Olen tarkastellut eri ihmisten ottamia videoita ja still-kuvia eilisestä CCC:stä ja vertaillut muihin kuviin, ml. yksi Jerestä sunnuntaina otettu fanikuva, jossa minusta ei ole mitään poikkeavaa, ja pakko on kyllä myöntää, että jotain outoa Jeren kasvoissa on. Ei se ole vain ankeutuskommentti, eikä sitä voi selittää valaistuksella, yksittäisellä oudolla kuvalla, väsymyksellä, alkoholilla tai muulla, eikä se ole mitenkään erityisen hienovaraistakaan.
Sen verran olen seurannut vierestä dissosiaatiota työssäni, että väitän, että siitä on kyse. (Osalla ihmisistä se näkyy päälle ja osalla ei.) Esim. näissä kuvissa se näkyy minusta kaikissa, joissa Jeren silmät ovat näkyvissä ja suunnilleen edessä.
https://www.tumblr.com/damiannasworld/744218052113170432/helitehas-tallinn-050324-teedaep?source=share
Miksi Jere sitten dissosioisi? Syynä voi olla jokin traumareaktio, joka ei liity mitenkään Bojaniin, tai sitten jokin Bojanissa triggeröi häntä voimakkaasti ja hän joutuu torjumaan sitä mielestään. On vaikea kuvitella, että se olisi riita tai konflikti heidän välillään, koska Bojan näyttää erittäin onnelliselta. Ja jos Jerelle olisi tapahtunut jotain ikävää, niin vaikea kuvitella, että Bojan silloinkaan näyttäisi tuolta...
Tämä kyllä sopii erittäin hyvin siihen, mitä olen ajatellut muutenkin, mutta siinä mielessä yllätys, etten ole havainnut samaa hänessä koskaan aiemmin. Jos joku on kanssani samaa mieltä siitä, että hänen kasvoissaan on jotain hassua, mutta eri mieltä selityksestä, niin kiinnostaisi kuulla, oletko sinä mielestäsi nähnyt tätä samaa aiemmin ja missä, koska minä en ole, mutta voin olla missannut jotain.