikille sellainen hyvän mielen yhteisö, jonne on tultu vähän karkuun arkea ja vaikeuksia omassa elämässä, ja tämä jännite on tavallaan "myrkyttänyt" sen yhteishengen. Ainakin osalla meistä muistakin on ollut rankka elämä ja kaikki ei ehkä pysty käsittelemään neutraalisti konfliktitilanteita, eli reagoivat sitten voimakkaasti ihan kuten sinäkin. Ja toisaalta kukaan ei halua kuulla nälviviä ja loukkaavia juttuja ihmisestä, jota fanittaa. Ihan samalla tavalla kuin sua loukkaa Bojanin dissaaminen, me Kärtsäfanitkaan ei haluta palstalla, jonne olemme tulleet pääasiassa sen takia koska tykkäämme Kärtsästä, lukea häntä dissaavia tai vähätteleviä kommentteja.
Eli olisi kiva jos me kaikki pystyttäisiin tekemään parhaansa ollakseen vähän suvaitsevaisempia ja mukavampia toisillemme. Ja jos joku juttu sattuu tuntumaan pahalta, niin puhua siitä loukkaantumatta heti verisesti. Väärinkäsityksiä tapahtuu aina.