Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sama, pahaa tekee. Minä uskon jonkin sortin ulkopuoliseen hyökkäykseen taikka erääseen vanhaan tuttuun, kenties molemmat. Ehkä joukossa joku jolla on mennyt liikaa tunteisiin. En minä usko että kovinkaan moni meidän vakkareista on lyönyt hanskojansa tiskiin.
Ihan yhtä lailla mua hämmentää nää dissosiaatiohöpinät täällä. Joko nautadom tai osa siitä on seonnut tai molemmat palstat on trollihyökkäyksen kohteena.
 
vierailija
Sama, pahaa tekee. Minä uskon jonkin sortin ulkopuoliseen hyökkäykseen taikka erääseen vanhaan tuttuun, kenties molemmat. Ehkä joukossa joku jolla on mennyt liikaa tunteisiin. En minä usko että kovinkaan moni meidän vakkareista on lyönyt hanskojansa tiskiin.
Mä en ehtinyt palstalle ennen kuin nyt ja ehdin vain vilkaista pari vikaa sivua, siis mitä helskutaa? Tosin tekstityylin perusteella oletan kanssa, että kyseessä on ulkopuolinen hyökkäys ja/tai tuttu trolli asialla. Aalloittainhan ja tänä aamunakin kun vielä luin niin oli oikein hyvä tunnelma (ehkä yksi trolli siellä jotain vähän koetti viritellä, huonolla menestyksellä), niin suurin osa keskustelijoista on ihan järjen ihmisiä. Käsittämätöntä, että pari mätää omenaa voi pilata näin pahasti koko tynnyrin.
 
vierailija
Tiedoksi että jatkossa ilmiannan täältäkin kaikki p*rnonovellit. Teen sen vaikka 30 kertaa, kunhan ne poistuvat. Muistakaa se että tätäkin ketjua saattavat lapset lukea.
Sulla sitä sitten työsarkaa riittää. Netti on täynnä erilaisia sivustoja, joilla löytyy vaikka mitä. Kehoitan myös kahlaamaan läpi kaikki muutkin vauvan palstat läpi. Täällä on ollut aika siistiä meininkiä kuitenkin.
 
vierailija
Normaalisti olisin samaa mieltä psyykkisten häiriöiden asiattomasta diagnoimisesta, mutta dissosiaatio ei siis ole mikään oireyhtymä tai yksittäinen diagnoosi, vaan se voi olla oire jostain muusta, yksi osa muuta mielenterveyden häiriötä tai sitten ihan tavallinen asia, joka joskus vain kaikille tapahtuu. Sillä arvuuttelu ei siksi mielestäni ole mitenkään asiatonta. Sen sijaan olen täysin eri mieltä siitä, että dissosioinnin voisi tällaisista kuvista nähdä, ja vielä pysätyskuvasta tilanteesta, joka on videolla täysin normaali ja energinen. (Terveisin hyvin usein dissosiaatioita kokenut.)
"Miksi Jere sitten dissosioisi? Syynä voi olla jokin traumareaktio"

Minulla tällainen heittely menee asiattoman arvailun rajan yli, vaikka kirjoittajan pointti siinä lauseessa kenties olikin muualla. Mutta niinhän ne rajat monessa muussakin asiassa menevät ihmisillä eri kohdissa.
 
vierailija
Olen tarkastellut eri ihmisten ottamia videoita ja still-kuvia eilisestä CCC:stä ja vertaillut muihin kuviin, ml. yksi Jerestä sunnuntaina otettu fanikuva, jossa minusta ei ole mitään poikkeavaa, ja pakko on kyllä myöntää, että jotain outoa Jeren kasvoissa on. Ei se ole vain ankeutuskommentti, eikä sitä voi selittää valaistuksella, yksittäisellä oudolla kuvalla, väsymyksellä, alkoholilla tai muulla, eikä se ole mitenkään erityisen hienovaraistakaan.

Sen verran olen seurannut vierestä dissosiaatiota työssäni, että väitän, että siitä on kyse. (Osalla ihmisistä se näkyy päälle ja osalla ei.) Esim. näissä kuvissa se näkyy minusta kaikissa, joissa Jeren silmät ovat näkyvissä ja suunnilleen edessä. https://www.tumblr.com/damiannasworld/744218052113170432/helitehas-tallinn-050324-teedaep?source=share

Miksi Jere sitten dissosioisi? Syynä voi olla jokin traumareaktio, joka ei liity mitenkään Bojaniin, tai sitten jokin Bojanissa triggeröi häntä voimakkaasti ja hän joutuu torjumaan sitä mielestään. On vaikea kuvitella, että se olisi riita tai konflikti heidän välillään, koska Bojan näyttää erittäin onnelliselta. Ja jos Jerelle olisi tapahtunut jotain ikävää, niin vaikea kuvitella, että Bojan silloinkaan näyttäisi tuolta...

Tämä kyllä sopii erittäin hyvin siihen, mitä olen ajatellut muutenkin, mutta siinä mielessä yllätys, etten ole havainnut samaa hänessä koskaan aiemmin. Jos joku on kanssani samaa mieltä siitä, että hänen kasvoissaan on jotain hassua, mutta eri mieltä selityksestä, niin kiinnostaisi kuulla, oletko sinä mielestäsi nähnyt tätä samaa aiemmin ja missä, koska minä en ole, mutta voin olla missannut jotain.
Mä en muusta tiedä, mutta noissa kuvissa Jerpan hymy ei ole aito. Ei ole se sama hymy mikä aiemmin B:n kanssa. B loistaa, K ei. Jotain surumielistä näen.
 
vierailija
Mä en muusta tiedä, mutta noissa kuvissa Jerpan hymy ei ole aito. Ei ole se sama hymy mikä aiemmin B:n kanssa. B loistaa, K ei. Jotain surumielistä näen.
Ai jaa. Mä en. Mä näen ihan saman hymyn kuin NT:lläkin kuten tästä voi kätevästi verrata.

Ihmeellistä ylitulkintaa taas joillain, ilmeisesti puretaan pettymystä kuluneelta viikolta nyt sitten tätä kautta.
 

Yhteistyössä